Gå til innhold

Sikkerhetskopiering av filer i forbindelse med formatering av datamaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal formatere (?) datamaskinen min og holder nå på å kopiere filer som jeg fortsatt ønsker å beholde. Hittil har jeg tatt vare på musikk, bilder, tekstdokumenter. Er det noe mer jeg må huske på å få kopiert, eller har jeg tatt med alt nå?

Endret av Grønt blad
Skrevet (endret)
Jeg skal formatere (?) datamaskinen min og holder nå på å kopiere filer som jeg fortsatt ønsker å beholde. Hittil har jeg tatt vare på musikk, bilder, tekstdokumenter. Er det noe mer jeg må huske på å få kopiert, eller har jeg tatt med alt nå?

- Epost

- Bokmerker til nettleser.

- Alt du har brukt tid på å sette opp. vansklig å nevne noe her da det varierer.

Jeg bytter som oftest disk når slikt må gjøres (og det er sjelden). Så kan jeg i fred og ro kopiere over fra den gamle senere.

Endret av skrue
Skrevet (endret)
- Epost

- Bokmerker til nettleser.

- Alt du har brukt tid på å sette opp. vansklig å nevne noe her da det varierer.

Jeg bytter som oftest disk når slikt må gjøres (og det er sjelden). Så kan jeg i fred og ro kopiere over fra den gamle senere.

Har ikke lagret e-post, så tror det går greit.

Bokmerker var lurt. Hvordan kopierer jeg dem?

Er det noen spesielle programmer som man ofte setter opp? Kan ikke komme på at jeg har gjort det...

Endret av Grønt blad
Skrevet

Bokmerker i Internet Explorer ligger i C:\Documents and Settings\Dinbruker\Favorites (hvert bokmerke er en egen fil)

Bokmerker i Firefox ligger i C:\Documents and Settings\Dinbruker\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\bookmarks.html (alle bokmerkene er samlet i en fil)

Adresseboken kan være greit å få med. Outlook/Outlook Express bruker denne filen:

C:\Documents and Settings\Dinbruker\Application Data\Microsoft\Address Book\default.wab

...eller du kan bruke eksportfunksjonen når du er inne i adresseboken i Outlook/OE.

Standardprogrammer...tja, Winzip/Winrar, Adobe Reader eller FoxitReader. Java og Flash, men de kommer gjerne på plass etter som du bruker nettleseren. Du kommer i det hele tatt gjerne på hva du mangler første gang du skal bruke det ;)

Viktigst av ALT, dog: Ha alle drivere klare. Alfa og omega. Særlig drivere til hovedkort og nettverkskort..uten dem kommer du ikke langt, men med de to oppe kan du iallfall som regel få brukt PCen såpass at du kan laste ned de andre driverne. Men alltid lurt å hente ned alle driverne du trenger før du starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...