Gjest Catharina Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Lurte på litt rundt dette med forlovelsesring. Går man sammens til en gullsmed å plukker ut ringene eller er det meningen at mannen skal finne ringene? Jeg vil jo gjærne være med å finne de perfekte forlovelsesringene. Når jeg hører slike forlovelse historier høres det ut som det kom som en total overraskelse. Da må jo mannen i all smug plukket ut ringene selv. Er det slik det egentlig skal gjøres?
Noli Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Vi gjør det slik at bare jeg har forlovelsesring, den er i hvitt gull. Jeg har valgt den selv, men mannen ville ha valgt akkurat den samme om han skulle velge og det er jo positivt. Når vi gifter oss vil vi ha gifteringer i gult gull, og de vil jeg også være med på å bestemme. Det er i grunnen ingen regler, alle par må jo gjøre det som passer for dem. Jeg ville nok syntes det var søtt å bli overrasket med ring, men setter også pris på at jeg fikk være med på å bestemme den sånn at det ble noe jeg liker. Alle par i vår omgangskrets har gjort det på den måten, altså vært sammen om å bestemme ringer, enten de har hatt forlovelsesringer begge to eller bare kvinnen.
Gjest Catharina Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Vi gjør det slik at bare jeg har forlovelsesring, den er i hvitt gull. Jeg har valgt den selv, men mannen ville ha valgt akkurat den samme om han skulle velge og det er jo positivt. Når vi gifter oss vil vi ha gifteringer i gult gull, og de vil jeg også være med på å bestemme. Det er i grunnen ingen regler, alle par må jo gjøre det som passer for dem. Jeg ville nok syntes det var søtt å bli overrasket med ring, men setter også pris på at jeg fikk være med på å bestemme den sånn at det ble noe jeg liker. Alle par i vår omgangskrets har gjort det på den måten, altså vært sammen om å bestemme ringer, enten de har hatt forlovelsesringer begge to eller bare kvinnen. Takk for svar Fridde han til deg etter dere hadde valgt ut ring til deg eller hadde dere bestemt dere for at dere skulle forlove dere uten noe frieri?
Gjest Catharina Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Okej, det er slikt jeg kunne tenkt meg det.
Noli Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Det ville vært upratisk om han skulle kjøpt ringen alene uansett, blandt annet fordi ingen av oss visste ringstørrelsen min. Jeg eier ingen andre ringer heller.
Gjest Catharina Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hehe, det er sant! Det hadde jeg ikke en gang tenkt på.
Arkana Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Mannen fridde uten ring og vi dro sammen og kjøpte ringer til begge to. Helt perfekt. Jeg er glad jeg fikk være med å velge en ring jeg tross alt skal gå med resten av livet.
Frey Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Mannen min valgte helt enkle gullringer som forlovelsesringer, og overrasket meg med frieri og ring. Når vi giftet oss ett og et halvt år etterpå plukket vi ut ringer sammen.
Possibly Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Lurte på litt rundt dette med forlovelsesring. Går man sammens til en gullsmed å plukker ut ringene eller er det meningen at mannen skal finne ringene? Jeg vil jo gjærne være med å finne de perfekte forlovelsesringene. Når jeg hører slike forlovelse historier høres det ut som det kom som en total overraskelse. Da må jo mannen i all smug plukket ut ringene selv. Er det slik det egentlig skal gjøres? Jeg vet ikke hvordan ting "skal" gjøres, men vi har ihvertfall tenkt å gå og se på ringer sammen. Han fridde uten ringer.
pleiepike Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Han fridde te meg uten ring.. Og da vi kom hjem fra ferie gikk vi rundt og fant ring sammen.. bedre det, enn at han feks hadde kommet me en ring jeg kanskej ikke hadde synes no særlig om.. er jo en ring som ska vare ut livet liksom.... Men det er jo seff opp te en hver hva man velger
Gjest Gjest_summer_* Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Min elskede fridde helt overasskende.. han hadde plukket ut en ring til meg,hvitt gull,enstens stor diamant!! utrolig rørende at han hadde fått det til på egenhånd! uten at jeg visste det hadde han smuglånt en ring jeg pleier å bruke for å få riktig størrelse! så den passet perfekt:) etpar mnd senere dro vi sammen til gullsmed å bestilte gifteringer i vanlig gull som vi utvekslet etter "JA`et" i vielsen. ser tilbake på dette(det var ifjor) og syns det var en kjempefin ramme rundt det hele.. utrolig romatisk og gammeldags! Selvom jeg hadde vært like lykkelig kone med ring eller ikke..
Gjest ring på fing Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Min kjære fridde til meg helt overraskende på "vårt" sted ute i havgapet, og gav meg en nydelig hvis gullring med en fantastisk diamant. Dette var helt i hans regi, og jeg blu utrolig overrasket, rørt, glad osv.....Tror ikke jeg klarte å si ja, bare nikket intenst, og det ble tatt for god fisk :0) Vi snuser nå rundt sammen for å finne gifteringene, som vi begge skal ha. Og når den dag kommer, da lover jeg at jeg ikke skal nikke, men få frem et høyt og klart JA!!! :gjeiper:
mia83 Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Mannen min valgte helt enkle gullringer som forlovelsesringer, og overrasket meg med frieri og ring. Når vi giftet oss ett og et halvt år etterpå plukket vi ut ringer sammen. Samme som oss Sambo fant ut ringstørrelsen min ved å prøve på meg en "ring" han hadde laget i ståltråd. Etter at jeg hadde prøvd den, rettet han den ut igjen og kastet den.. jeg tenkte "jaja... han skulle vel ikke fri likevel da.." MEN han hadde prøvd "ringen" på fingeren sin før han rettet ut igjen ståltråden, og fant ut størrelsen min slik. Så noen uker etterpå gikk han ned på kne med ring :rødme: Vi skal velge ut gifteringer sammen
Concertina Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Min kjære fridde uten ring, og vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ha forlovelsesringer... Rett og slett fordi min bror skal designe og lage gifteringene våre, dette tar jo litt tid, og vi ønsket ikke å bruke masse penger på ringer som kun skal brukes i 1,5 år. Men så hadde jeg veldig lyst på ring likevel, så vi ble enig om å kjøpe enkle sølvringer som vi bruker som forlovelsesringer. Vurderer å smelte disse om til smykker til våre fremtidige barn etter at vi er gift
Prinsesse Snuppelure Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 ÅÅÅåå nå gjen-opplevde jeg "mitt" frieri også... Min elskede fridde på "vårt" sted på Ekebergsletta, under paraplyen i øs-pøsende regnvær og med kneet i søledammen... gud bedre, jeg holdt på å dåne... tror også jeg bare fikk nikket og stammet frem et "ja", for jeg ble kjempeoverrasket og rørt og ja - hele pakka... sukk.. er det ikke deilig? :rødme: Min er også i hvitt gull med en fantastisk diamant... og vi også leter etter gifteringer. Ønsker oss "enkle, standard" gullringer m litt bredde og "dybde" (runde inni...). Tips til hvor vi kan gå? Min kjære fridde til meg helt overraskende på "vårt" sted ute i havgapet, og gav meg en nydelig hvis gullring med en fantastisk diamant. Dette var helt i hans regi, og jeg blu utrolig overrasket, rørt, glad osv.....Tror ikke jeg klarte å si ja, bare nikket intenst, og det ble tatt for god fisk :0) Vi snuser nå rundt sammen for å finne gifteringene, som vi begge skal ha. Og når den dag kommer, da lover jeg at jeg ikke skal nikke, men få frem et høyt og klart JA!!! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå