Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

til alle dere som bruker frisørshampo, gå inn på www.lookfantastic.com. Her får du alle mulige hårprodukter/shampoer osv til under halve prisen av det du får kjøpt i frisørsalonger ;) genialt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bestille? Er det sikker betaling? Og må man betale porto, isåfall, må man regne med portoprisen når man skal komme under tollgrensa?

Skrevet

Har ikke prøvd enda nei, men skal gjøre det. Vet ikke hvordan det er, men etter det jeg har hørt er det bra. Portoen er på rundt 30kr tror jeg, og det blir med i prisen når du bestiller. Slik at du kan se total pris. :D

Skrevet

Det jeg mente er om portoen er med som pris når det regnes ut i tollen. Det er vel 200 som er grensa der? så hvis jeg handler for 190 norske, og de legger 30 kr oppå der igjen, må jeg da betale toll siden prisen pluss portoen blir 220? Dette går på generelle tollbestemmelser, men skjønner om du ikke vet det!

Skrevet

åja, hehe.. Jo, hvis du handler for 190, så legges portoen på slik at det blir 220 ja, så da må du betale toll. Regner jeg med da, har jo ikke bestilt selv, så er ikke helt sikker på hvordan det gjøres. Skal si fra hvis jeg bestiller :)

Skrevet

Hadde vært topp om du ga en liten rapport ja, for denne siden så veldig fristende ut!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er feil, du betaler kun toll for det selve varen koster. ikke portoen. så hvis varen koster 190 og portoen koster 30 så betaler du ikke toll og moms

Gjest Camelia
Skrevet

Jeg har bestilt herfra flere ganger. Det stemmer at hvis du handler for 190 norske, og portoen så gjør at det blir over 200kr så må du betale toll ja... Kjedelig, men det blir jo fortsatt billigere enn hos norske frisører. Tenkte jeg skulle prøve å bestille shampo og balsam hver for seg jeg. Dobbel porto er jo mindre enn toll, men mulig det er sånn minstebeløp man må handle for? Skal prøve neste gang jeg trenger sånt hvertfall.

Skrevet
Det er feil, du betaler kun toll for det selve varen koster. ikke portoen. så hvis varen koster 190 og portoen koster 30 så betaler du ikke toll og moms

Akkurat det jeg håpet på!

Gjest Camelia
Skrevet

Nei, jeg mener bestemt du betaler for portoen også. Jeg bestilte for ca 190 kr i vare verdi, lykkelig fordi jeg ikke trengte betale toll. Men så kom varene, og portoen ble regnet med - og jeg måtte betale toll.. :(

Skrevet

Åh, så man må betale uansett ja. Ja, sant det du sier, er fortsatt me billigere enn hos frisører. Jeg vet av ei som gjør det du sier, bestiller poduktene hver for seg. Funket vist bra det ja. Tror ikke det er noe minstebeløp. Men jeg tenker også å bestille produktene hver for seg, hvis jeg skal bestille flere.

Skrevet (endret)

De har mye av de samme produktene på Strawberrynet

Der er det jo gratis frakt, så er lurt å dele opp bestillingene.

Så mye blir billigere der :)

Endret av Malina
Gjest Camelia
Skrevet
Siden flere er usikker/uenige sjekket jeg på internett, og der står det at det kun er varen som teller! Så da er det bare til å holde seg til 199 kr, da :)

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO

Det var jo en gladnyhet da, mulig det er noe nytt siden jeg fikk varene - det er kanskje et år siden. Ingenting er bedre enn dette! :-D

Gjest Camelia
Skrevet

Nå har jeg sendt en ordre på ca 190 kr, som blir 220 kr ca inkl frakt. Så får vi håpe det går bra da! :)

Skrevet
Det var jo en gladnyhet da, mulig det er noe nytt siden jeg fikk varene - det er kanskje et år siden. Ingenting er bedre enn dette! :-D

har vært slik i mange år, så det er ikke noe nytt. Men bestiller man tett opp til 200 så risikerer man at kursen forandrer seg og varen tipper over den magiske 200 kroners grensa. Det er en egen side med omregningskurser som tollvesenet bruker og den finner dere her http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO

Har bestilt mye fra LF, men i det siste har jeg heller handlet på SBN da den lave dollarkursen gjør at det blir billigere.

Gjest blåmobil
Skrevet (endret)

SBN?? har du et fult navn på denne butikken, eventuelt en link?

Endret av blåmobil
Gjest Gjest
Skrevet

ja, det er lurt å sjekke tollens egne valutakurser. Så lenge varens verdi er under 200nok, slipper man å betale mva. Portoen spilelr ingen rolle da. Mene r derimot varens verdi mer enn 200kr, da betaler man mva for både varen og portoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...