Gjest Stjernedryss Skrevet 1. mars 2008 #1 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei! Jeg har funnet ut at jeg vil jobbe med salg og har noen spørsmål til noen som har erfaring. Lurer på hva du solgte og hvor mye du fikk i lønn pr salg, eventuell fastlønn osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tasha Skrevet 3. mars 2008 #2 Del Skrevet 3. mars 2008 jeg sitter og selger aftenposten på kveldstid. er det beste betalte deltidsjobben visst, og jeg får provisjon bare. er helt opp til hva slags grunnlag du sitter på, det vil si om du ringer til kunder som alltid sier nei, eller om du har en liste med kunder som er lettere å få til å si ja. jobber du hardt, så tjener du mye også. jeg kan jobbe alle kvelder i uken, og lørdag. men holder meg til tre dager, da det er slitsomt å bruke kvelden på å sitte der mens alle andre har fri. er du innstilt på at dette klarer du, og ikke lar deg rakke ned av de du ringer som virkelig er sure, bør du prøve dette:) jeg har som mål at jeg skal klare 10 salg om dagen, på 4 timer. dette er bare mnd nr 2 jeg jobber her, men det går helt etter planen. det vanskeligste grunnlaget har jeg 140 kr på. det vil si 10*140=1400 kr på 4 timer. også har vi mye bonus og trekninger i tillegg. selvfølgelig er det noen av disse som ikke betaler, men dette er bedre betalt enn dagjobben min tilogmed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 3. mars 2008 #3 Del Skrevet 3. mars 2008 Takk for at du deler din erfaring med meg Dessverre så spurte jeg etter standsalg, ikke telefonsalg. Mye er sikkert likt, men kundekontakten er jo litt forskjellig når man er ute og møter kunder fremfor å ringe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffie Skrevet 3. mars 2008 #4 Del Skrevet 3. mars 2008 Det har jeg proevd, og var aldeles helt forferdelig. Fikk kun provisjon, tror det var ca 200, per salg paa de fleste tjenestene. Er man en skikkelig god selger kan man tjene ganske mye, men om man ikke har en selger i deg, saa er det hele bare et eneste stort mareritt. Men det er min erfaring! Har du lyst til aa proeve, saa er det verdt et forsoek. Om du ikke klarer aa selge, saa laerer du i alle fall aa teste dine egne grenser en del, og saa laerer du en del om salg som kan vaere verdt aa vite senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 Det har jeg proevd, og var aldeles helt forferdelig. Fikk kun provisjon, tror det var ca 200, per salg paa de fleste tjenestene. Er man en skikkelig god selger kan man tjene ganske mye, men om man ikke har en selger i deg, saa er det hele bare et eneste stort mareritt. Men det er min erfaring! Har du lyst til aa proeve, saa er det verdt et forsoek. Om du ikke klarer aa selge, saa laerer du i alle fall aa teste dine egne grenser en del, og saa laerer du en del om salg som kan vaere verdt aa vite senere. Det er jo veldig selvsagt at man ikke bør jobbe som selger om man ikke ikke klarer å selge. Man bør ha kompetanse innen riktig felt uansett hvor man jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffie Skrevet 5. mars 2008 #6 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er jo veldig selvsagt at man ikke bør jobbe som selger om man ikke ikke klarer å selge. Man bør ha kompetanse innen riktig felt uansett hvor man jobber. Kompetanse hadde jeg nok, jeg jobbet som selger i butikk foer det, og klarte meg fint der. Men aa jobbe paa stands er ganske annerledes, fordi hele salgsprosessen blir omvendt. Istedenfor at kunden selv velger aa oppsoeke selgeren, saa er det selgeren som oppsoeker kunden, som regel uten at kunden i utgangspunktet i det hele tatt har vurdert muligheten for aa kjoepe noe. I tillegg oppsoeker man kunder som i utgangspunktet er negativt innstilt fordi de ikke oensker aa bli forstyrret. Uansett hvor mye man vet om salg fra foer, og hvilken erfaring man har, saa kan man finne ut at oppsoekende salg, saerlig face to face som paa stands, saa blir det for hardt, fordi man maa bryte ned sine egne private grenser og i tillegg angripe andre sine grenser, noe som er ganske fy-fy. Og det er slettes ikke enkelt, og ingen selvfoelge. Men om du synes oppsoekende salg virker spennende, og du foeler deg sikker paa du vil klare aa utfordre de grensene, saa proev det. Det er uansett en veldig verdifull erfaring, og selv om jeg hatet hvert sekund av det, saa ble jeg en erfaring rikere, og den erfaringen ville jeg ikke vaert foruten naa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. mars 2008 #7 Del Skrevet 10. mars 2008 Mulig jeg må spesifisere hva jeg menter: Man bør ikke jobbe som standsselger om man ikke klarer å selge på stand. Med andre ord er det ganske selvsagt at man bør ha kompetanse innenfor feltet man jobber. Jeg har erfaring fra å stå på stand, og det er den mest givende jobben jeg har hatt hittil. Synes det er morsomt å stå lokke til seg kunder, dessuten kan man være blid, morsom og bruke humor på jobb. Ingen her på forumet som har gode erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2008 #8 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! Jeg har funnet ut at jeg vil jobbe med salg og har noen spørsmål til noen som har erfaring. Lurer på hva du solgte og hvor mye du fikk i lønn pr salg, eventuell fastlønn osv. [/quote svar: jeg har jobbet med standsalg i 7 mnd nå å det er kjempe gøy! var veldig skeptisk til det med å begynne med å fikk ikke akkurat mye støtte fra vennenne mine.. de sa bare at jeg måtte få meg en ordentlig jobb osv. jeg har jobbet mange år som selger i butikk men etter jeg begynte med stand kan jeg ikke se på butikkselgere som ordentlige selgere.. på stand må man pushe mer. du blir rett og slett mer innstilt på å selge! jeg har kunn gått på provisjon og syns det er det beste for meg.. jeg har ikke vert den beste akkurat men får gode lønninger.. bedre enn de fleste vennene mine! og de dagene jeg har gjort det dårlig vet jeg godt hva grunnen til det er.. nemlig min egen motivasjon har også hadd opphold som standselger for å prøve å selge på telefon med timeslønn + provisjon og dette fungerte ikke for meg i det hele tatt.. så jeg gikk tilbake til stand. du bør være en blid å utadvent person som takler motgang for å klare dette! men det er en sykt bra erfaring! og troo meg! har man gjort en bra jobb så strømmer det inn med andre jobbtillbud! vill du jobbe med salg er det en super erfaring å starte her.. å greit nokk.. man møter på mange sure mennesker men så kommer det en super person og kjøper av deg og er storfornøyd å skryter av deg å det er en av beste følelsene man kan ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå