Gå til innhold

Hvor ofte frisker dere opp hårfargen?

Anbefalte innlegg

Gjest Hårdilla
Skrevet

Jeg farger håret mitt litt mørkere enn min naturlige farge, og tenkte å høre med dere om hvor ofte hårfargen bør friskes opp igjen? Jeg føler av og til at jeg er hos frisøren "hele tiden".. Hehe ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg bruker hårtype av nivå 2 som er ute etter 21 hårvask, og farger derfor hele håret hver 6 uke.

Gjest Hårdilla
Skrevet
Jeg bruker hårtype av nivå 2 som er ute etter 21 hårvask, og farger derfor hele håret hver 6 uke.

Er det det de kaller minicolor? Går du til frisøren og gjør dette?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Ca hver fjerde uke. Jeg bruker permanent farge.

Gjest Hårdilla
Skrevet
Ca hver fjerde uke. Jeg bruker permanent farge.
Går du til frisøren og gjør det? Farger du hele håret hver gang?
Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Går du til frisøren og gjør det? Farger du hele håret hver gang?

Nei, jeg farger selv. Jeg har hår som ikke fargen sitter så godt i, men til gjengjeld blir det knapt slitt, heller. Hovedgrunnen til at jeg farger såpass ofte, er at det er litt kontrast mellom min egentlige hårfarge og den jeg farger i. Frisøren har sagt at det er helt OK at jeg farger selv. :)

Jeg orker ikke å betale ca 700 kroner for å farge håret helsvart hos frisøren. ;)

Skrevet

Jeg farger bare etterveksten hos frisør ca annenhvermåned, skulle gjerne gjort det litt oftere! Men studenttilværelsen tillater ikke sånt, selv om man finner en flink billig frisør :sjenert:

Gjest Hårdilla
Skrevet
Jeg farger bare etterveksten hos frisør ca annenhvermåned, skulle gjerne gjort det litt oftere! Men studenttilværelsen tillater ikke sånt, selv om man finner en flink billig frisør :sjenert:
Ja, frisør er dyre greier. Så lenge det ikke er veldig masse ettervekst, så syns jeg ikke det gjør noe jeg - særlig hvis en har lysnet håret noen hakk fra sin naturlige :)
Gjest Spadamen
Skrevet

Tidlegare har eg farga 1- 2 gangar i året, men har tenkt å kutte ned no.

Er det eigentleg så lurt å farge så ofte? Vart litt overraska over at nokre fargar håret nesten annakvar månad.

Det er ganske stygge kjemikalier i hårfarge. I ein test av forbrukerrådet var det berre 2 av 13 produkter som ikkje fekk bunnkarakter i innhald.

Dess oftare ein fargar, dess større er risikoen for å utvikle allergi. I tillegg er det jo dei som fryktar at det er ein samanheng mellom hårfarging og kreft.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg farger håret hver 4 uke ca. Men da farger jeg bare etterveksten, slik at resten av håret ikke blir slitt. Striper også håret, men det gjør jeg sjeldent, kanskje tre ganger ihalv året..

Gjest Hårdilla
Skrevet

Det er faktisk sånn at jeg ikke kan huske sist jeg hadde hele håret mitt i egen farge! Har enten stripet det, eller farget det. Heldigvis klipper jeg det også en del da. Har nettopp klippet meg nå, syns faktisk det ble litt i korteste laget.. Men, fikk av litt slitt hår, får se sånn på det ;)

Skrevet

Jeg farger vel en tre-fire ganger i året, bruker en farge som er nær min egen for å dekke grå hår. Det er på tide å kjøpe hårfarge igjen når ungene pirker meg i panna og påpeker at "mamma, du er jo helt hvit her!"

Gjest Hårdilla
Skrevet
Jeg farger vel en tre-fire ganger i året, bruker en farge som er nær min egen for å dekke grå hår. Det er på tide å kjøpe hårfarge igjen når ungene pirker meg i panna og påpeker at "mamma, du er jo helt hvit her!"

:ler: Haha!! Ingen silkehansker når det kommer til unger, nei ;)

Skrevet

Farger det selv med permanent hårfarve ca hver 5-6 uke. Men må lære meg å ikke ta tuppene mer, de blir så tørre og flisete! .sur:

Gjest StockDama
Skrevet

Syns damer som får grå striper er pent jeg.

Gjest Hårdilla
Skrevet

Enig i at grå striper kan være elegant på et vis. Men skjønner også de som ikke vil ha grå/hvitt hår når en er i 50-åra. Utrolig hva litt farge kan gjøre. Menn blir stilige med grått hår, og etter min mening bør de holde seg unna hårfarge (heller striper evt..) :)

Skrevet

Joda, grått kan være fint det. Min mor ble tidlig grå, og jeg fikk de første grå da jeg tippet tjue.Og når det blir litt mere jevnt grått får det nok bare være. Men enda er det bare luggen og over det ene øret som er grått, blir liksom seende litt merkelig ut da. Og egentlig så har jeg ikke lyst til å ha grått hår enda, synes det er litt tidlig.....

Skrevet

Jeg går til frisøren hver 8. uke og får farget etterveksten. Dyrt, ja, men verdt det!

Skrevet (endret)
Enig i at grå striper kan være elegant på et vis. Men skjønner også de som ikke vil ha grå/hvitt hår når en er i 50-åra. Utrolig hva litt farge kan gjøre. Menn blir stilige med grått hår, og etter min mening bør de holde seg unna hårfarge (heller striper evt..) :)

Grått hår i trevde-åra er jo ikke så festlig heller. :fnise:

Endret av loffen
Gjest Hårdilla
Skrevet
Grått hår i trevde-åra er jo ikke så festlig heller. :fnise:

Off, nei, det må være kjipt!.. :tristbla: Håper det med grått hår er arvelig, mamma blir 50 i år, og har kun noen få-få hårstrå som nesten ikke syns. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...