Gå til innhold

Gjester som blir dritafulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått ett lite dilemma kan man si.

Hadde fest for noen dager siden, og dermed kom en venninne av meg med typen sin. De ble så dritafull, og spesielt typen hennes plaget mange på festen. Dette er ikke første gang, men første gang det har vært så gale.

Hadde tenkt å invitere dem i bryllupet vårt, og dette har jeg fortalt dem for en tid tilbake. Men no når det er slik det er blitt ønsker jeg dem ikke i bryllupet.

kan ikke ha dem dritafulle, det går jo bare ikke. Greit at man blir full, men ikke slik at man plager gjestene.

Hvordan fortelle dette til dem, hva gjør jeg no liksom???

Ubehagelig situasjon dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke ønsker at de skal bli dritings til dem?

Skrevet
Kan du ikke bare si at du ikke ønsker at de skal bli dritings til dem?

Nytter dessverre ikke det tror jeg. Tror nok de begge har problem med alkohol, og derfor ikke har de grensene i seg som oss "normale" folk. I tillegg så har jeg mistanke om at det er annen rus innblandet i tillegg til alkohol.

Gjest antigartner
Skrevet

Bare la være å be dem. Da slipper du å være redd for at de skal ødelegge bryllupsfesten din.

Da har du to valg: Du kan late som ingen ting og ikke forklare hvorfor du ikke ber dem, eller du kan komme med en forklaring til hvorfor du ikke ber dem.

Hvis du velger det siste alternativet, får du to nye valg: du kan fortelle dem en "hvit løgn" og si at dere måtte kjøre knallhard prioritering over hvem dere skulle be for at det ikke skulle bli for dyrt , eller du kan si sannheten; at du ikke vil ha bryllupsgjester som er troende til å oppføre seg slik som de gjorde på festen din.

Det minst ubehagelige er kanskje å ta den hvite løgnen. ..

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde fest for noen dager siden, og dermed kom en venninne av meg med typen sin. De ble så dritafull, og spesielt typen hennes plaget mange på festen. Dette er ikke første gang, men første gang det har vært så gale.

Hadde tenkt å invitere dem i bryllupet vårt, og dette har jeg fortalt dem for en tid tilbake. Men no når det er slik det er blitt ønsker jeg dem ikke i bryllupet.

kan ikke ha dem dritafulle, det går jo bare ikke. Greit at man blir full, men ikke slik at man plager gjestene.

nå har el alle opplevd dette en gang. det blir noe annet med hjemmefst og bryllup.

Kansje din vennine tar det opp selv neste gang dere møtes?

i bryllup, så gjelder lik regel som annen plass at gjester ikke skal serveres så de er dritings.

Skrevet
Nytter dessverre ikke det tror jeg. Tror nok de begge har problem med alkohol, og derfor ikke har de grensene i seg som oss "normale" folk. I tillegg så har jeg mistanke om at det er annen rus innblandet i tillegg til alkohol.

Det er deres bryllup og dere bestemmer.

Ikke inviter dem hvis du er redd de skal ødelegge festen for resten av gjestene.

De skjønner det sikkert sjøl hvis oppførselen på festen var så utagerende som du beskriver. Må være greit å si til dem at du har gjort deg noen tanker på bakrunn av fest-oppførslen.

Jeg synes overhode ikke det er greit på en privatfest heller!

Lykke til med forberedelsene :)

La Guapa

Skrevet

enten så lar du være eller så inviterer du dem.

Du kan jo også invitere bare henne f.eks i håp om at hun kanskje sier nei hvis ikke han kan være med, eller at hun blir roligere når han ikke er der...

Så kan du jo også passe på hvis du har sjåfører som skal kjøre gjestene hjem, at de blir kjørt med en gang de begynner å få nykker til å bli ekle... Hvis hun da blir sur for det så må du jo bare forklare henne at folk ikke syntes at det var noe hyggelig å ha dem der og at de rett og slett skapte sur stemning...

Hun må jo være såpass til venninne at hun kan forstå noe du forteller henne hvis du har tenkt å invitere henne?? :)

Skrevet

Bemannet bra, med en seriøs, ansvarlig barkeeper kan hjelpe litt... da får de ikke servering lenger enn de tåler, og deretter har du avtale om at de fraktes hjem.

Gjest Gjest
Skrevet
Bemannet bra, med en seriøs, ansvarlig barkeeper kan hjelpe litt... da får de ikke servering lenger enn de tåler, og deretter har du avtale om at de fraktes hjem.

Nåja, si det ikke for sikkert..

Slike mennesker har vel ofte noe på lur i innerlomma..?!

Skrevet

De må jo ha vett til å holde seg for gode til sånt når de er i andre omgivelser enn bare vennegjengen.. eller? De må i allefall ikke ødelegge dagen for deg, si det til dem eller ikke be dem!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha dem der. I det siste bryllupet jeg var i, var det et par som ikke tåler å drikke som begynte å krangle og ødela mye av stemningen for brudeparet.

Hadde jeg skulle invitert noen sånne, ville jeg i det minste hatt noen som kunne hatt god kontroll på baren, og gjerne et par stykker med ansvarsfølelse som kan flytte bråkmakere vekk fra festen om det begynner å bli lite trivelig. Men, så er vel noe av den gode stemningen allerede borte om man blir nødt til å vise folk bort fra sin egen bryllupsfest :forvirret:

Skrevet

Du stempler de som "har problemer med alkohol" etter at du har opplevd at de bikket over én gang? Ja, da er det nok mange som aldri villet komme på gjestelista di... :roll:

Skrevet
Nåja, si det ikke for sikkert..

Slike mennesker har vel ofte noe på lur i innerlomma..?!

Det er derfor jeg skrev det kan hjelpe LITT da...

Det er vel alltids noen som har med seg noe på innerlomma, men i alle fall blir det mindre fyll med en bemannet bar. Vi hadde fri bar, men altså fri bar bemannet med barkeeper (en skikkelig en, som kunne blande ett og hitt, og hadde erfaring i å takle de som begynte å få for mye, evt blande svakere, og tørr nekte servering ved behov) Muligens likevel noen med noe på innerlomma, men med fri bar er det jo ikke et stoooort poeng for folk flest?

Vel og merke var det noen som hentet ei flaske de syntes vi "manglet", men da satte de den i baren da altså. (vi hadde bar der vi selv hadde kjøpt inn, utfra handleliste fra barkeeperen, div tilskudd fra taxfree og sånn, men det var visstnok "feil" vodka eller noe sånn ifølge en av min fetre, men da hadde han vistnok en annen i bilen...) Sannelig om jeg vet, men det ble en fin fest, alle var fornøyde, og ingen ble plagsomt fulle så vidt jeg merket i alle fall.

Forloveren min påtok seg dessuten selv et lite "ansvar" for å se om noen trengte taxi hjem før de selv hadde tenkt på det, men det tror jeg ikke ble nødvendig altså, men hun sa hun skulle følge med, så kunne jeg slappe av. De vi mest fryktet kunne bli et problem kom ikke uansett da, så det gikk helt fint.

Folk flest klarer å kontrolere seg i et bryllup, men ikke alle.

Og Wadjet, dette er jo et vennepar av dem da, så antakelig vet hun vel litt mer om deres alkoholvaner enn bare en fest?

Skrevet

Malama: Det virker jo ikke sånn, da, siden de var p ågjestelista fram til i helga... :roll:

Skrevet

Les innlegget ordentlig, hun sier jo at det ikke er første gang.

Skrevet
Les innlegget ordentlig, hun sier jo at det ikke er første gang.

Jo, jeg leste det, men de var tydeligvis på gjestelista fram til lørdag for det. Så de har tydeligvis holdt seg innenfor grensen fram til nå, og ett feilskjær så er de ikke bra nok lenger. Hærrlig...

For øvrig oppfører jeg meg helt annerledes med penklær på enn på venne-flatfyll-fest - i bryllup rører jeg knapt noe mer enn det som sjenkes under middagen.

Og jeg har for øvrig ikke opplevd at venner av brudeparet har blitt futadrille før laaaangt utpå natta, mens brudeparets mødre mer enn en gang har sjanglet seg til bords. :fnise:

Skrevet

Mange synspunkter her ja, jeg heller nok fremdeles mot å ikke invitere de.

Ja, de var forsåvidt på gjestelisten frem til lørdag. Er ikke så ofte jeg ser de, da de bor i en annen kommune. Er flere av gjestene som misliker de sterkt, og t.o.m. enkelte som ikke har villet komme på fest hos oss tidligere fordi de skulle komme. Kan vel si det slik at jeg har veldig stor tålmodighet, og tenker at det sikkert går bra. Er lenge mellom festene, så glemmer liksom fra gang til gang hvor gale de kan oppføre seg.

Men no har jeg det fremdeles friskt i minne, og vil nok ikke glemme det. Slik oppførsel går iallfall ikke ann å ha i et bryllup. Jeg klarte nesten ikke slappe av på festen vår, for måtte passe på de. Gidd ikke være barnevakt for voksne folk i mitt eget bryllup.

Vi skal ikke ha åpen bar, gjestene får ta med seg selv det de vil drikke.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Vi skal ikke ha åpen bar, gjestene får ta med seg selv det de vil drikke.

ja, da kan det jo fort bli litt bygdefest over drikkinga. hva med å ha betjent bar der gjestene kjøper drikke? hvis det er ha-med-selv-fest mister du jo fullstendig oversikten?

Skrevet

Kjinkig situasjon. Men jeg er av den meningen at det aller aller viktigste i et bryllup er at brud og brudgom har det så bra som overhode mulig- og om du vil være bekymret for de- så ikke inviter dem!

Gjest Gjest
Skrevet

MIn søster som har et rusproblem fikk komme under den betingelsen at hun holdt seg alkoholfri/vasr sjofør. Dette høres sikkert litt slemt ut, men dersom noen har et slikt problem er det rett og rimelig at de kan unnvære alkohol for en kveld for din skyld.

Men dersom du ikke kjenner dem så godt/treffer dem så ofte, så er det vel ikke et stort problem å la være å invitere kanskje? Om de spørr kan du jo bare si at det desverre ble så fullt, så dere måtte være litt mer selektive med hvem dere inviterte enn det dere først antok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...