Gjest Hundeelsker Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Nå det siste året har jeg truffet mange rottiser. Det jeg legger merke til (voksne dyr9 de trekker seg litt unna ved kontakt. Går du bort til eier eks, så hører du brummingen i magen. Skjedde senest i helgen. Gikk bort til en bil for å snakke med eier. Hørt flere har sagt dette om denne typer hunder, og sett selv. Så tarff jeg en annen på fredag. Var på besøk hos oss. Veldig sosial og glad i folk. Vil bare leke med andre hunder. (ingen knurring) utrolig glad, (om man kan si det om en hund da) i unger. leker med de osv. la seg utenfor barneromsdøren da de la seg for å passe på. Når det kom folk oppover veien til huset ble han kjempeglad. Jippi...nå kommer det flere som kan gi meg kos og leke med meg...... er det så stor forskjell på rasen? Og hva er det som gjør den store forskjellen?
Frey Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Og hva er det som gjør den store forskjellen? Linjer Gemytt hos foreldredyrene Oppdragelse Sosialisering som valp Stort sett..
la Flaca Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Er det ikke generelt 40% arv (linjer), 40% oppdragelse og sosialisering og 20% individ man sier avgjør hva slags hund man får? Det vil si at det aller meste kan jobbes med. Og at det er viktigere å velge riktige foreldre++ enn å velge riktig valp. Like viktig er det å sosialisere på en måte som styrker svakhetene til hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå