Gjest Bond Skrevet 2. mars 2008 #1 Del Skrevet 2. mars 2008 Vi gikk å se 'No Country for Old Men' i går. Det var overraskende få ungommer i salen, så jeg håpet for det beste. Som oftest er det ganske umulig å se på film med gutter/jenter i skolealderen - mange av dem bare snakker alt for høyt, svarer på telefoner, spiser utrolig høylydet, osv. Så vi venter ofte til filmene er i mindre saler, bare for å unngå dette. Så jeg var positivt overrasket at det var så få på en lørdagskveld, tenkte at jeg kommer til å ha en fantastisk filmopplevelse (hadde hørt mye bra om filmen). Men nei da, ved siden av meg sitter en middelaldrene mann med kona si. No Country for Old Men er en film uten soundtrack, dvs at det er ganske taus, mye stillhet. Og selvfølgelig må den mannen da ta fram snopen sin og lete etter den ene viktige biten der. Det var ikke bare litt, det var som om han måtte da hele armen inn til albuen, lete panisk etter de bitene han likte og da dra armen ut igjen. Hver eneste gang! Og han hadde MYE snop. Argh... Jeg kan ikke forstå - har ikke mennesker noe høflighet? Det hjalp lite med rare blikk mot ham heller, han bare fortsatt hele filmen. Det er faktisk ikke den første gangen en litt stillere film har blitt ødelagt på en sånn måte, samme skjedde med Babel. Faktisk - jeg kan ikke huske siste gang jeg var på kino hvor det ikke hadde vært noe irritasjon over akkurat dette! Hva er det med mennesker? Er det så vanskelig å rive posen litt mindre, så du kan få snopen din uten å irritere andre? Er det så vanskelig å åpne alle posene før filmen starter? Kanskje ikke kjøpe sjokolade som er masete? Skulle ikke voksne mennesker forstå at andre vil se filmen i ro? PS. Filmen var helt fantastisk! Mye bedre enn jeg trodde det skulle være, selv med den irriterende mannen. Må nesten si at en litt overraskende Oscar-vinner for beste film, de har ofte litt mer episke preg. Slutten var bra, karakterene var helt fantastiske, dialog var bra, skuespillere var helt fantastiske og historien selv var relativt uventet i mange steder og ungikk mange standard-løsningene. Utrolig film, som hadde vært ENNÅ bedre uten irriterende kinogjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 2. mars 2008 #2 Del Skrevet 2. mars 2008 Og selvfølgelig må den mannen da ta fram snopen sin Denne setningen leste jeg litt for fort, jeg trodde det var noe annet han tok frem... (sorry!) Ja det er merkelig hvordan det ALLTID er noen som er helt nødt til å bråke på kino. Er det virkelig så mange uoppdragne folk i verden, eller er det bare det at alle de uoppdragne går på kino? Man kan prøve med en "half turn" eller en "full turn" (Seinfeld) men de skjønner som regel ikke hintet. Sist jeg var på kino var det ei fjortisjente som snakket i telefonen rett bak meg. Veldig festlig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 2. mars 2008 #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Denne setningen leste jeg litt for fort, jeg trodde det var noe annet han tok frem... (sorry!) Jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 2. mars 2008 #4 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. mars 2008 #5 Del Skrevet 2. mars 2008 Argh.. intetkjønn er ikke min venn :-D Spesielt da jeg skriver om irriterende ting og ikke tenker minst to ganger før jeg skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #6 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg kjøper alltid billetter langt ut på siden og gjerne langt frem. Da slipper jeg som regel å måtte sitte ved siden av bråkete mennesker. Jeg irriterer meg også over tyggelyder (BACONCRISP blir solgt i kinoene her i byen, hvem sin ide var det?!), rasling i potetgullposer (argh!) og selvfølgelig snop-papir-åpning. Det er verst når man skal se "gode" filmer, som ikke har så mye bakgrunnslyd. Når jeg ser hollywoodfilm gjør det meg ikke så mye, da er det alltid så mye lyd uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. mars 2008 #7 Del Skrevet 4. mars 2008 Noen av dere som leste Knut Nærum sin kronikk i Dagbladet lørdag...? Jeg havnet vedsiden av ei jente på kino engang som hulket høylytt fordi Johnny Depp var såååå pen... Det spoila vel igrunnen min filmopplevelse ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eximus Skrevet 6. mars 2008 #8 Del Skrevet 6. mars 2008 Om du stadig er plaget med å bli forstyrret på kino så bør du kanskje vurdere å heller se filmene hjemme når de kommer på DVD. Jeg går ganske ofte på kino og kan faktisk ikke huske å ha latt meg irritere over andres kinovaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 6. mars 2008 #9 Del Skrevet 6. mars 2008 Skjønner godt hva du mener, selv om desperat snopeleiting så langt ikke har vært et problem for meg. Jeg er selv rimelig lav, så mitt største problem er å sitte i setet bak en veldig høy person. Som regel synker de fleste litt ned i setene etterhvert slik at det ikke er et problem, men noen gjør altså ikke dette. Den mest irriterende kinogjengeren jeg noen gang har vært utsatt for var en slik en. Jeg pirket ham på skulderen og spurte høflig om han kunne sette seg lenger ned i setet, men fikk et uhøflig svar tilbake om at det kunne jeg bare glemme. Jeg trenger vel ikke si at han ødelagte ikke bare filmopplevelsen min, men også humøret for resten av dagen. En annen opplevelse var tre tenåringsjenter jeg satt ved siden av, og som oppførte seg som om de hadde videokveld hjemme. Dvs at de snakket sammen hele tiden om hva de trodde kom til å skje videre i filmen. "Å nei, nå kommer ikke helten til å treffe damen likevel!" og "Nå kommer sikkert morderen!" og "Hva var det som skjedde nå?" Jeg sendte dem mange stygge blikk, men det så ikke ut til at de merket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #10 Del Skrevet 6. mars 2008 Skjønner godt hva du mener, selv om desperat snopeleiting så langt ikke har vært et problem for meg. Jeg er selv rimelig lav, så mitt største problem er å sitte i setet bak en veldig høy person. Som regel synker de fleste litt ned i setene etterhvert slik at det ikke er et problem, men noen gjør altså ikke dette. Den mest irriterende kinogjengeren jeg noen gang har vært utsatt for var en slik en. Jeg pirket ham på skulderen og spurte høflig om han kunne sette seg lenger ned i setet, men fikk et uhøflig svar tilbake om at det kunne jeg bare glemme. Jeg trenger vel ikke si at han ødelagte ikke bare filmopplevelsen min, men også humøret for resten av dagen. Eh - med hvilken rett kan du be en person foran om å sette seg lengre ned i setet? Jeg er selv høy, og det hender at jeg ser at en lav person sitter bak med på konsert el.l., og prøver å krøke meg sammen litt for å ta hensyn til ham/henne. Men det er veldig slitsomt å sitte sammenkrøket, man får vondt i ryggen - og jeg har da ikke gjort noe galt! Det er av fri vilje at jeg av og til krøker meg, og dersom personen bak hadde BEDT meg om å gjøre dette, hadde jeg nok blitt ganske sint. Du får heller flytte deg neste gang. Det ville jeg foreslått (men på en vennlig måte) dersom du banket på min rygg med slike anmodelser. Det er like lite personen forans feil at du er lav, som det er din feil at han/hun er høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 6. mars 2008 #11 Del Skrevet 6. mars 2008 Eh - med hvilken rett kan du be en person foran om å sette seg lengre ned i setet? Jeg er selv høy, og det hender at jeg ser at en lav person sitter bak med på konsert el.l., og prøver å krøke meg sammen litt for å ta hensyn til ham/henne. Men det er veldig slitsomt å sitte sammenkrøket, man får vondt i ryggen - og jeg har da ikke gjort noe galt! Det er av fri vilje at jeg av og til krøker meg, og dersom personen bak hadde BEDT meg om å gjøre dette, hadde jeg nok blitt ganske sint. Du får heller flytte deg neste gang. Det ville jeg foreslått (men på en vennlig måte) dersom du banket på min rygg med slike anmodelser. Det er like lite personen forans feil at du er lav, som det er din feil at han/hun er høy. Å flytte seg er ikke like enkelt i fulle saler der det er nummererte plasser. Dessuten har jeg selvsagt rett til å spørre høflig om vedkommende kan synke litt lenger ned i setet - og vedkommende har selvsagt rett til å høflig svare at "beklager, da får jeg vondt i rygg/knær". Men når vedkommende himler med øynene og ber meg glemme det, forebeholder jeg meg retten til å bli fornærmet. Jeg forventer et høflig svar på et høflig spørsmål. Dessuten var ikke vedkommende så høy at det ville være et større problem for ham enn for dem som også er høye, men helt naturlig sklir ned i setet. Så det hele virket rimelig demonstrativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. mars 2008 #12 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Om du stadig er plaget med å bli forstyrret på kino så bør du kanskje vurdere å heller se filmene hjemme når de kommer på DVD. Det gjør jeg faktisk med en del filmer, det er jo utrolig mye som ikke kommer på kino uansett, men med noen filmer mister du mye med å ikke se det på stor skjerm. Jeg er ikke så begeistret i ideen at hele stuen min skulle være en svær tv, så den er nok ganske liten i nåtidens standard. Det er en del film som er mye bedre på stor skjerm, og det er ikke bare film som er med masse action (med rene actionfilmene som er bråkete selv er mye mas på kino er ikke SÅ irriterende), men for eksempel.. hmh ut av det som hat vært på kino det siste året.., Pans Labyrint? Hvorfor skulle jeg vurdere DVD? Skulle ikke mennesker som ikke klarer uten bråk heller vurdere tv i stedet? Er det så rart å ønske at mennesker generelt kunne være litt mer oppdragne? Jeg har gitt opp da det gjelder ungdommer, de bare ser ikke ut til å klare å oppføre seg, så jeg prøver som oftest gå på kino på ukedager eller da filmene har vært vist for flere uker (dvs, 'nyhetsverdi' for ungdom er allerede forbi), men at voksne mennesker bare må oppføre seg såpass bråkete? Hvorfor er det så greit å gjøre dette på kino? Endret 6. mars 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. mars 2008 #13 Del Skrevet 6. mars 2008 Ofte går det bedre om man i det minste prøver å ikke irritere seg så mye. Dog jeg hadde reagert mye verre om sidemannen dro fra snoppen sin framfor å rote i snopet sitt. haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #14 Del Skrevet 6. mars 2008 Ofte går det bedre om man i det minste prøver å ikke irritere seg så mye. Dog jeg hadde reagert mye verre om sidemannen dro fra snoppen sin framfor å rote i snopet sitt. haha Hehe, jeg sitter her med bilder av en mann som bråker med snoppen sin på kino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #15 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg la også til en ekstra p da jeg leste dette, merkelig nok. Jeg er også en av de heldige som alltid havner ved siden av pratebråkefjortiser. Med en gang det blir mørkt så popper mobilskjermene på nedover hele salen. Og så er det fnising, prating, diskusjoner om hva som skjer videre, og folk som stolt skal forklare sidemannen at de har skjønt hva som skjedde. Skulle vært katapulter i setet så man kunne skyte ut slike folk. Og har dere sett som det ser ut i kinosalen etter en forestilling?? Brusflasker ligger strødd (panting er tydeligvis for fattige tapere, og flasken er alt for tung til å bære med seg til søplekassa ved utgangen). Popcorn ligger strødd blant veltede begre (hvem er disse som betaler 40 kroner eller deromkring for popcorn, og spiser tre korn før de strør resten utover?) Det er så besynderlig. Jeg kjøper ofte popcorn eller baconsnacks selv, men har ennå til gode å velte begeret. Er det ikke da rart at i en sal med kanskje 100-200 stk er det alltid minst 15-20 som velter alt utover? Og absolutt ingen av dem er beskjemmet nok til å gjøre noe forsøk på å rydde opp? Syns synd på de som må rydde opp, men får de kanskje brusflaskene i driks? Isåfall får de jo en pen ekstrainntekt i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. mars 2008 #16 Del Skrevet 6. mars 2008 Hehe, leste litt fort jeg også. Det verste jeg vet er egentlig ikke så mye bråk, men folk som sitter med mobiltelefoner som lyser opp hele kinosalen. Sånt er bare forstyrrende. Man kan vel klare å la være å svare på sms'en til etter kinoen? Ihvertfall får man gjøre det på en slik måte da at man ikke distraherer alle som sitter rundt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #17 Del Skrevet 7. mars 2008 Det verste er folk som prater. En gang satt jeg foran en dame som hadde tatt med den lille ungen sin (så liten at han ikke kunne lese) på en engelskspråklig film, også satt hun og oversatt alt for ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #18 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvorfor irritere seg over ting dere ikke får gjort noe med? Får dere en bedre kinoopplevelse av det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 7. mars 2008 #19 Del Skrevet 7. mars 2008 Vanligvis når jeg er på kino så er jeg så oppslukt av filmen at jeg ikke legger merke til om folk sjekker mobilen sin eller skriver meldinger eller knaser med baconcrisp eller roter i godteposer. Høylytt skravling og telefoner som ringer derimot, burde være utkastelsesgrunn;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 7. mars 2008 #20 Del Skrevet 7. mars 2008 Huff ble minnet på hvorfor jeg ikke liker å gå på kino ja.. Rasling i godteposer har jeg ingen problemer med, syns det er mer plagsomt med de som drar opp mobilen sin støtt og stadig.. lyset fra skjermen er utrolig irriterende, klarer ikke la være legge merke til det. MEN jeg har opplevd verre ting.. personer som konstant sparker i seteryggen, folk som kaster godteri/flasker og jeg har også opplevd å få en bøtte popcorn tømt over hodet mitt! Da klikket det for meg! :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå