Cocktail Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Enda ikke funnet en deo som gjør at svetteringene ikke kommer.. Arrgh! Noen som har funnet super deo'en?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg bruker en antiperspirant fra Cosmica som inneholder aluminiumsklorid, den stopper svetten under armene i 2-3 døgn etter påføring. Fås på apoteket
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Har slitt en del med svetting før, men etter mange gode forumstips så er problemet over for min del. Deodoranten fra Vichy(apotek) skal være veldig bra, Biotherm sin roll- on er også super. For de som svetter litt mer så er Stop24 et alternativ, er ikke det nok kan du prøve Yerka. Og til slutt hvis ikke noe av det der funker så er Aluminiumsklorid løsningen. Alle de siste tingene der får du kjøpt på apotek. Grunnen til at jeg kriver aluminiumskloriden til slutt er fordi det er ganske sterkt og man må følge bruksanvisningen til pungt og prikke. For meg fungerte ikke noe annent enn alu.klo. bra nok, så jeg bruker det fast. Man tar på om kvelden og sover med det, vasker av om morgenen. I starten må du bruke det 2 ganger i uken, etterhvert sjeldnere. Du trenger ikke bruke deo i tillegg, men jeg gjør det når jeg nærmer meg neste påføring(så ikke jeg er uten deo når svetten begynner å komme igjen. og jeg bruker det heller litt for sjelden enn for ofte da jeg blir litt sår).
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har brukt både Biotherm og Vichy og begge er veldig gode. Jeg velger helst Vichy, da Biotherm inneholder forskjellige parabener som er hormonforstyrrende stoffer.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tør ihvertfall ikke å bruke Yerka. Tenk hva deg gjør med kroppen når du blokkerer svetten. Så også i en annen tråd at svetten trengte seg fram andre plasser på huden slik at du etterhvert må smøre på overalt. (skrekkscenario)
Goldilocks Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Hva med å prøve krystall deo? Fra helsekost. Har hørt mye bra om det, ikke prøvd det enda selv, men står for tur når jeg har brukt opp min nåværende (fra dermalogica)... Alu.klo. som er i de fleste deodoranter er effektivt mot svette, MEN undersøkelser har vist at alu.klo. øker sjangsen for å få brystkreft!!! Etter at jeg fant ut det, kuttet jeg ned på bruken av min Guinot-deodorant (som er den beste ever mot svette spør du meg!)
Meaty Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Jeg var plaget av at jeg svettet mye før, men etter at jeg begynte å bruke en deo som heter Spin så har jeg ikke hatt noen problemer. Den holder det tørt i armhulene. Jeg kjøper den på Vita eller Cubus. Har vel brukt den i ca. 10 år
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tør ihvertfall ikke å bruke Yerka. Tenk hva deg gjør med kroppen når du blokkerer svetten. Så også i en annen tråd at svetten trengte seg fram andre plasser på huden slik at du etterhvert må smøre på overalt. (skrekkscenario) Man blokkere bare svetten akkurat der man smører, men man svetter det jo ut andre steder. Forskjellen er at man ikke får våte ringer under armene, men blir mer klam over det hele.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Alu.klo. som er i de fleste deodoranter er effektivt mot svette, MEN undersøkelser har vist at alu.klo. øker sjangsen for å få brystkreft!!! Ja, de undersøkelsene vil jeg at du skal vise til! Sist jeg hørte om det, så gjaldt det deo generelt, men sikkert de med aluminiumsklorid, men det var bare OPPSPINN! Husker det var flere som sluttet å bruke deodorant en stund pga dette....
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Hva med å prøve krystall deo? Fra helsekost. Har hørt mye bra om det, ikke prøvd det enda selv, men står for tur når jeg har brukt opp min nåværende (fra dermalogica)... Alu.klo. som er i de fleste deodoranter er effektivt mot svette, MEN undersøkelser har vist at alu.klo. øker sjangsen for å få brystkreft!!! Etter at jeg fant ut det, kuttet jeg ned på bruken av min Guinot-deodorant (som er den beste ever mot svette spør du meg!) Krystall deo er det beste jeg har funnet ihvertfall Ingen lukt og ingen ringer og det ser ut som jeg kommer til å ha den hele livet )
Gjest tasha Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 jeg har aluminiumklorid , men fytterakkern og det svir! jeg ligger og klør i søvne og får problemer med å sove når jeg har det på, og klarer nesten ikke å løfte armene dagen etter... men, det fungerer hvertfall:)
Goldilocks Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Ja, de undersøkelsene vil jeg at du skal vise til! Sist jeg hørte om det, så gjaldt det deo generelt, men sikkert de med aluminiumsklorid, men det var bare OPPSPINN! Husker det var flere som sluttet å bruke deodorant en stund pga dette.... Jeg husker bare at jeg leste det i avisen en gang... Alum.kl ER i alle fall et tungmetall, det trekker inn i huden og lagres i lever og nyrer, så helt ufarlig tror jeg ikke det er, men beklager at jeg var så skråsikker Fant forøvrig en artikkel da jeg googlet litt: Possible link between breastcancer and aluminum salts in deodorants
Cuba Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Jeg bruker også Cosmica fra apoteket. Eller den svenske versjonen, som ser lik ut men heter noe annet. Tror jeg Sliter i allefall mye med svetting. Ikke at jeg svetter så mye (mengdevis), men lukter Utrolig plagsomt, så er kjempe glad for at jeg har funnet denne deoen! Tar på annenhver dag for at det ikke skal lukte noe. Helst på kvelden og så skyller jeg med vann (uten såpe altså) neste morgen. Kan klø litt natten etter man har tatt på, men det blir mindre og mindre etterhvert..
Cocktail Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2008 Finke dere har vært til å svare! Tusen takk! Aner ikke hva jeg skal kjøpe nå da, hehe, men tror jeg skal prøve meg på noe som ikke er så veldig sterkt til å begynne med hvertfall. Det er ikke så gale at jeg går rundt og svetter over å sitte i ro f.ek.s, men bare av å gå til busstoppen (50m) så er det svetteringer. Æsj. Kanskje høy forbrenning? Irriterende er det hvertfall!
Gjest Borghild Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Palmolive sin med aloe vera er også bra.
Goldilocks Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Finke dere har vært til å svare! Tusen takk! Aner ikke hva jeg skal kjøpe nå da, hehe, men tror jeg skal prøve meg på noe som ikke er så veldig sterkt til å begynne med hvertfall. Det er ikke så gale at jeg går rundt og svetter over å sitte i ro f.ek.s, men bare av å gå til busstoppen (50m) så er det svetteringer. Æsj. Kanskje høy forbrenning? Irriterende er det hvertfall! Hvis det er slik at du har et stort problem med svetting, går det ann å ta en prat med legen din om operasjon eller botox-behandling mot svetteproblemet En venninne av meg tok operasjon (lite inngrep) og ble kvitt problemet!
Cocktail Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. mars 2008 Hvis det er slik at du har et stort problem med svetting, går det ann å ta en prat med legen din om operasjon eller botox-behandling mot svetteproblemet En venninne av meg tok operasjon (lite inngrep) og ble kvitt problemet! Operasjon?! Tror du er gal jeg! :gjeiper:
Bomull Skrevet 19. mars 2008 #19 Skrevet 19. mars 2008 (endret) Slike svetteoperasjoner har de nesten sluttet med fordi de aller fleste får tilbakefall og må inn og operere flere ganger. Et familiemedlem fikk denne operasjonen i fjor av litt ulike årsaker og hun har enorme stygge arr under armene. Men svetten har minsket. Uansett får man ikke operasjon hvis ikke problemet er skikkelig ille. Hun jeg kjenner svettet ut vinterjakkene sine i 20 minus.. Jeg bruker deo fra Vishy, men jeg er ikke 100% fornøyd fordi det gjerne lukter utover kvelden. Endret 19. mars 2008 av Sunshine
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. mars 2008 #20 Skrevet 19. mars 2008 Slike svetteoperasjoner har de nesten sluttet med fordi de aller fleste får tilbakefall og må inn og operere flere ganger. Et familiemedlem fikk denne operasjonen i fjor av litt ulike årsaker og hun har enorme stygge arr under armene. Men svetten har minsket. Uansett får man ikke operasjon hvis ikke problemet er skikkelig ille. Hun jeg kjenner svettet ut vinterjakkene sine i 20 minus.. Jeg bruker deo fra Vishy, men jeg er ikke 100% fornøyd fordi det gjerne lukter utover kvelden. Shiceido sin er bare helt kjempebra:) litt dyr men virker!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå