Gå til innhold

Gjester som blir dritafulle

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi skal ikke ha åpen bar, gjestene får ta med seg selv det de vil drikke.

Er det vanlig? Har aldri hørt om bryllup der folk må ha med seg drikke selv.

Du risikerer også at festen din blir en god gammel bygdafest på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det vanlig? Har aldri hørt om bryllup der folk må ha med seg drikke selv.

Du risikerer også at festen din blir en god gammel bygdafest på den måten.

Vi har dessverre ikke råd til å ha åpen bar e.l. Vi spanderer drikke til maten, ellers tar gjestene med det de selv ønsker å drikke av alkohol.

Har vært i bryllup før hvor dette har blitt praktisert.

Skrevet

Enten snakker du med henne og forklarer problemet, ellers lar du være å invitere. Er det ei god venninne må hun da skjønne hvordan du tenker? Hvis ikke risikerer du at hun blir kjempesur og ikke kommer uansett, og da er jo problemet løst da :lol:

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Jo, jeg leste det, men de var tydeligvis på gjestelista fram til lørdag for det. Så de har tydeligvis holdt seg innenfor grensen fram til nå, og ett feilskjær så er de ikke bra nok lenger. Hærrlig...

For øvrig oppfører jeg meg helt annerledes med penklær på enn på venne-flatfyll-fest - i bryllup rører jeg knapt noe mer enn det som sjenkes under middagen.

Og jeg har for øvrig ikke opplevd at venner av brudeparet har blitt futadrille før laaaangt utpå natta, mens brudeparets mødre mer enn en gang har sjanglet seg til bords. :fnise:

Jeg synes du er like fordømmende som du beskylder TS å være.. Du bare antar at hun er hysterisk og utilgivende.

Jeg tror ærlig talt at TS bygger sin bekymring på flere ting enn akkurat den ene festen. Også tror jeg det ligger mye mer enn det hun skriver her.

Folk som alltid blir fullest og som til og med PLAGER andre gjester! Jeg ville ikke invitert slike, uten å gi de helt klare instrukser. Og etter min erfaring, så er det lett for personer med rusproblemer å love slikt. Helt til de blir tilbydd 1-12 konjakk og bråket starter..

Hvis du ikke har opplevd dritafulle personer på bryllup, så er det vel kanskje ingen i din omgangskrets som er slik som TS' venner..

Skrevet
Jeg synes du er like fordømmende som du beskylder TS å være.. Du bare antar at hun er hysterisk og utilgivende.

Jeg tror ærlig talt at TS bygger sin bekymring på flere ting enn akkurat den ene festen. Også tror jeg det ligger mye mer enn det hun skriver her.

Folk som alltid blir fullest og som til og med PLAGER andre gjester! Jeg ville ikke invitert slike, uten å gi de helt klare instrukser. Og etter min erfaring, så er det lett for personer med rusproblemer å love slikt. Helt til de blir tilbydd 1-12 konjakk og bråket starter..

Hvis du ikke har opplevd dritafulle personer på bryllup, så er det vel kanskje ingen i din omgangskrets som er slik som TS' venner..

Jeg bare finner det meget merkelig at de var på gjestelista helt til forrige lørdag, dersom de er så ille som TS sier at de har vært lenge. Og dersom de egentlig ikke plerie å være så ille, men man kan kalle denne hendelsen en engangsforeteelse, så syns jeg TS er svært fordømmende og hysterisk, ja.

Og joda... Det er mye fyll i min vennegjeng. Men man FYLLER ikke før sent i slike lag. Selv ikke de som har en tendens til å ligge under bordet omtrent før barne-TV er ferdig ei vanlig helg.

For øvrig skal jeg i bryllup i sommer hvor vi skal ha med drikke til etter maten selv. Så det er nok ganske vanlig i enkelte deler av landet.

Skrevet

Skjønner godt problemstillingen, vi hadde det samme dilemmaet ang en av mannens venner i forbindelse med vårt bryllup. Vi bad kameraten, men hadde da også aliert oss med mannens forlover slik at han holdt et øye med ham. Dersom det utartet seg skulle mannens forlover skaffe taxi og sende vedkommende hjem.

Vi pratet også med han det gjaldt før bryllupet å sa det som det var, og han oppførte seg meget eksemplarisk hele kvelden. Dette er en person som har til vane å drikke seg sørpe dritings og deretter yppe til bråk..

Hvis dere ikke ønsker å ta det opp med vedkommende, så kan det være greit å evnt skylde på prioriteringer og derfor ikke be de, evnt. gjøre som vi gjorde å alliere dere med andre venner som kan holde et øye med de det gjelder.

Lykke til!

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Jeg bare finner det meget merkelig at de var på gjestelista helt til forrige lørdag, dersom de er så ille som TS sier at de har vært lenge. Og dersom de egentlig ikke plerie å være så ille, men man kan kalle denne hendelsen en engangsforeteelse, så syns jeg TS er svært fordømmende og hysterisk, ja.

Og joda... Det er mye fyll i min vennegjeng. Men man FYLLER ikke før sent i slike lag. Selv ikke de som har en tendens til å ligge under bordet omtrent før barne-TV er ferdig ei vanlig helg.

For øvrig skal jeg i bryllup i sommer hvor vi skal ha med drikke til etter maten selv. Så det er nok ganske vanlig i enkelte deler av landet.

Det finnes mennesker som kan drikke seg dritings på fester, men som klarer å begrense seg når situasjonen tilber det. Også finnes det mennesker som ikke klarer å regulere alkoholinntak selvom det er upassende å drikke seg full. Jeg mistenker at TS snakker om sistnevnte kategori.

Jeg synes ikke at utenforstående skal kontrollere andres alkoholinntak, men samtidig har jeg sett at personer som ikke klarer å si nei blir tilbydd drikke, særlig tidlig på kvelden når vedkommede faktisk oppfører seg.

Jeg harbekjente som er motbydelige i fylla, men helt annerledes i edru tilstand. Jeg gjør mitt ytterste for å bare treffe de i edru tilstand.. Tør ikke å tenke hvordan de ville vært i et bryllup.

Skrevet

ja, du har helt rett. Dette er folk med tidligere (?????) rusproblemer (sier de har sluttet, men jeg har mine tvil i forhold til oppførselen deres)

Må vel også merke at kl. ti var de dritings. Hun ene kubbet og spydde, mens typen hennes plaget alle gjestene, og klarte så vidt å stå på bena.

Har tenkt å ta en prat med venninnen min. Vil gjerne ha henne i bryllupet mitt hvis hun kan oppføre seg. Typen hennes er det verre med, da han pleier å være ganske så ufordragelig i det hele tatt. Om hun ikke aksepterer at begge blir invitert, kan det være det samme.

Gjest Gjest_Solveig_*
Skrevet

Skjønner så godt problemstillingen. Det er rart hvordan de som lager kvalm i fylla ofte antar at omgivelsene skal tåle og helst ikke ta opp de helt opplagte problemene de skaper for seg selv og andre.

Kanskje kan det være en vekker for venninnen din at du forteller at du vurderer å stryke dem av gjestelisten. Ofte skjønner ikke de som har problemer det før noen faktisk sier ifra.

Jeg har sett min gode andel overstadige berusede personer i bryllup, og jeg kan si med 100% sikkerhet at det ikke var deres hensikt å bli hverken fulle eller å skape kvalm.

Skrevet

Det er alltid en eller annen onkel eller fetter...

Tror løsningen, ettersom mange av gjestene ikke liker å omgås dem, må være å la være å sende ut invitasjon. Så heller spille utrolig indignert når dere treffes igjen over at hun ikke tok seg bryet med å komme i DITT bryllup. Du som hadde gledet deg sånn til å ha henne der, og greier! Så skylder du på Posten : )

Problem løst; Værsågod neste! :lol:

Skrevet

Har ikke lest alle innleggene så jeg vet ikke om noen har kommet med dette forslaget men: Hva med å si at det ble litt andre rammer rundt bryllupet? Enten fordi dere ville ha det mer intimt med de aller nærmeste, eller at budsjettet ikke tillot så mange gjester? Kanskje enda bedre: at lokalet ikke tillot så mange gjester?

Uansett: det ble andre rammer enn først tenkt ....?

Skrevet

Jeg ville latt være å invitere dem. Så enkelt. Og grunnen er at jeg har ingen tro på at det går an å kontrollere to stykker som 1: hauser hverandre opp 2: sikkert har festet hardt og vilt mange ganger før 3: har mange triks på hvordan de skal bli gode og fjerne.

For mange som ruser seg er nok rusen viktigere enn ting som stemning og hygge i normal forstand. Sånn er det bare, mener nå jeg.

Skal de eller bare din venninne holde seg unna alkohol den kvelden er det du som å be henne innrømme at hun har et problem. Og vil hun det er jo det fantastisk bra for henne!

men- vil du at bryllupet ditt skal være testarena for slikt?

Stoler du på henne, kjenner du henne så vet du best selv. Sier hun at hun er overdreven i fylla noengang eller vil det komme som et sjokk på henne? Har hun vært partyjente lenge eller er det forholdsvis nytt, lurer jeg på?

Hvis hun er voksen, si over 25-30 år så vet hun nok med seg selv at hun er vill. Men er hun 20år og fortsatt "verdensmester"kanskje du gir henne et støkk. Og det trenger hun!

Det kan hjelpe henne til å skjerpe seg. Men dette skal handle om deg og din kjærlighet til mannen din og IKKE alle andre!

Lykke til!

Mvh Lissy

• 4 uker senere...
Skrevet

Kunne være litt ok for oss som tar oss bryet med å svare, å høre mer om hva avgjørelsen ble, hvorfor, og hvordan det gikk : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...