Gå til innhold

Antrekk i vinterbryllup

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Jeg skal i bryllup neste helg og lurer veldig hva jeg skal ha på meg. Det blir jo et vinterbryllup (er vel ikke snø det det skal holdes, men likevel vinter). Jeg er ikke noe nær venn av brudeparet. I invitasjonen står det ingenting om antrekk.

Alle penkjolene jeg har er typisk vår/sommerkjoler, så de har jeg allerede avskrevet. Så blir jo spørsmålet da, om jeg kan gå med en svart kjole. Jeg vet jo at det egentlig er fy-fy i et bryllup, men er det andre regler på denne årstiden (og når det ikke står noe om antrekk i innbydelsen)? Det er isåfall snakk om en pen helsvart kjole med noen detaljer som gjør at den ikke er helt platt. Jeg tenkte isåfall å kombinere med gullsko og en gullfarget bolero-lignende sak (evt. tilsvarende i sølv hvis det er bedre). I og med årstiden er ikke det et alternativ for meg å gå bar med kjolen. Går det ann tror dere?

Jeg har vært å sett litt etter en pen kjole, men det er jo intenting i butikkene for tiden. Kun rester etter julebordsesongen og det lille nye er altfor sommerlig og 17-mai aktig. Da må jeg isåfall i en ordentlig kjolebutikk, og er likesom ikke helt klart for å svi av flere tusen.

Så hva sier dere? Er svart fy-fy eller går det ann hvis en lyser det opp med tilbehør eller bør jeg spandere på meg en ny kjole?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært har gjestene kommet i alle verdens farger (ikke hvitt), også svart. Tror de gamle reglene om ikke ditt eller datt er temmelig utvannet nå. Jeg synes det er helt ok å i føre seg en svart kjole, særlig hvis du har tilbehør i en annen farge.

Skrevet

Heisann!

Opplevde samme "dillemma" som deg ifjor da vi var i vinterbryllup. Hadde lånt en sort og hvit kjole av ei venninne, og denne var jeg beredt til å bruke om jeg ikke fant noe eget.. Tenkte litt på de gamle reglene om ikke å ha sort, hvitt etc...

Nå fant jeg heldigvis en flott mørkeblå kjole som egnet seg bra, til en billig penge i utlandet.. men det jeg vil frem til er at i bryllupet kom det folk i sorte kjoler uten sjal, bolero etc.. noen i hvite kjoler, noen i røde ( er visst en regel om det og?? ) og noen i skjørt og pologenser med vest på utsiden.. så tror nok du trygt kan gå for det du har hengende i skapet..

Om du da ikke har bunad eller sjans til å låne dette?? Passer godt i vinterbryllup...

Skrevet

Står det ikke noe i invitasjonen, tar man på seg det man har lyst til å ha på! :jepp:

Vi skrev ingenting om kleskode i våre invitasjoner, noe jeg angrer litt på i ettertid, for jeg innser at det kan være litt vanskelig for gjestene, men jeg synes gjestene må komme i akkurat det de føler seg vel i. (Og er det en hvit eller en svart kjole, gjør det meg ingenting! :fnise: ) Jeg ser gjerne at gjestene kommer i bunad, siden jeg synes det er kjempefint, eller i andre penklær de har hengende i skapet. Noe jeg ikke liker, er at de skal bruke mange penger på en ny kjole de kjøper kun for vårt bryllup, kun fordi de føler at det forventes.

Jeg synes du skal bruke den svarte kjolen. :jepp: Det er bra både for lommeboken og miljøet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...