Gå til innhold

Hva gjør du for å koble av i eksamensperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det eksamenstid, og de fleste av oss studenter må tilbringe våren med nesen nedgravd i bøker.....

Jeg prøver å stå opp klokken 8. Drar vanligvis på lesesalen og sitter der til ca klokken fem. (i går var jeg hjemme for å lese, men da klarer jeg ikke å konsentrere meg like bra...... :-? )

Prøver¨å koble helt av om kvelden. Noen dager drar jeg på treningsstudio eller jogger en tur etter leseøkten. Drar ofte på kafe enten for å drikke vin med venninene på kvelden, eller for å spise lunch som et avbrekk i lesinga. Ellers så blir det litt kino, hjemmekvelder foran TVn eller jentekvelder med is og godteri.

I går hadde jeg en velvære-kveld med ansiktsmaske, hårkur og det nyeste Elle. Det var herlig :D

Går ikke ut på byen, eller drikker mer enn et par glass vin i eksamensperioden...

Hva gjør dere for å koble av?

Videoannonse
Annonse
Gjest M-ling
Skrevet

Trening, helt klart.

Det er mitt beste middel for avkobling.

Alt fra en løpetur i skogen/marka, til en skikkelig styrkeøkt til svetten siler.

Beinhardt fokus på det du driver med (dvs ikke studier), er tingen. :D

Gjest Missuganda
Skrevet

Reis bort i helgen og koble av helt, hvis du har råd til det.

Gjest Étoile
Skrevet

Er ute på byen og drikker så lite som mulig, det blir jeg bare sliten av... Prøver så godt jeg kan å dele dagene i lesetid og ikke-lesetid, konsentrerer meg så mye som mulig når jeg leser, og kobler av når jeg har "fri". Når jeg skal koble av er det deilig å gå en tur, trene, finne på ting med venninner f.ex ut og spise, café, kino, kose tv-kveld hjemme etc. Prøver å ikke la meg stresse for mye av studievenninner. Er faktisk mest sammen med de vennene jeg ikke studerer sammen med sånn rett før eksamen, fordi studievenner og venninner blir en ekstra stressfaktor i den tiden - har du lest på ditt og datt etc... mange av de har vanskelig for å la tema ligge de få timene vi egentlig burde prøvd å slappe av litt.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde barn i studietida jeg, så avkoblinga kom av seg sjøl.

I innspurten i prosjektperiodene sendte jeg imidlertid mann og barn bort, så jeg kunne jobbe i fred. Da ble døgnet snudd etter innsatsen og arbeidsrytmen. Jeg har vanvittig lange døgn når jeg jobber intenst.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Trening er helt fint !

Også rydder jeg der det skjelden blir ryddet ( les : bodene )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...