Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

i morges da jeg lå alene i sengen klarte jeg ikke å styre meg og sendte en sms til ex'en min om at jeg savner henne. Jeg har forsatt sterke følelser for henne selv om hun har innledet et forhold til en annen.

Greit nok at jeg ikke fikk svar på den, det hadde jeg forsåvidt ikke forventet heller. Men det jeg lurer på er om slike meldinger kan være veldig slitsomt og plagsomt å motta. Jeg har litt problemer med å sette meg inn i hennes situasjon, så det ville være fint å høre hvor velkomne slike ting er.

Jeg vil på ingen måte plage henne hvis det er slik hun oppfatter det. Jeg vet jeg burde la være å sende henne slikt men det krever en selvdisiplin som jeg ikke helt innehar.

Kan slike meldinger ifra ex'er være slitsomt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun har innledet et forhold til en annen har hun ingen interesse av å få meldinger fra deg der du skriver at du savner henne. For å svare på spørsmålet ditt, ja, det er plagsomt. Om dere kan være venner er en annen sak, men ikke bland deg borti følelseslivet hennes, snakk mye om den nye typen, hvordan det var da dere var sammen osv. Spør heller hvordan hun har det, helt generelt.

Skrevet

Jeg blir ikke sur om jeg får en koselig sms fra en ex. En bitter/seksuelt ladet/sur e.l. melding setter jeg ikke særlig pris på ;)

Men jeg svarer da, på de hyggelige meldingene vel og merke.. Siden det faktisk er hyggelig å bli litt oppdatert :)

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)

Ja, det er plagsomt.

Men det spørs også litt hvordan forholdet endte.

Endret av Britt Banditt
Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur eg hadde lest meldinga di og tenkt "Javel, og poenget var?". Altså ikkje særleg velkomment hos meg, for meg ville det verka litt klengete.

Gjest Gjest
Skrevet

Det spørs vel om du tror du har en sjanse til å få henne tilbake egentlig, altså, litt hvordan forholdet deres endte.

Men ellers vil jeg si at jeg ville satt pris på å få en hyggelig melding av det slaget, enn ingen melding i det hele tatt!

Men la det ikke bli en vane! La det være med denne ene. Det holder for at hun skal vite hvor hun har deg i tilfelle hun vil revurdere deg.

Skrevet

Hadde hun vært singel så hadde det vært greit med en melding om det, men i og med at hun har gått videre, så syns jeg du skal la være å fortelle henne at du savner henne.

Skrevet

Min første tanke er at det blir å rippe opp i gamle sår. En slik melding hadde nok gitt meg et stikk i magen.

Men en koslig melding der man spør hvordan det går o.l. er helt greit så lenge det ikke blir for ofte.

Gjest Theresa
Skrevet

Hvorfor skal du plage henne ?

NEI , jeg hadde sagt ifra , : KUTT UT , IKKE INTERESSERT

Gjest Gjest
Skrevet

TS , har du startet samme emne , men med motsatt vinkling her?

( ref. Uønsket kontakt fra X)

Skrevet

Hvis jeg visste at han hadde kjærlighetssorg og savnet meg, hadde jeg ikke tatt på vei pga en sms eller to. Hadde det blitt mye og av typen jeg orker ikke å leve uten deg og du har ødelagt livet mitt, hadde jeg opplevd det som plagsomt og bedt ham om å slutte.

Gjest Gjest
Skrevet
TS , har du startet samme emne , men med motsatt vinkling her?

( ref. Uønsket kontakt fra X)

Nei, det kan jeg bekrefte at han ikke har, for jeg er en helt annen som har skrevet "uønsket kontakt fra X". Om du leser litt nøyere vil du se at jeg (kvinnen under nevnte innlegg) IKKE har en ny mann, men min X har en ny kvinne. Dermed blir ikke vinklingen "motsatt riktig" som du vil ha det :-)

Gjest Gjest_Jadda_*
Skrevet

Artig at du ikke ser likheten..

Kvinne ( deg) mottar sms fra tidligere partner som er i et nytt forhold.

Mann sender sms til tidligere partner som også er i et nytt forhold.

Hva er forskjellen ?

Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

i morges da jeg lå alene i sengen klarte jeg ikke å styre meg og sendte en sms til ex'en min om at jeg savner henne. Jeg har forsatt sterke følelser for henne selv om hun har innledet et forhold til en annen.

Greit nok at jeg ikke fikk svar på den, det hadde jeg forsåvidt ikke forventet heller. Men det jeg lurer på er om slike meldinger kan være veldig slitsomt og plagsomt å motta. Jeg har litt problemer med å sette meg inn i hennes situasjon, så det ville være fint å høre hvor velkomne slike ting er.

Jeg vil på ingen måte plage henne hvis det er slik hun oppfatter det. Jeg vet jeg burde la være å sende henne slikt men det krever en selvdisiplin som jeg ikke helt innehar.

Kan slike meldinger ifra ex'er være slitsomt ?

Du har forsåvidt svart på dette helt selv, men at du ikke har disiplin nok til å la det være...

Gjest ts fra liknende tråd
Skrevet
Kvinne ( deg) mottar sms fra tidligere partner som er i et nytt forhold.

Mann sender sms til tidligere partner som også er i et nytt forhold

Hva er forskjellen ?

Jo, jeg er jo enig i en viss likhet, og det spiller jo egentlig ingen rolle, men....

... dersom du mener at jeg i det ene tilfellet later som jeg er MOTTAGEREN(kvinnen i nytt forhold), og i det andre tilfellet later som jeg er SENDEREN(mannen uten nytt forhold)...

...da stemmer det jo ikke, fordi MOTTAGEREN (jeg, kvinnen) av disse sms'ene (beskrevet under uønsket kontakt fra X) HAR ikke noe nytt forhold!

(skulle ønske det var så vel, men så heldig er jeg ikke.... :trist: )

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, jeg er jo enig i en viss likhet, og det spiller jo egentlig ingen rolle, men....

... dersom du mener at jeg i det ene tilfellet later som jeg er MOTTAGEREN(kvinnen i nytt forhold), og i det andre tilfellet later som jeg er SENDEREN(mannen uten nytt forhold)...

...da stemmer det jo ikke, fordi MOTTAGEREN (jeg, kvinnen) av disse sms'ene (beskrevet under uønsket kontakt fra X) HAR ikke noe nytt forhold!

(skulle ønske det var så vel, men så heldig er jeg ikke.... :trist: )

Nå roter du litt her..

Det var et enkelt spørsmål , uten beskyldninger..

Gjest Gjest
Skrevet

heh, et øyeblikk kunne du virke som min eks. Jeg er en jente som har innledet et forhold til en annen, og det hender jeg hører fra eksen der han skriver at han savner meg, etc.

Nå vet ikke jeg hva slags forhold dere hadde så jeg svarer for min del;

Altså, jeg gikk inn i mitt nye forhold fordi jeg er forelsket. Jeg har planer om å satse og få det til å fungere, dette her føles så riktig, så riktig. Jeg vet hva eksen min føler, men det gjør meg ikke annet enn trist på hans vegne. Jeg mener, når bestevennenen din m.m. gjennom flere år har det vondt pga deg... ikke noe gøy å høre!

La henne være i fred, og la henne nyte tilværelsen.

(Og om hun er usikker på sitt nye forhold så har hun ihvertfall fått budskapet ditt)

Skrevet

Jeg pleide å få masse meldinger fra ex'en.

Da jeg var singel så gjorde det meg ikke mye.

Men det ble virkelig plagsomt da jeg ble sammen med en ny mann.

Uansett hva det stod i meldinga så var det slitsomt.

Hvorfor skal du absolutt fortelle henne hva du føler nå som hun er i et annet forhold.. du hadde din tid, nå er den over.. kom deg videre, jeg sier det med all mulig medfølelse. :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...