Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/53965 Motstandere av cannabis som ikke har sett dette programmet trenger ikke svare.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg og samboeren hadde faktisk en diskusjon om dette i bilen for noen dager siden! Jeg er ikke så godt kjent med disse stoffene, men samboer har vært borti cannabis.. Husker ikke alt de sa i den dokumetaren (Så på den i går) men jeg ble sittende å lure på hvorfor disse hasj greiene egentlig er så forbudt?! Så vidt jeg har forstått gjør cannabis at man blir sløv og rolig? Hva er det som gjør at cannabis er ulovlig? Har aldri hørt om tilfeller hvor cannabis har vært årsak til raserianfall, misshandling, slossing etc, mens bråk forårsaket av alkohol derimot hører vi jo om hver helg! Samt alle de som har alkoholmisbruk i familien, osv. Som sagt, jeg kan ingenting om dette, men hadde vært moro å lese fler meninger og erfaringer rundt dette!
Gjest TS Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Så vidt jeg har forstått gjør cannabis at man blir sløv og rolig? Hva er det som gjør at cannabis er ulovlig? Har aldri hørt om tilfeller hvor cannabis har vært årsak til raserianfall, misshandling, slossing etc, mens bråk forårsaket av alkohol derimot hører vi jo om hver helg! Samt alle de som har alkoholmisbruk i familien, osv. Jeg kan jo selvsagt bare si noe om hvordan det virker på meg, og jeg blir absolutt ikke sløv. Energisk er vel å tøye begrepene litt, men jeg blir i allefall ikke mentalt sløv selv om energinivået sånn fysisk sett modereres Tvert i mot blir jeg kreativ og åpen, alt som er fint, bra og morsomt blir ennå finere, bedre og morsommere, jeg kan fullføre logiske og intelligente tankerekker og resonnementer, jeg blir mer empatisk og får større toleransegrense ovenfor andre, jeg har det godt med meg selv og føler meg i kontakt med "mitt egentlige jeg" på en helt annen måte enn ved andre rusmidler (og jeg har prøvd en del), og særlig alkohol som ikke gjør meg til en bedre versjon av meg selv på noen som helst måte! Mange av de idèene jeg har fått når jeg har røyket har jeg satt ut i livet i nykter tilstand med stort hell.. så det er ikke sånn at jeg bare tror jeg blir så himla smart. På toppen av det hele våkner jeg neste morgen uten å merke noen som helst form for bakrus, mens det ikke skal mer enn et par glass rødvin til før jeg føler meg uggen dagen derpå. Når statistikkene viser at over halvparten av alle drap i Norge begås i alkoholrus, samtidig som statistikkene viser at unge drikker stadig mer, i tillegg til de enorme samfunnsmessige og sosiale problemende alkohol skaper kan en jo lure på hva slags argumentasjoner som skal til før Ola Nordmann skjønner at dette ikke henger på greip. Hadde alkohol vært et forbudt rusmiddel skulle jeg holdt snavla, men det finnes ingen logisk grunn til at et rusmiddel som beviselig er så vanvittig mye mer skadelig både fysisk og mentalt er lovlig og forherliges i vårt samfunn, mens cannabisbrukere blir sett på som sosiale utskudd og burde bures inne. Det er fysisk mulig å dø av en overdose alkohol (folk gjør det i ett sett), mens det ikke finnes ett eneste rapportert tilfelle av at en cannabisbruker har gjort det samme. Det er urettferdig og diskriminerende, og jeg vil ha en slutt på det! ..og for å riste litt i gamle fordommer mot den gjennomsnittlige cannabisbrukeren; jeg er en gift tobarnsmor i 30-årene med egen enebolig, jeg og mannen er i krevende og godt betalte jobber, vi har sunne interesser og anser oss for å være oppegående og veltilpassede mennesker.. som velger cannabis over alkohol av de grunnene nevnt ovenfor.
Gjest cc (meg som har svart over) Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Så da er jo spørsmølet mitt, hvorfor er cannabis ulovlig i Norge? Ikke er det skadelig/ dødelig eller fremkaller voldelig adferd, som alkohol!? Forøvrig så er min samboers erfaring fra tidligere at han reagerte med å bli sløv, lite energi, slapp osv. Ikke en særlig "sosial" rus akkurat Sitter å diskuterer her se Er cannabis ulovlig fordi mange mener at har du først prøvd det er det kortere vei for å prøve sterkere saker som amfetamin/ heroin? Er det pga det er lett å bli avhengig av cannabis? Kan du svare meg på dette?
Gjest TS Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Så da er jo spørsmølet mitt, hvorfor er cannabis ulovlig i Norge? Ikke er det skadelig/ dødelig eller fremkaller voldelig adferd, som alkohol!? Godt spørsmål, det er antagelig historisk og kulturelt betinget, alkohol har vært vår "drug of choice", og med de skadevirkningene det rusmiddelet har forårsaket har vel gjort det vanskelig å foreslå å innføre ennå flere, jeg vet ikke. Dessuten er det mange misoppfatninger og myter rundt cannabis, blant annet det du nevner nedenfor her om at det fører til misbruk av sterkere stoffer. Forøvrig så er min samboers erfaring fra tidligere at han reagerte med å bli sløv, lite energi, slapp osv. Ikke en særlig "sosial" rus akkurat For meg er det en veldig sosial rus, uansett oom det er jeg og mannen som ser en film sammen eller om vi er flere som sitter og diskuterer politikk, musikk, barneoppdragelse eller hva det måtte være.. eller bare fjoller og har det morsomt sammen Sitter å diskuterer her se Så bra, det skulle jeg virkelig ønske flere gjorde! Er cannabis ulovlig fordi mange mener at har du først prøvd det er det kortere vei for å prøve sterkere saker som amfetamin/ heroin? Er det pga det er lett å bli avhengig av cannabis? Det er lettere å bli avhengig av alkohol, og argumentet med at det er lettere å prøve andre rusmidler er søkt av flere grunner: - Det aller, aller første rusmidlet folk prøver er alkohol, så en kan like gjerne si at alkoholbruk kan lede til heroinavhengighet. - I og med at cannabis er et ulovlig rusmiddel er man dessverre nødt til å oppsøke kriminelle for å få tak i det, og det kan selvsagt hende at man blir presentert for andre stoffer dersom den man kjøper hasj av også selger andre rusmidler, desto større grunn til å legalisere cannabis som ikke har noe til felles med andre sterkere stoffer enn at de er ulovlige. - Dessuten tror jeg en del mennesker "har det i seg" fra begynnelsen av, enten det er behovet for å flykte fra en vanskelig hverdag eller rett og slett nysgjerrighet og kommer til å ende opp som brukere av sterkere narkotiske stoffer, og det er jo naturlig at de tar en omvei via cannabis (og alkohol) først, det er vel ingen som begynner sin karriere som rusmiddelbruker med å skyte heroin? Kan du svare meg på dette? Svarer villig vekk, spør i vei!
wondergirl Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 En venn av meg røyker marihuana i perioder. Når han har brukt det over tid (en-to uker), merker han at han blir mer innesluttet, melder seg ut av samtaler osv. Andre jeg kjenner som røyker MYE, sliter med sosial angst. De kommer inn i en ond sirkel, for å dempe angsten røyker de mer osv. Jeg har igrunn ikke noe problem med bruk av hasj/marihuana, bortsett fra det etiske ved å støtte opp om kriminalitet (bakmennene driver sjelden BARE med hasj...), men hvor mye av det vi kjøper av lovlige produkter er egentlig produsert 100% etisk? Men det store problemet oppstår først når man bruker det mye og blir avhengig, og det er det faktisk en god del som blir. Og så irriterer det meg at mange som røyker hasj blir veldig enspora, de har veldig stort behov for å diskutere kvaliteten, hvor det kommer fra, effekten osv, i det vide og det brede. I selskap med folk som røyker, blir det ofte veldig stort fokus på røykinga og lite fokus på andre temaer... Men hva er verst av alkohol og marihuana? Hvis man først er AVHENGIG av alkohol, har man jo et kjempeproblem fordi det er så utrolig tilgjengelig og det er så mye mer sosialt akseptert å drikke. Jeg vet neimen ikke?
Gjest TS Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 En venn av meg røyker marihuana i perioder. Når han har brukt det over tid (en-to uker), merker han at han blir mer innesluttet, melder seg ut av samtaler osv. Andre jeg kjenner som røyker MYE, sliter med sosial angst. De kommer inn i en ond sirkel, for å dempe angsten røyker de mer osv. Jeg kjenner mange som røyker (inkludert meg selv) og har ikke dette inntrykket, men det er klart at det er forskjell på bruk og misbruk av dette som med alt annet. Poenget er at skadevirkningene beviselig er ennå større ved bruk av alkohol, som er lovlig. Jeg har igrunn ikke noe problem med bruk av hasj/marihuana, bortsett fra det etiske ved å støtte opp om kriminalitet (bakmennene driver sjelden BARE med hasj...), men hvor mye av det vi kjøper av lovlige produkter er egentlig produsert 100% etisk? Hvor har du det fra at bakmennene sjelden bare driver med hasj? Ser såklart ikke bort fra at det er mer eller mindre vanlig å importere/distribuere andre rusmidler i tillegg, men det er ingen automatikk i dette. Dette er jo faktisk et av de viktigste argumentene for legalisering, jeg synes det er problematisk at jeg må støtte kriminelle organisasjoner for å handle cannabis og ville foretrukket å handle det i lovlige former. Men det store problemet oppstår først når man bruker det mye og blir avhengig, og det er det faktisk en god del som blir. Men det er ikke på langt nær så avhengighetsskapende som alkohol, og det er hele poenget. Sammenlignet med alkohol er det lite vanedannende og angsfremkallende, og DET er hele poenget. Og så irriterer det meg at mange som røyker hasj blir veldig enspora, de har veldig stort behov for å diskutere kvaliteten, hvor det kommer fra, effekten osv, i det vide og det brede. I selskap med folk som røyker, blir det ofte veldig stort fokus på røykinga og lite fokus på andre temaer... Den var ny! For kvaliteter og smaker i forhold til alkohol blir jo ikke diskutert i det hele tatt? Drinkeoppskrifter, øl- og akevitt-tester i avisene, vineksperter og bøker om vin, fancy karafler og glass i krystall, vinskap med ulike temperatursoner for å beholde smak og aroma.. og hvor mange smakstilsetninger har Absolut på vodkaen sin nå? .. og jeg har som nevnt noen års erfaring med å røyke med mange forskjellige mennesker, og opplever sjelden at det er kvaliteten på hasjen som blir temaet for kvelden, annet enn en kommentar om at den er god eller dårlig.. på samme måte som vi ville kommentert om en vin var god eller ei. Folk som er så ensporet som det du beskriver vil jeg anta er rimelig ferske i gamet.. eller generelt veldig ensporet. Men hva er verst av alkohol og marihuana? Hvis man først er AVHENGIG av alkohol, har man jo et kjempeproblem fordi det er så utrolig tilgjengelig og det er så mye mer sosialt akseptert å drikke. Ja, det er jeg faktisk enig i. Det er et enormt drikkepress overalt i samfunnet helt fra tidlig i tenårene og det må være veldig vanskelig for en person som har problemer med å regulere inntaket. Det er så sosialt akseptert å drikke at en skulle tro det var helsebringende, og det er utrolig provoserende når det er så skadelig som det faktisk er, mens cannabis blir stemplet som narkotika på lik linje med sentralstimulerende og opiater.
Gjest Gjest_CC_* Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 I og med at cannabis er et ulovlig rusmiddel er man dessverre nødt til å oppsøke kriminelle for å få tak i det, og det kan selvsagt hende at man blir presentert for andre stoffer dersom den man kjøper hasj av også selger andre rusmidler, desto større grunn til å legalisere cannabis som ikke har noe til felles med andre sterkere stoffer enn at de er ulovlige. Ja, den tanken har slått meg også! Er man først kommet i kontakt med de som selger cannabis, nøler de nok ikke med å tilby andre og sterkere rusmidler om de sitter på det! Og er man der at man oppsøker kriminelle, så er man kanskje litt mer lettpåvirkelige til å ta i mot sterkere saker om man blir opmuntret til det!? Så jeg er forsåvidt enig i at cannabis kunne vært lov, MEN, ville ikke det bidra til at enda fler begynner å ruse seg!? Jeg tenker, om alle de som er alkoholmissbrukere nå hadde gått over til canabis om det ble legalisert, ville det sikkert bidra på en positiv måte. Men også, trenger vi virkelig fler lovlige rusmiddler? Det vil jo bare bidra til at enda fler, voksne og unge, tyr til dette, som du sier, for å flykte fra en vanskelig hverdag eller rett og slett nysgjerrighet. Hvordan vil dette påvirke mennesker som familie (Rus foran barn f.eks.), jobb, skole, sport, hobby, i trafikken (kjøring i ruset tilstand), ja uansett!? Vi har jo allerede nok av de som drikker foran barn og utøver vold ovenfor familie, kjører i ruset tilstand, ikke i stand til å gjøre en god jobb) Mye forskjellige tanker rundt dette Du nevnte også forskjellen mellom misbruk og bruk av cannabis, men å legalisere hasj vil jo føre til både det ene og det andre! Trenger vi det? Jeg trenger kanskje å lære meg mer om dette, så ja, jeg har både mine for - og i mot tanker selv om jeg hovedsakelig ikke ser det store problemet med å gjøre dette lovlig
Gjest TS Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Ja, den tanken har slått meg også! Er man først kommet i kontakt med de som selger cannabis, nøler de nok ikke med å tilby andre og sterkere rusmidler om de sitter på det! Og er man der at man oppsøker kriminelle, så er man kanskje litt mer lettpåvirkelige til å ta i mot sterkere saker om man blir opmuntret til det!? Vet ikke om det er så mye det at man blir tilbudt/presset av langere (langere av hasj er forresten som regel vanlige brukere, som selger for å finansiere eget forbruk, ikke skumle, kyniske mennesker med onde hensikter slik folk ofte later til å tro )til å prøve andre ting, det har i allefall aldri jeg opplevd, men det er noe med det at når du først befinner deg i et "kriminelt" miljø og allerede tar et rusmiddel som ikke er lovlig er nok terskelen betydelig lavere for å prøve et annet også, gjerne på eget initiativ. Så jeg er forsåvidt enig i at cannabis kunne vært lov, MEN, ville ikke det bidra til at enda fler begynner å ruse seg!? Jeg tenker, om alle de som er alkoholmissbrukere nå hadde gått over til canabis om det ble legalisert, ville det sikkert bidra på en positiv måte. Men også, trenger vi virkelig fler lovlige rusmiddler? Det vil jo bare bidra til at enda fler, voksne og unge, tyr til dette, som du sier, for å flykte fra en vanskelig hverdag eller rett og slett nysgjerrighet. Jeg tror ikke fler vil ruse seg, men at de som allerede gjør det kanskje velger et bedre alternativ enn alkohol. Men vi trenger jo ikke teoretisere så veldig om hvordan dette vil bli, vi kan bare se på andre land som ligger foran oss på dette området; f.eks. Nederland. Uansett om man liker det ikke, mennesket har ruset seg i tusenvis av år og kommer antagelig til å fortsette med det en god stund til; er det ikke da en god idè at vi presenterer et lovlig alternativ til denne alkoholen som ødelegger for så voldsomt mange mennesker? Noen kommer sikkert til å overdrive bruken, akkurat som med alkohol, men er det ikke bedre at de røyker til de sovner i sofaen hjemme eller hos kjente enn at de raver rundt på byen og gjør alskens faenskap? Hvordan vil dette påvirke mennesker som familie (Rus foran barn f.eks.), jobb, skole, sport, hobby, i trafikken (kjøring i ruset tilstand), ja uansett!? Vi har jo allerede nok av de som drikker foran barn og utøver vold ovenfor familie, kjører i ruset tilstand, ikke i stand til å gjøre en god jobb) Igjen; se til Nederland. De aller fleste av oss klarer å omgåes et såpass skadelig og vanedannende rusmiddel som alkohol uten at det går på bekostning av hverken familie, jobb, skole, sport, hobby og er nyktre i trafikken, så hvorfor skulle det være annerledes med cannabis? Vi skal ikke gjøre det greit å være ruset i andre sammenhenger enn det er i dag, men tilby folk en annen og "sunnere" rus når de først skal ruse seg likevel. .. og jeg er aldri høy/stein/ruset foran ungene mine, like lite som jeg er full foran dem. Jeg kan ta meg et par øl eller vin foran ungene, jeg er ikke hysterisk sånn, men jeg hverken kan eller vil røyke foran dem på grunn av slik lovverket er i dag, selv om jeg må si det er en rus jeg ville vært mye mer komfortabel med å omgås unger med enn fylla. I utgangspunktet er barn og hvilken som helst rus en lite heldig kombinasjon, egentlig. Mye forskjellige tanker rundt dette Du nevnte også forskjellen mellom misbruk og bruk av cannabis, men å legalisere hasj vil jo føre til både det ene og det andre! Trenger vi det? Det er tusenvis av mennesker som både bruker og misbruker hasj i Norge i dag, det er bare det at de ikke kan si noe offentlig om det Jeg trenger kanskje å lære meg mer om dette, så ja, jeg har både mine for - og i mot tanker selv om jeg hovedsakelig ikke ser det store problemet med å gjøre dette lovlig En ting skal jeg i allefall arbeide hardt for dersom(når) det noen gang blir legalisert, det skal følge med en advarsel der det står at den ikke bør konsumeres sammen med alkohol, der ikke få som har gått på en liten smell der, megselv inkludert. Helt naturlig at man ofte er full den første gangen man prøver, men det er å be om trøbbel, mest sannsynlig får man det kjempeartig i 5 minutter før man blir dårlig og må kaste opp. Dersom man på død og liv skal blande er det helt essensielt at man røyker først, og SÅ drikker (i moderate mengder, men det bør man jo egentlig alltid. )
Gjest Gjest_cc_* Skrevet 2. mars 2008 #11 Skrevet 2. mars 2008 Vet ikke om det er så mye det at man blir tilbudt/presset av langere (langere av hasj er forresten som regel vanlige brukere, som selger for å finansiere eget forbruk, ikke skumle, kyniske mennesker med onde hensikter slik folk ofte later til å tro Her jeg har flyttet har jeg fler i rekka vår som er småkriminelle og tunge narkomisbrukere, så er nok der den antagelsen min kommer fra. Karer fra "toppen" som kommer og banker opp disse naboene, våpen og narkotika.. Politirazzia har det vært her... Skremmende greier, men det dreier seg nok om mye mer en hasj.. Dette er i grunn den eneste erfaringen jeg har som innebærer ulovlige rusmidler osv, derfor skepsisen MEN, for å holde meg til saken, så tror jeg egentlig vi mener det samme! Et bedre alternativ til alkohol, det er jeg fullstendig enig i! Så lenge det ikke blir mer rus i tillegg til det som allerede finns! Som meg, så trenger folk mer informasjon! Jeg selv har alltid vært lært opp til at alle narkotiske stoffer er skummelt og farlig, uten å vite i det hele tatt hva det er og hvordan de forskjellige stoffene virker. Det har aldri falt meg inn å finne ut mer om det da dette "skumle" greiene ikke er for meg, men da samboeren min fortalte han hadde prøvd canabis tidligere noen få ganger og forklart meg mer, har jeg blitt nysgjerrig på hvorfor akkurat denne typen er ulovlig Det hadde nok ikke vært så dumt om folk hadde fått valget mellom alkohol og canabis. Hadde vært interessant å se!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #12 Skrevet 2. mars 2008 Fordi cannabis er ulovlig på samme måte som sterkere narkotiske stoffer setter folk alt i samme bås og assosierer det med heroin, selv om de ikke har NOE med hverandre å gjøre. Det blir som å sammenligne paracet og metadon. Og alt som er ulovlig tiltrekker seg en del av de samme folka, og da går det lett fra hasj til amfetamin og så videre. Men det er jo ingen direkte sammenheng mellom disse stoffene, det er forbudet som gjør at mange litt snåle folk bruker dem på samme vis som de bruker andre stoffer. Fjernes forbudet vil man sannsynligvis unngå en del sterkere ting fordi folk da har nok med å nyte rusen sin og ikke gidder å lete etter sterkere saker, og ikke trenger å bruke sterkere stoffer for å vise finger'n til samfunnet. Narkotika er på en måte et opprør i mange tilfeller, og det kan man unngå ved legalisering. Alkohol bør i alle fall begrenses, det er jo giftig og utrolig skadelig for samfunnet!
Gjest TS Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 .. og da var vi alle enige da, legalisering here we come! Hvem gidder å ta kontakt med justisdepartementet for å informere om det nye regelverket?
Gjest Gjest_Kia_* Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Her jeg har flyttet har jeg fler i rekka vår som er småkriminelle og tunge narkomisbrukere, så er nok der den antagelsen min kommer fra. Karer fra "toppen" som kommer og banker opp disse naboene, våpen og narkotika.. Politirazzia har det vært her... Skremmende greier, men det dreier seg nok om mye mer en hasj.. Dette er i grunn den eneste erfaringen jeg har som innebærer ulovlige rusmidler osv, derfor skepsisen MEN, for å holde meg til saken, så tror jeg egentlig vi mener det samme! Et bedre alternativ til alkohol, det er jeg fullstendig enig i! Så lenge det ikke blir mer rus i tillegg til det som allerede finns! Som meg, så trenger folk mer informasjon! Jeg selv har alltid vært lært opp til at alle narkotiske stoffer er skummelt og farlig, uten å vite i det hele tatt hva det er og hvordan de forskjellige stoffene virker. Det har aldri falt meg inn å finne ut mer om det da dette "skumle" greiene ikke er for meg, men da samboeren min fortalte han hadde prøvd canabis tidligere noen få ganger og forklart meg mer, har jeg blitt nysgjerrig på hvorfor akkurat denne typen er ulovlig Det hadde nok ikke vært så dumt om folk hadde fått valget mellom alkohol og canabis. Hadde vært interessant å se! Kjære deg , informasjon finnes , men den bør vel være objektiv? Det er ikke slik at kroppen enten har godt av , og enda mindre trenger cannabis for å fungere. Cannabis er et rusmiddel som sløver hjernen,og det er veldokumenterte, alvorlige følgeskader av å bruke dette stoffet jevnlig. Dette gjelder også når man bare bruker det litt!
Gjest TS Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Kjære deg , informasjon finnes , men den bør vel være objektiv? Det er ikke slik at kroppen enten har godt av , og enda mindre trenger cannabis for å fungere. Cannabis er et rusmiddel som sløver hjernen,og det er veldokumenterte, alvorlige følgeskader av å bruke dette stoffet jevnlig. Dette gjelder også når man bare bruker det litt! Jammen den ER jo ikke objektiv det er jo det som er hele sakens kjerne! Samfunnet lever i den villfarelsen at alkohol er så himla greit, mens andre rusmidler er livsfarlig, når det faktisk er tvert i mot! At noen opplever bivirkninger og/eller skadeeffekter av cannabis er helt på det rene, men sammenlignet med alkohol er det så vanvittig lite, det er det som er hele poenget her, og da er det så ulogisk at det som er farligst er lov, men det med færrest skadevirkninger ikke er det. Mistenker at du ikke har sett på programmet jeg linket til i det første innlegget, (det er eksperter der som har bedre greie på det enn noen av oss) så gjør det først så kan du uttale deg etterpå
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 Jammen den ER jo ikke objektiv det er jo det som er hele sakens kjerne! Samfunnet lever i den villfarelsen at alkohol er så himla greit, mens andre rusmidler er livsfarlig, når det faktisk er tvert i mot! At noen opplever bivirkninger og/eller skadeeffekter av cannabis er helt på det rene, men sammenlignet med alkohol er det så vanvittig lite, det er det som er hele poenget her, og da er det så ulogisk at det som er farligst er lov, men det med færrest skadevirkninger ikke er det. Mistenker at du ikke har sett på programmet jeg linket til i det første innlegget, (det er eksperter der som har bedre greie på det enn noen av oss) så gjør det først så kan du uttale deg etterpå Forstår ikke hva du mener i innlegget ditt , har du røyka?
Gjest TS Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Forstår ikke hva du mener i innlegget ditt , har du røyka? Hva er det du ikke forstår? Er du full? Alkohol er beviselig et av de mest skadelige rusmidlene vi har, i tillegg til at det medfører en massevis av andre samfunnsproblemer (over halvparten av lle drap som begås i Norge begås i alkoholrus), derfor er det absurd at dette er lov, mens cannabis som har langt færre skadevirkninger og forbudt. Det er på en måte det hele tråden handler om da skjønner du.
Gjest Gjest_mummi_* Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 ser mange fine innlegg om legalisering av hasj, bra!!! har selv ved hjelp av leger vært igjennom flere år som pillemissbruker. resultat er alergi mot "alle" medisiner som er smertedempende. for et år siden tok jag min første sneip, og nå feirer jag snart et år pillefri, nesten smertefri og ny jobb!!! ligg unna leger som er kjøpt opp av legemiddelindustrien, de fører naive mennesker rett inn i dødsfella pillemisbruk!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå