Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hører ofte at folk sier at man må boikotte forskjellige bedrifter fordi de bruker barnearbeidere. Men hvorfor er det ingen som sier noe til at Hollywood gjør det? Det er jo mange barn i amerikanske (og sikkert norske også) filmer. Mange av de barna tjener jo milioner, men blir det ikke fortsatt på en måte barnearbeid? Og er barnearbeid egentlig galt? Er det ikke sånn at mange barn i fattige land ikke har noe valg? Sulte eller jobbe? Så gjør man ikke på en måte en "god" ting da hvis man kjøper varer av bedrifter som bruker barnearbeidere? Eller er det galt uansett? Boikotter du varer av bedrifter som bruker barnearbeidere?
Gjest Valiant Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 jeg synes den sammenligningen blir feil. Når barn f.eks jobber på film eller serie. Så får de egne lærere. De får mat god lønn det må alltid være en av foreldrene eller en slekting med de. Til forskjell fra det man tenker som barne arbeid. Så behandles faktisk barn i film i hollywood svært godt.
Jalp Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Forskjellen ligger i det å utnytte barn for selv å sko seg.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 SAG (Screen Actors Guild) har regler for hvordan barn jobber i Hollywood. Det er strenge saker.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Forskjellen ligger i det å utnytte barn for selv å sko seg. Jeg vil tro at mange managere og foreldre havner i denne kategorien. Og veldig mange barnestjerner går det jo riktig galt med.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hører ofte at folk sier at man må boikotte forskjellige bedrifter fordi de bruker barnearbeidere. Men hvorfor er det ingen som sier noe til at Hollywood gjør det? Det er jo mange barn i amerikanske (og sikkert norske også) filmer. Mange av de barna tjener jo milioner, men blir det ikke fortsatt på en måte barnearbeid? Og er barnearbeid egentlig galt? Er det ikke sånn at mange barn i fattige land ikke har noe valg? Sulte eller jobbe? Så gjør man ikke på en måte en "god" ting da hvis man kjøper varer av bedrifter som bruker barnearbeidere? Eller er det galt uansett? Boikotter du varer av bedrifter som bruker barnearbeidere? Boikotte pga barnearbeide? da må jeg slutte å kjøpe klær, ting og tang. Eks julepynt. thailand, Kina....skulte fabrikker. Det blir av og til tatt fabrikker som bruker barn som "fanger" til å sy klær. Det blir avdekket slike fabrikker innimellom. Mørketall er nok skyhøye. Sportsklær og andre klær blir produsert i Kina...vi kan ikke gå rundt å tro at det ikke er sydd av barn. thailand likeså. Svære fabrikker som holder "fengsler" av flykninger fra bla Burma.Kambodsja. De syr på harde livet for oss. Vel ønsker jeg billige klær,men da sydd av folk som har det bra. Mange u-land har barnearbeide. jeg syn ikke det er optimalt,men hva er alternativet? Sexsalg og tidligere død. Nå kan de og fam iallefall bli mette. barnearbeide blir vi aldri kvitt. mange dauer av sult o det skulle bli forbudt. De jeg ar minst bekymring for er de barna i Hollywood.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå