Gå til innhold

Alkohol VS. Cannabis

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er vel heller du som kjemper en kamp som aldri kan vinnes.

Som det er blitt sagt før i denne tråden så straffes bruk av cannabis mildere og mildere over hele verden, også i Norge.

Jeg vil si at det i første omgang går mot avkriminalisering av hasj til eget bruk, og det kommer til å skje i løpet av de neste 20 årene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Som det er blitt sagt før i denne tråden så straffes bruk av cannabis mildere og mildere over hele verden, også i Norge.

Jeg vil si at det i første omgang går mot avkriminalisering av hasj til eget bruk, og det kommer til å skje i løpet av de neste 20 årene.

Det er hallusinasjone som prater , men hvor er fornuften?

Skrevet

Man får ikke halliser av cannabis...

Gjest Gjest
Skrevet
Man får ikke halliser av cannabis...

jo det kan man faktisk få.hvem er du som kan bestemme det??alt avhenger av vært enkelt menneske.

Skrevet
jo det kan man faktisk få.hvem er du som kan bestemme det??alt avhenger av vært enkelt menneske.

Cannabis er ikke et narkotikum som gir hallusinasjoner, hvis noen her hevder at de har fått det er det bare deres egen forventning pga feilinformasjon om dopet som gir de.

Halliser har man fleinsopp til.

Gjest Gjest
Skrevet
Cannabis er ikke et narkotikum som gir hallusinasjoner, hvis noen her hevder at de har fått det er det bare deres egen forventning pga feilinformasjon om dopet som gir de.

Halliser har man fleinsopp til.

Nå dummer du deg ut..

Cannabis kan gi hallusinasjoner og vrangforestillinger blant mange bivirkninger.

Skrevet (endret)
Nå dummer du deg ut..

Cannabis kan gi hallusinasjoner og vrangforestillinger blant mange bivirkninger.

Dette er helt feil!

De få bivirkningene cannabis kan gi er litt dårligere korttidshukommelse.

Skal man ha mange bivirkninger må det helt andre og sterkere rusmidler til. F.eks alkohol

Endret av maren
Gjest Gjest
Skrevet
Dette er helt feil!

De få bivirkningene cannabis kan gi er litt dårligere korttidshukommelse.

Skal man ha mange bivirkninger må det helt andre og sterkere rusmidler til. F.eks alkohol

Anbefaler deg på det sterkeste til å lese mer før du uttaler deg så skråsikkert.

Skrevet

Dette er allerede disutert, litt tidligere i tråden.

Følg med...

Skrevet
Du kjemper en tapt kamp.

Ja, med sterke og saklige argumenter som det der har jeg vel ikke mye å stille opp med..

Maren: hallusinasjoner kan fint forekomme fra cannabis..

Noen få kan oppleve ubehagelige virkninger som angst, hallusinasjoner og vrangforestilinger. Det har også forekommet enkelte episoder

med akutte psykoser utløst av cannabis..

men forsøkspersonene opplevde bivirkninger i form av hallusinasjoner og vrangforestillinger.

http://64.233.183.104/search?q=cache:nfla0...t=clnk&cd=4

http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(medisin)

http://www.google.com/search?hl=no&sa=...ner&spell=1

Gjest Gjest
Skrevet

"Noen få kan oppleve..."

Gjesten fremstilte det som om dette var vanlige bivirkninger, noe som er helt feil.

Gjest Gjest_T.S_*
Skrevet
Det er vel heller du som kjemper en kamp som aldri kan vinnes.

du er ignorant.

MANGE kjemper kamper for fri cannabis hver dag.

de gjør som meg. tar i mot en bot, og kjøper seg en ny grammer. det er en demonstrasjon i seg selv. de fleste gir faen i OM de skulle bli tatt av politiet, for de varetektsfengsler aldri noen for 1 gram hasj/marihuana.

Politiet/staten har ikke råd. ei heller kapasitet, OG de ønsker å bruke kapasiteten på andre ting.

Vi er allerede på vei til å vinne den. politiet VIL ha dette lovlig, slik at de får brukt seg selv fullt ut.

Skrevet
"Noen få kan oppleve..."

Gjesten fremstilte det som om dette var vanlige bivirkninger, noe som er helt feil.

Men det er likefult en bivirkning som kan forekomme, og slik jeg leser det hevder frk. maren at det overhode ikke kan forekomme i det hele tatt under noen som helst form for omstendigheter.

Derfor valgte jeg å komentere så det ikke skulle bli noen forvirring.

Skrevet

Hvis man setter opp de mange forskjellige narkotikum etter hvordan de virker på hjernen så kommer cannabis i midten av de fordi folk får utrolig forskjellig opplevelse av den.

Det er mulig jeg var litt snarrådig i mitt utspill tidligere, men det er fordi cannabis ikke er til å sammenligne med hallusinogen narkotika, som f.eks LSD.

Cannabis er et dop som kan forsterke inntrykk og lyder, noen ganger sterkere enn andre, men det er ikke som om man kan se ting som ikke finnes.

Gjest Gjest
Skrevet
Men det er likefult en bivirkning som kan forekomme

Det er en bivirkning som også kan forekomme ved bruk av alkohol, bare så vi har det på det rene.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man tar Nederland som et eksempel så ser man at antallet som bruker tyngre rusmidler (Amfetamin, Heroin osv.) er lavere enn alle andre vestlige land. Og det er kun 4% av Nederlands befolkning som bruker cannabis til vanlig. Så det er ikke sikkert at det er så dumt å legalisere cannabis. Til gjengjeld blir det jo en slags kulturforandring (ikke at det må være gale) og en god del nye turister som tar turen til Norge for å få seg noe godt å fylle lungene med.

Skrevet
Du er rimelig sikker, men ikke helt, ikke sant?

Det er ganske essensielt når man uttaler seg.

Det jeg har markert i nedre avsnitt, om at du må ha langt sterkere saker (pga alkohol) sier jo sitt, om alkohol ;)

Selv tar jeg meg en joint i ny og ne. Har ikke behov for sterkere saker. Ikke alkohol en gang, som jeg ser på som for sterkt, for meg.

Angående det å legalisere vannabis kun for Chris. Man ville legalisert den for mange flere. hehe :)

Ps. Det eneste folk blander i hasjen for å gjøre den uren er hennah. Sånn hasj får man på akers elva. Ingen som røyker kjøper sånt dritt og det er lett å merke forskjell.

For ordens skyld; det er ikke jeg som har skrevet dette innlegget.

Trådstarter.

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg antar skadevirkningene av rusmidlene er det essensielle her. Videre antar jeg at alkoholen kommer til å være med oss i en god stund fremover. Da ser jeg ikke helt at det å legalisere flere stoffer er veien å gå. Vi trenger neppe flere rusmidler.

Jeg synes ikke "alkoholparadokset" kan brukes som et argument for legalisering av andre stoffer.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo definitivt veien å gå hvis legalisering fører til flere positive enn negative konsekvenser. Noe forskning viser at det gjør.

Men noen er jo mer opptatt av "signalene man sender til ungdom" enn å faktisk hjelpe folk. :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på hvor mange forskjellige statistikker det finnes på dette området nå?

Hvilke skal man tro på? Hvem bestemmer hva som er den absolutte sannhet?

Har sett nok stastistikker og hørt nok av leger snakke om dette uten at det blir noen enighet.

Å legalisere hasj for det private markedet mener jeg er feil. At alkohol er lov i dag er en ren feiltakelse og det burde vært forbudt med henging.

At politiet ikke har nok ressurser er ingen grunn til å legalisere noe. Kanskje man kunne bli kvitt mye av kriminaliteten ved å få bort en del av denne dritten.

At man kan benytte narkotiske stoffer i medisinske tilfeller er greit nok. I hvert fall inntil man finner noe som er bedre. Desverre så er det ikke i medisinsk sammenheng at folk vil ha det legalisert i dag. Man vil ha det legalisert av en eneste grunn og det er for å dope seg. Meget enkelt.

At alkohol er tillatt er desverre beklagelig, men kan får ikke en rett ved å gjøre to urett. Bruk heller energien på å forby alkohol!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...