Gjest LikerIkkeHasj Skrevet 13. mars 2008 #61 Skrevet 13. mars 2008 Cannabis er forbudt fordi det alltid har vært det, og fordi folk som røyker hasj sees på negativt. Det er ikke noe politisk å hente på å forby cannabis. Selv syns jeg det burde vært tillatt og avgiftsbelagt enormt, slik at staten fikk inntekter når folk allikevel tar seg en joint. Alkohol er tillatt fordi det er mer aksept rundt dette rusmiddelet av historiske grunner.
Gjest Gjest_maren_* Skrevet 13. mars 2008 #62 Skrevet 13. mars 2008 Avgiftbelagt enormt??? Kødder du eller? Da burde det bli lov å dyrke det hjemme og...
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #63 Skrevet 13. mars 2008 Cannabis er forbudt fordi det alltid har vært det Feil, cannabis ble forbudt i Norge i 1930, og det var en sovende lov helt til 60-tallet.
Gjest TS Skrevet 13. mars 2008 #64 Skrevet 13. mars 2008 Minner om at også alkohol har vært forbudt i Norge (1916-1927), så alle som synes det er ok å drikke et glass vin eller to hadde vært kriminell på lik linje med cannabisbrukere dersom de hadde vært født noen år tidligere.
2008brud Skrevet 13. mars 2008 #65 Skrevet 13. mars 2008 Minner om at også alkohol har vært forbudt i Norge (1916-1927), så alle som synes det er ok å drikke et glass vin eller to hadde vært kriminell på lik linje med cannabisbrukere dersom de hadde vært født noen år tidligere. Er det sant? Tenk så mange liv som hadde vert spart om det hadde fortsatt sånn!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #66 Skrevet 13. mars 2008 Er det sant? Tenk så mange liv som hadde vert spart om det hadde fortsatt sånn! Neppe. Folk slutter ikke å drikke fordi det er forbudt, se bare på hva som skjedde i USA. Forbudstiden var grobunn for mafiaens fremvekst; de hadde aldri kommet seg opp slik de gjorde uten inntektene fra spritsmugling og spritsalg. Det samme skjer jo forøvrig i dag, bare med narkotika. Organisert kriminalitet slår seg opp på narkotika fordi forbudet gjør det ekstremt lønnsomt. Det er jo et faktum at kriminelle er motstandere av legalisering, ettersom de ville tapt enorme summer på det.
2008brud Skrevet 13. mars 2008 #67 Skrevet 13. mars 2008 Neppe. Folk slutter ikke å drikke fordi det er forbudt, se bare på hva som skjedde i USA. Forbudstiden var grobunn for mafiaens fremvekst; de hadde aldri kommet seg opp slik de gjorde uten inntektene fra spritsmugling og spritsalg. Det samme skjer jo forøvrig i dag, bare med narkotika. Organisert kriminalitet slår seg opp på narkotika fordi forbudet gjør det ekstremt lønnsomt. Det er jo et faktum at kriminelle er motstandere av legalisering, ettersom de ville tapt enorme summer på det. Men det sier jo seg selv at dersom det blir forbudt blir det i ivertfall mindre drikking. Finnes jo folk som respekterer loven også. Selvfølgelig blir det smugling, men det er det jo nå også...
maren Skrevet 13. mars 2008 #68 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har ingen tro på at folk vil slutte med å drikke alkohol hvis det ble ulovlig. Bare tenk på utepilsen om sommeren, hvor mange er det som ikke ville kjempet for det her...? Det hadde blitt et nasjonalt opprør, skal jeg love deg!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #69 Skrevet 13. mars 2008 Det er utenkelig å gjøre alkohol forbudt, folket ville selvsagt sendt en hver politiker som tenkte på noe slikt rett til helvete.
2008brud Skrevet 13. mars 2008 #70 Skrevet 13. mars 2008 Det er en skam, for hvem vet ikke noen som har dødd p.g.a alkohol? Det er helt skummelt egentlig..Derfor hadde det vert greit for meg om det var ulovlig. Ja, jeg vet det aldri vil skje- for folk er jo mest opptatt av seg selv, at de skal kose seg og ha det gøy.
Gjest Gjest_Chris_* Skrevet 21. mars 2008 #71 Skrevet 21. mars 2008 Cannabis burde bli legalisert i norge.. tar man historie så fant man faktisk jointer i graven til vikingene tilbake i tiden, cannabis har vært tradisjon i årtusener, cannabis ble brukt lenge før kristus... cannabisen i seg selv er mye mindre skadelig en alkohol. folk klagre over att ja man kan bli psykotisk av cannabis.. hmm da spørr jeg meg selv, hva skjer av for mye intak av alkohol i forhold til cannabis ? Man kan dø av alkoholforgiftning, skrumplever og avhengighet, for og ikke snakke om rusen som gjør deg aggresiv og voldelig, pg du glemmer ikke minst.. cannabisen har en så lett rus att den fungere i ca en time og man blir ikke annet en vslappet, sulten og vennlig.. i tillegg til det så blir man mere oppmerksom en av alkoholen... bedre og leve vennlig, rolig og kontrolert med en risk på psykiske problemer som kan helbrede s og som forkommer sjeldent enn ukontrolert aggresiv vold og ukontroler oppførsel som gir en risk for intreff av død... Man kan ikke dø av cannabis, man kann dø av alkohol.. Aldirg noengang har man død av cannabis, og som forskere sier : Man må få i seg 20.000 ganger mere en man får i seg i en joint for og få en overdose, noe som er umulig uansett hva... fri cannabis, det gjør bare enhver person lykkelig... Og hvordan kommer man i kontakt med andre rusmiddler enn cannabis ? fordi eneste måte og få tak i cannabis på er via kriminelle kilder som narkosmugglere... hadde cannabis vært lovelig hadde man aldrig trengt og henvende seg andre steder en din lokale butikk som selger cannabis, og ved og kunne henvende seg der holder man seg unna andre.. Det sier seg selv att cannabis er mye bedre =) En sikker og kontrolert rus som ikke bringer annet en glede, og i tilleg er det naturlig og planten kommer i fra gud..
Gjest Grafica Skrevet 21. mars 2008 #72 Skrevet 21. mars 2008 Dette er en tråd jeg skal lese ordentlig gjennom og svare på når ejg får tid, så dette innlegget er egentig bare for å legge tråden til i mine innlegg. Men spennende tråd! Flott å se at folk tør å sette spørsmål ved dette
Darksun Skrevet 22. mars 2008 #73 Skrevet 22. mars 2008 Cannabis burde bli legalisert i norge.. tar man historie så fant man faktisk jointer i graven til vikingene tilbake i tiden, cannabis har vært tradisjon i årtusener, cannabis ble brukt lenge før kristus... cannabisen i seg selv er mye mindre skadelig en alkohol. folk klagre over att ja man kan bli psykotisk av cannabis.. hmm da spørr jeg meg selv, hva skjer av for mye intak av alkohol i forhold til cannabis ? Man kan dø av alkoholforgiftning, skrumplever og avhengighet, for og ikke snakke om rusen som gjør deg aggresiv og voldelig, pg du glemmer ikke minst.. cannabisen har en så lett rus att den fungere i ca en time og man blir ikke annet en vslappet, sulten og vennlig.. i tillegg til det så blir man mere oppmerksom en av alkoholen... bedre og leve vennlig, rolig og kontrolert med en risk på psykiske problemer som kan helbrede s og som forkommer sjeldent enn ukontrolert aggresiv vold og ukontroler oppførsel som gir en risk for intreff av død... Man kan ikke dø av cannabis, man kann dø av alkohol.. Aldirg noengang har man død av cannabis, og som forskere sier : Man må få i seg 20.000 ganger mere en man får i seg i en joint for og få en overdose, noe som er umulig uansett hva... fri cannabis, det gjør bare enhver person lykkelig... Nei nei og atter nei. Du kan ikke hevde at alkoholen gjør deg aggresiv også hevde at cannabis bare gjør deg rolig og avslappet. Her grovt generalliserer du alkohol og baser cannabis utelukkende på personlige ærfaringer. Alkohol gjør ikke meg agresiv i det hele tatt, jeg blir faktisk veldig avslappet, og den eneste ulempen jeg kan se er at alle andre folk av en eller annen rar grunn kan høre alt jeg visker.. Men det er ikke dermed sagt at alkohol er fritt for skadevirkninger. På lik linje er ikke cannabis fritatt for skadevirkninger, bare fordi du ikke oppdager dem her og nå. Begge er farlige gifter, deal with it. Jeg er også rimlig sikker på at de fleste ikke dør av selve alkoholen, men av ting som fyllekjøring, legger seg ned for å sove om vinteren, løper ut i gata, e.l. Dette er ting som fint kan skje med folk som ikke er veld sine fulle fem, uansett om det er sovepiller eller heroin de går på. Vel, du må kanskje få i deg 20000 jointer for å få overdose, men du skal ha et par halvliter innenbors før du må pumpes også. Hva skjer når du begynner å få urene jointer, vet du hvor stoffet kommer fra og hva som er i det? Trenger du fortsatt 20.000 jointer for å dø når en eller annen druglord har blanda inn noe ulumskheter for å presse prisen? Og hvordan kommer man i kontakt med andre rusmiddler enn cannabis ? fordi eneste måte og få tak i cannabis på er via kriminelle kilder som narkosmugglere... hadde cannabis vært lovelig hadde man aldrig trengt og henvende seg andre steder en din lokale butikk som selger cannabis, og ved og kunne henvende seg der holder man seg unna andre.. Det sier seg selv att cannabis er mye bedre =) En sikker og kontrolert rus som ikke bringer annet en glede, og i tilleg er det naturlig og planten kommer i fra gud.. Heroin kommer jo fra ting kun funnet i naturen det også om du strekker det langt nok. Og atombomben er vel naturlig den og om vi ser langt nok på det. For ikke å snakke om napalm. Og folk kommer i kontakt med sterkere stoffer fordi cannabis rusen forsvinner etterhvert, og da må man ha sterkere saker. Da jeg var 14 var en 6-pack med øl mer enn nok til å gjøre festformen fin. Nå må jeg ha langt sterkere saker, og gjett hva? Jeg kjøper faktisk sterkere saker. Selv om det er en liten effekt av den tidligere nevnte 6-packen, så søker jeg en sterker rus. Og jeg er rimlig sikker på at det samme skjer med mange cannabis-brukere om du bare lar det gå lenge nok. Neida neida, ikke du, du har jo kontroll, du klare og slutte du. Ja flott, da lager vi en lov som tillater cannabis bare for deg da, sånn fungerer nemlig samfunnet vårt.
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 22. mars 2008 #74 Skrevet 22. mars 2008 Vel, du må kanskje få i deg 20000 jointer for å få overdose, men du skal ha et par halvliter innenbors før du må pumpes også. Dagens! (et par øl VS. 20 000 jointer... hva er verst her egentlig? Hva skjer når du begynner å få urene jointer, vet du hvor stoffet kommer fra og hva som er i det? Trenger du fortsatt 20.000 jointer for å dø når en eller annen druglord har blanda inn noe ulumskheter for å presse prisen? Og folk kommer i kontakt med sterkere stoffer fordi cannabis rusen forsvinner etterhvert, og da må man ha sterkere saker. Da jeg var 14 var en 6-pack med øl mer enn nok til å gjøre festformen fin. Nå må jeg ha langt sterkere saker, og gjett hva? Jeg kjøper faktisk sterkere saker. Selv om det er en liten effekt av den tidligere nevnte 6-packen, så søker jeg en sterker rus. Og jeg er rimlig sikker på at det samme skjer med mange cannabis-brukere om du bare lar det gå lenge nok. Neida neida, ikke du, du har jo kontroll, du klare og slutte du. Ja flott, da lager vi en lov som tillater cannabis bare for deg da, sånn fungerer nemlig samfunnet vårt. Du er rimelig sikker, men ikke helt, ikke sant? Det er ganske essensielt når man uttaler seg. Det jeg har markert i nedre avsnitt, om at du må ha langt sterkere saker (pga alkohol) sier jo sitt, om alkohol Selv tar jeg meg en joint i ny og ne. Har ikke behov for sterkere saker. Ikke alkohol en gang, som jeg ser på som for sterkt, for meg. Angående det å legalisere vannabis kun for Chris. Man ville legalisert den for mange flere. hehe Ps. Det eneste folk blander i hasjen for å gjøre den uren er hennah. Sånn hasj får man på akers elva. Ingen som røyker kjøper sånt dritt og det er lett å merke forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #75 Skrevet 22. mars 2008 Trenger du fortsatt 20.000 jointer for å dø når en eller annen druglord har blanda inn noe ulumskheter for å presse prisen? Dette er jo bare et argument for legalisering, slik at man kan føre kontroll med produsentene og holde dem ansvarlige for produktets innhold.
Darksun Skrevet 22. mars 2008 #76 Skrevet 22. mars 2008 Dette er jo bare et argument for legalisering, slik at man kan føre kontroll med produsentene og holde dem ansvarlige for produktets innhold. Akkurat ja.. Eller prøver jeg å si at mange dør av smuglersprit selv om alkohol er lovlig. Og at narkotika som regel blandes ut med LANGT farligere stoffer enn det alkohol gjør. Og dermed hevde at legalisering kanskje vill få ned dødstallene fra overdosene og den slags noe, men at det ikke kan samenlignes med de skadevirkningene stoffet har i seg selv. For ikke å snakke om de skadevirkningene de andre stoffene har. Videre kan du jo sette spørsmålstegn ved hvem som skal betale for "Statens Hasj Kontrol" som jeg antar du vil at skal kontrollere dette stoffet for å sjekke at det er skikkelige saker.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #77 Skrevet 22. mars 2008 Akkurat ja.. Eller prøver jeg å si at mange dør av smuglersprit selv om alkohol er lovlig. Og at narkotika som regel blandes ut med LANGT farligere stoffer enn det alkohol gjør. Men langt færre dør av smuglersprit nå en dersom all alkohol hadde vært ulovlig. Og at hasj vanligvis blandes ut med farligere ting enn alkohol er bare tull. Det er ekstremt sjeldent at cannabis blandes ut med noe farlig, mens metanol ikke er uvanlig i det hele tatt.
Darksun Skrevet 22. mars 2008 #78 Skrevet 22. mars 2008 Men langt færre dør av smuglersprit nå en dersom all alkohol hadde vært ulovlig. Det er jo akkurat det jeg har prøvd å si to ganger nå: ved å gjøre det lovlig vil nok dødstallet for stoffet gå noe ned, men skadevirkningene av langtidsbruk vil fortsatt være der og derfor burde det holdes forbudt.
Gjest gza Skrevet 22. mars 2008 #79 Skrevet 22. mars 2008 Det er jo akkurat det jeg har prøvd å si to ganger nå: ved å gjøre det lovlig vil nok dødstallet for stoffet gå noe ned, men skadevirkningene av langtidsbruk vil fortsatt være der og derfor burde det holdes forbudt. Du kjemper en tapt kamp.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #80 Skrevet 22. mars 2008 Du kjemper en tapt kamp. Det er vel heller du som kjemper en kamp som aldri kan vinnes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå