BeautyQueen Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Når jeg trener øvelsene , hvor mange repitisjoner og hvor mange serier ? knebøy og utfall trener jeg mest for lår. Andre bra øvelser for lår? Som kan gjøres uten utstyr,(bare fitnessball) .? Mage har jeg ganske mange øvelser som jeg finner på iform.nu.
Gjest Shelob Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Når jeg trener øvelsene , hvor mange repitisjoner og hvor mange serier ? knebøy og utfall trener jeg mest for lår. Andre bra øvelser for lår? Som kan gjøres uten utstyr,(bare fitnessball) .? Mage har jeg ganske mange øvelser som jeg finner på iform.nu. Ah! Min kjepphest over alle kjepphester! 3 sett - 8 - 12 repetisjoner. Opp til 15 hvis du ikke har vekter å holde i hendene, poenget er å slite ut muskelen, ellers blir det ikke resultater. Jeg løfter heller 8 -12 og ganske tungt, enn 15 og lett. Mine øvelser: - Knebøy med vekter - Knebøy med vekter, med "skreving", tærne utover, knærne langt fra hverandre, stabil mage/rygg - dette tar innerst i lår/skrev/rumpe. Sorry den brutale beskrivelsen. - Utfall. Evt utfall både forover og bakover, uten pause i midten. Kan forklare nærmere om du ikke skjønner det. Vekter i hendene først når balanse og teknikk er tilfredsstillende. - Statisk: sittende opp med ryggen mot veggen, 90 graders vinkel på knærne, strammer foran på lår. Holder 90 sekunder x 3. - Apehopp/spensthopp, 20 x 3 eller flere reps om du orker. Jeg kan flere men har ikke tidå beskrive nå, er på jobb. Si fra om du vil ha flere, jeg fant noen bra på msn. MEN det er crucial med kosthold og aerob trening i tillegg. Lår er vanskelig, de blir aldri faste nok, men jeg gir meg ALDRI!
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 (endret) Når jeg tar utfall, tar jeg 10-12 repetisjoner, 5 ganger. Jeg har da så tungt at jeg blir ordentlig sliten etter hver serie. Jeg varierer mellom å ta utfall forover, med stang på skuldrene, og å bruke Smiths-apparat med utfall bakover, hvor stangen sitter fast i et stativ. Jeg liker best løs stang, men når det ikke er ledig stativ til stangen i pausen, klarer jeg ikke å få på nok kilo til at jeg får løftet den over hodet, om du skjønner. Da velger jeg heller Smiths-apparatet. Ellers fins det et apparat hvor man sitter, og dytter seg bakover. Du lurer på øvelser hvor man ikke trenger utstyr. I farten kommer jeg bare på den hvor man bøyer i knærne, og presser ryggen mot veggen. Eller utfall med noe tungt i hendene (f.eks. to poser med melposer oppi) eller en ryggsekk med noe tungt? Av mageøvelser, liker jeg godt den hvor man ligger på ryggen og løfter strake bein i været, enten rett opp eller skrått opp. Hvis det er tungt, kan man løfte annet hvert bein. Jeg syns også plankeøvelser er fine. Både rett og sidelengs planke. Endret 4. mars 2008 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Når det gjelder magen så sverger jeg til pilates og core-trening. Etter 3 måneder med pilates SER jeg forskjell på magen min. Og det er en endring jeg hadde forsøkt å få med år av trening før! I tilleggg så er kosthold også viktig for hvordan kroppen og huden din ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå