cuthalion Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Hei! Jeg vil gå ned så mange kg som mulig i løpet av 7 uker, og tar det der i fra, om jeg siser rundt 400 Kalorier per dag (nutrilett), og trener ca 1 time hver dag, variert, hvor mye kan jeg gå ned ? har ikke verdens beste forbrenning og legger fort på meg, men vil ha en pang start for å få motivasjon.
Noli Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har anoreksia, og for et år siden da jeg var på mitt "sykeste" gikk jeg ned 10 kg på en mnd ved å spise 300 kalorier daglig. Jeg kan derimot love deg at om du spiser 400 kalorier daglig orker du ikke å trene en time. Du kommer til å være svimmel, kvalm, ustø, slapp, trøtt, sur, sliten, trist. Du får forstoppelse, hodepine og blir skjelven. Når du så begynner å spise mer igjen, for det må du før eller siden, kommer du til å legge på deg alt du har gått ned og mye mer, fordi kroppen innstiller seg på ekstremt lite næring og dermed sparer på absolutt alt den får. Dette er IKKE en "pangstart" på slanking/varig vektnedgang, heller en "pangstart" på ødelagt kropp og psyke.
monkeyfairy Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Jeg vet det ikke er lurt å spise så lite når man skal ned i vekt, men gjør det selv... Har bakgrunn med både anoreksia, bulimi, overspising og blanding av disse og er ikke helt frisk ennå. Hvor har det fått meg??? Til 93 kg!! Nå "superslanker" jeg meg ved å spise fra 300-600 kalorier per dag + trene vekk ca. 500-1000 kalorier per dag. Ja, du kommer til å gå raskt ned i vekt, men om du vil holde vekta nede, så må du fortsette med den usunne livsstilen og ender opp som en spiseforstyrret person - i værste fall dauer du til slutt. Du er kanskje ikke helt frisk nå heller, siden du presser deg så hardt som dette? *bekymra-klemmer*
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg signerer de andre over her. Har selv hatt alvorlig ren anoreksi, men er i dag frisk. Jeg lover deg, du kommer til å få et helvete om du skal leve på så lite. Det fører til at forbrenningen din settes på et minimum og hvis du noen ganger har planer om å spise normalt kommer du til å gå raskt opp i vekt. Hva er vitsen med å gå raskt ned i vekt når mesteparten av det du mister er muskler og vann, og kroppen din kommer til å lagre mye fett før den lagrer muskler igjen fordi den vil jo sikre seg mot en ny sultperiode. Lover deg, det er ikke verdt det. Det vet jeg av bitter erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Er uening med de andre her. Bruk pulverdietten, og ta godt med vitaminer ved siden av. Vekttap blir i underkant av en kilo om dagen, men obs: Dette skal du ikke holde på med mer enn tre uker. Det står vel også på pulverpakken. Så tar du en pause, på noen uker, før du begynner igjen. Da skal du spise normal mat, mindre mengder enn før selvsagt. Ellers legger du på deg alt og mer til. Bytt kanskje ut et måltid daglig med pulverkuren. Men bruk hodet og sunn fornuft sånn at du ikke utvikler spiseforstyrrelser. Nutrilett smaker forøvrig skikkelig vondt. Billig skvip. Det finnes bedre pulverkurer på markedet.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Å tro at det å spise ekstremt lite og sulte seg er hva som skal til for å bli slank er TULL. Og man skal ikke bare være slank - man skal være sunn og frisk også! Spis mat som er godt for kroppen din og som renser og gir den næringen du trenger. Kutt ut kaffe, svart te, brus, alkohol, kjøtt og kylling, egg, salt og sukker, loff, brød og kaker, kumelk og produkter laget av kumelk, smør og margarin. Og kutt ut røyken (om du røyker) Spis: Frukt og grønnsaker Brød og pasta uten hvetemel Soyamelk, nøttemelk, ris- eller geitemelk Humus (kikertpostei) Tørket frukt og nøtter Friskpressede juicer og urtete Hvitløk, spirer og friske urter Mager fisk Bønner, linser, frø, brun ris og quinoa Honning Kaldpressede oljer, f.eks. oliven, raps og linfrø Oliven Gå aldri sulten. Du trenger ikke telle kalorier, for ja-mat er fiberrik og gir metthetsfølelse. Ikke spis noe de to siste timene før sengetid. Hold deg konsekvent til matvarene over i 4 uker og du er garantert i bedre form og føler deg tusen ganger bedre. I tillegg kommer du til å merke at du sover bedre og huden din blir flott. Maten over gir deg energi slik at du orker å trene mer og derfor kan bygge opp kroppen din og forbrenne fett på en riktig måte kontra å sulte det bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå