Marilla Skrevet 3. mai 2003 #1 Del Skrevet 3. mai 2003 Hva gjør dere andre brudepar som leier lokale og ordner det meste selv, når det gjelder duker? Kjøper dere inn "ordentlige" duker kun i anledning denne ene dagen? Selv vurderer vi å kjøpe fine papirduker som ligner damaskduker (tror de heter Dunilet), så vi slipper å bli sittende med mange hvite duker etterpå. Virker det "smålig" med papirduker i et bryllup? Selv om de ikke er typiske papirduker? Er litt redd for hva andre (gjestene) skal synes og mene... :oops: Marilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 3. mai 2003 #2 Del Skrevet 3. mai 2003 Vi var en tur på Binders og kjøpte inn duker, servietter og skrivetingtang (som er nødvendig for gaveutpakkerne våre). Vi så på de damaskdukene du nevner Marilla, men kvaliteten på dem er PAPIR. Vi valgte i stedet duker som likner litt mer på kreppkvalitet, uten krepp selvfølgelig. Meget dårlig stoff eller meget bra papir liksom. Duni det også, men noe dyrere. 4 ruller kjøpte vi (til 30 middagsgjester). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marilla Skrevet 3. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 3. mai 2003 Takk for svar! Hva betalte dere per rull? Vi var også på Binders og kikket i dag, og så slike ruller med papirduker. Men i og med at alle var pakket inn i plast, var det ikke lett å kjenne kvaliteten. :-? Kanskje vi bør be om hjelp neste gang... Marilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 3. mai 2003 #4 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg ville foretrukket damask / silkeduker. Off - hvitt, men en sølvring og en del av brudebuketten rundt. Sårri. Jeg ville synes det var kjipt med kun en "kast-serviett". Folk griser sikkert mer med servietter du kaster i bosset, enn med damask duker de vet du kommer til å beholde....... Kanskje du har en farmor eller noen som har? Eller hør med ett vaskeri om de leier ut duker mot så og så mange kroner...*tenker*.....Hun damen du leier brudekjolen fra/eller henne du kjøpte kjolen fra, vet sikkert mye om duker.... Ikke gi opp, prøv og nå Tøyduker....please....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. mai 2003 #5 Del Skrevet 3. mai 2003 I de fleste byer finnes det firma som leier ut både duker og tøyservietter, ikke koster det så mye heller. Og tallerkener..bord..stoler..catering..telt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 3. mai 2003 #6 Del Skrevet 3. mai 2003 Ser du?. Den som spør får svar. :D Det er det som er så kjekkt her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2003 #7 Del Skrevet 4. mai 2003 Hmm.. Med de fleste byer, hva mener du, da..? Oslo? Jeg tror absolutt ikke de små byene med 10-30000 innbyggere er så heldige at de har slike finesser.. Sorry... Jeg ville satset på duker i stoff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 4. mai 2003 #8 Del Skrevet 4. mai 2003 Etter tips her inne, skal jeg leie duker hos Rens på timen på storo i oslo, de fleste renserier leier vist ut duker, ikke er det noe spesielt dyrt heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. mai 2003 #9 Del Skrevet 4. mai 2003 Idag er det ikke så vanlig at hoteller har vaskeri selv lenger, men at de leier duker fra et firma, som henter og bringer og vasker og presser. Hoteller finnes det på steder med 10-30 000 innbyggere stort sett, så spør dem hva de gjør for tips. På geilo f.eks er det et firma som har mange hoteller som kunder, og der kan nok privatpersoner også få leie hvite duker og hvite tøyservietter. (Spør dem om kvaliteten før du avtaler leien, evt. lei et noen ekstra servietter. Noen ganger kan de ha rødvinsflekker som er blitt oversett i vask, eller litt rufsete i kanten. Si at det er viktig at de er i god stand uten flekker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolibri Skrevet 4. mai 2003 #10 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi skal nok leie duker fra "Den flyvende tallerken" her i Oslo, det finnes sikkert mange firmaer som leier ut sånt over hele landet. Om det er et hotell i nærheten kan de kanskje leie ut eller formidle noen kontakter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 5. mai 2003 #11 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi leide duker gjennom lokalet vi var i vi. Husker ikke helt prisen, men er det litt ekstra hyggelig med ordentlige duker denne dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 5. mai 2003 #12 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi skal verken leie eller kjøpe. Da vi hadde bryllupsmøte tidligere i år med foreldrene våre, fant vi ut at både mamma, svigermor og jeg hadde lange enkle hvite duker. Av servietter skal vi bruke den tykkeste papir serviett typen til middag og kaffe servietter som jeg har bestillt gjennom Presangen, der jeg også skal kjøpe stearinlysene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 5. mai 2003 #13 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi kjøpte inn silkestoff og sydde duker til vårt bryllup (dvs. jeg sydde kortsidene, langsidene fikk bare være som de var). Ikke det dyreste stoffet, men det ble veldig bra! Det ble faktisk billigere enn både papir-duker og å leie duker.... Ellers har de fleste utleie-lokaler duker til leie, eller de kan skaffe (og vi giftet oss ikke i noen stor by, men langt ute på landet!). Tror de tok 35 kr. pr. duk, en duk dekket 1,5 bord. Fikk etterpå vite at de bare har 5kr. i fortjeneste på dette, det koster nemlig 30 kr å få renset en slik duk på renseriet som de brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #14 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi skal ha slike damask lignende papir duker. De blir faktisk veldig fine, og vi sparer mye penger i forhold til å måtte leie. Kjøper du litt skikkelige papir duker synes det dessuten ikke så godt at de er papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 5. mai 2003 #15 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi har valgt å bruke hvite duker. Har ikke selv, men både mamma, svigermor, svigerinner, bestemødre, tanter og andre har, så vi bruker det både på middagsbordet, gavebordet o.l. Om vi skal bruke de under festen er vi ikke sikker på, da det trolig er duker med farger som passer bordene i lokalet vi leier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marilla Skrevet 5. mai 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 5. mai 2003 Tusen takk for gode tips! :D Jeg ante faktisk ikke at det var mulig å leie duker, men nå har vi undersøkt her i byen. Det går an å leie, og det blir ikke dyrere enn å kjøpe "flotte" papirduker (Dunisilk var det forresten de het )!! Vi er kjempefornøyde! Jeg har aldri lagt merke til dukene når jeg har vært i bryllup, men jeg må innrømme at jeg hadde vært litt "flau" over å bruke papirduker selv... :oops: Marilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. mai 2003 #17 Del Skrevet 5. mai 2003 Å leie duker på Den flyvende tallerken koster hundre kroner pr stk, og de passer til bord som er ca en ganger halvannen meter. Jeg skal ha tjueseks sånne bord pluss omtrent ti bord som mat og drikke skal stå på. Dette betyr en utgift på den nette sum av kroner tre tusen seks hundre i dukleie. Fullstendig høl i huet!!! Tenker jeg kjøper sånne Damask-kopi-duker på Kid eller Princess, jeg... De koster rundt femtilappen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 5. mai 2003 #18 Del Skrevet 5. mai 2003 "flotte" papirduker (Dunisilk var det forresten de het De vi har kjøpt heter Dunicel og jeg synes de er av tøykvalitet, om ikke av tøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 5. mai 2003 #19 Del Skrevet 5. mai 2003 Prisene jeg har fått oppgitt av selskapslokalet er: 140 cm 30,- pr duk 180 cm 35,- pr duk 200 cm 35,- pr duk 240 cm 45,- pr duk 300 cm 55,- pr duk servietter 5,- pr. stk. Anitacaths regnestykke blir da 26 x 35,- (200 cm duk) 910,- for singelbord 26 x 150 cm = 3900 cm = 55,-x 13 langduker = 710,- for et laangbord Så noe derimellom inkl svinger og litt heng på kantene... Om man så dropper tøyservietter (som unektelig er lekkert..) til fordel for papir, så er vel ikke de hundrelappene for duker så mye å knipe på. Papir koster jo også.. Den som leter skal finne, påstår de i bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissiS Skrevet 6. mai 2003 #20 Del Skrevet 6. mai 2003 Regner med at de som leier ut lokalet har duker og sånn til oss, men må bare si at de gangene jeg har vært i bryllup som brudeparet har dekket selv har alle hatt "papirduker" og det har vært helt greit for å være ærlig! Og de store tykke papirserviettene synes jeg er like stilige som de ekte! Så ikke betal fler tusen bare for duker da! MissS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå