Gå til innhold

Å velge dato

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi ønsker å gifte oss på "dagen vår" og det blir kun et lite bryllup med hans nærmeste familie og eventuelt min nærmeste familie (jeg vet ikke om de gidder å komme :( alternativt har vi blitt enige om at jeg som erstatning kan invitere et par gode venner)

Spørsmålet er om vi bør snakke med familien før vi bestemmer dato? Jeg antar at familien min kan den dagen, for foreldrene mine er ikke i arbeid og søstera mi har skoleferie. Så vidt vi vet kan familien hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ville også gifte oss på dagen vår og hadde kun et lite bryllup med nærmeste familie. Det var i grunnen aldri aktuelt å diskutere dato med familie, det er vårt bryllup og vi som bestemmer hvilken dag det skal være. Jeg regnet i grunnen med at det var en selvfølge at våre nærmeste deltar uansett når bryllupet måtte finne sted, noe de da også gjorde.

Skrevet (endret)

Nei, det bestemte vi uten involvering av familie:) Men hvis det er datoer rundt den datoen dere ønsker som ikke passer for dem av ulike årsaker, går det jo an å ta hensyn til det.

Endret av Marge
Skrevet

Nei, vi har satt den uten å involvere familie.

Skrevet

Nei, datoen er noe vi bestemmer selv. :)

Skrevet

Nei, for oss var det viktig å ha satt en dato før vi fortalte det til noen, sånn at det ikke ble sånn: "Vi skal gifte oss!" Åh, når da?" "Eeeeeh....."

Vi har derimot valgt med hensyn til familie, vi gifter oss 02. mai, dels fordi 01. mai er en fridag familien kan bruke på å reise på.

Gjest *englefjes*
Skrevet

Datoen valgte vi selv,det er jo vårt bryllup :)

Skrevet (endret)

Vi bestemte cirka-tid selv, dvs. at vi bestemte oss for at det skulle være i juli. Deretter ringte vi rundt til den nærmeste familie for å høre om de hadde bestilt ferie eller noe, og når det eventuelt ville passe best for dem. Deretter ringte vi kirke og festlokale og fastsatte en endelig dato. Dette har gått helt greit.

Endret av Possibly
Skrevet

Vi valgte datoen selv. Ville ha nærmest mulig St.Hansaften, fordi vi forlovet oss på St.Hansaften :)

Skrevet

Bestemte dato selv men tok selvfølgelig hensyn slik at det skulle bli greit for flest mulig å komme. De hadde sikkert kommet uansett, men det skader jo ikke å legge bittelitt til rette for dem man er glad i, selv om det er "sin dag".

Skrevet

Takk for svar!

Da tror jeg at vi går for dagen vår. Så vidt vi vet, har ingen i familien planer den uka. Et par skal på ferie rundt sin egen bryllupsdag, men de har ikke bestilt noe ennå og den dagen ligger uansett over en uke unna vår.

Skrevet (endret)

Desverre satte min samboers bror og forloveden også dato helt uten å høre med andre - noe som gjorde at flere jubileumsturer gikk i vasken på grunn av det ene bryllupet. Og ja - vi syns det er veldig kjipt å måtte stille opp i bryllup i inn-trøndelag i stedet for ei uke med teaterlaget på Malta.

Dersom jeg gifter meg og skal ha fest, skal ihvertfall den nærmeste familien som det forventes at skal komme, involveres i dato.

Endret av Wadjet
Skrevet

Vi valgte å skulle gifte oss på den dagen vi traff hverandre. Men så skulle pappa være ute i nord Atlanteren med båten. Var vanskeligt å få en ny kaptein om bord for litt over to uker. De måtte og inn til land to ganger for bytte. Så vi flyttet bryllupsdagen tre uker. Ville at pappa skulle gå opp kirkegulvet med meg.

Det at vi flyttet datoen gjorde at flere fra utlandet kunne komme.

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

datosettingen var igunn en ganske åpen sak, hvor vi hadde bestemt oss for at det skulle være litt uttpå sommeren, men bortsett fra det hadde vi ikke noen spesielle preferanser. (bortsett fra lørdag...) Så da sjekket vi noen datoer i kirka, pluss luftet litt i nær familie og til forloverkandidater.. Da fikk vi styrt unna et par bryllup som var satt allerede og endte nesten på forlovelsesdagen helt tilfeldig ;)

Syns det var en veldig grei måte å gjøre det på igrunn :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi satte datoen den dagen vi ble sammen. Vi trodde at de nærmeste ville komme uansett (visste at ingen hadde bestilt ferie), men fikk dessverre en kjempe intrige med søsteren hans som absolutt skulle på ferie (enda den ikke var bestilt). Vi ble nødt til å endre dato for søsteren sa hun ville prioritere reisen sin hvis vi beholdt datoen. Utrolig skuffende og sårende, men noen måtte være voksne og det ble oss.

Skrevet

Vi satte dato så god tid på forhånd at så ikke vitsen med å diskutere det med noen i familien. Hadde vi planlagt bryllup på et halvt års forvarsel hadde vi gjerne spurt om noen hadde noen spesielle planer vi burde ta hensyn til...

Gjest Elize
Skrevet
Vi valgte datoen selv. Ville ha nærmest mulig St.Hansaften, fordi vi forlovet oss på St.Hansaften :)

Vi forlovet oss også på sankthansaften :) I 2007! I hvilket år ble dere forlovet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...