Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #281 Del Skrevet 16. april 2008 Ikke bruk store bokstaver på den måten det er dårlig netetikette Det blir tatt for skriking! Kjære vene og milde moses hva du prater tull! For at et barn skal bli alt det du ramser opp trenger barnet regler og grensesetting! For at barnet ditt skal oppnå respekt av andre må barnet ditt også lære seg å være lydig! hva betyr din pekefinger? les hva jeg skriver da før du irettesetter meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 17. april 2008 #282 Del Skrevet 17. april 2008 Dinedama: Tviler på at "Ingunn" mente noe vondt med innlegget sitt! Trist å lese at du opplevde dette da du var barn Som du sier så tror nok også jeg at de nå vil si at du ikke tok skade av det - men hva vet vel dem egentlig om det? Har du pratet med noen om det du har opplevd, og hvor gammel er du nå? Klem til deg Er 22 nå, gift og endelig lykkelig. Har ikke fått pratet noe med dem om det. Det er slike avorlige ting det ikke går an å prate om. Uansett synes jeg det er skummelt å ta for lett på det at barn ikke tar skade av fysisk avstraffelse. Det vet man gjerne ikke før barna blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest now Skrevet 18. april 2008 #283 Del Skrevet 18. april 2008 Er 22 nå, gift og endelig lykkelig. Har ikke fått pratet noe med dem om det. Det er slike avorlige ting det ikke går an å prate om. Uansett synes jeg det er skummelt å ta for lett på det at barn ikke tar skade av fysisk avstraffelse. Det vet man gjerne ikke før barna blir eldre. Ja, det er et vanskelig tema å ta opp med sine foreldre. De ser ofte ikke at det de har gjort er galt og kan derfor ikke forstå at vi kanskje har fått problemer i ettertid. Foreldre som vil ha lydige barn som ikke sier imot og som gjør alt de sier uten å mukke - hvordan mener de at deres barn skal klare å hevde seg ute i verden når de flytter hjemmefra? Først knekker de den selvstendige viljen deres og så forventer de at de skal flytte hjemmefra og være selvstendig?! Ikke alle foreldre er så ekstreme heldigvis, mine var og mot alle odds har jeg klart meg veldig bra, men det har vært tungt å jobbe opp den selvtilliten og tryggheten jeg ikke hadde med meg hjemmefra. Ikke har jeg slått barna mine heller, har blitt stikk motsatt av mine foreldre og har fått trygge barn som tør å si mot og som oppfører seg ordentlig ute blant folk. Men mine foreldre tror at det er de som har æren for at jeg har klart meg så bra, og skjønner derfor ikke hva jeg prater om når jeg sier at jeg får pusteproblemer av å være sammen med dem som et resultat av min oppvekst. Som sagt, jeg har vært ute for ekstrem oppdragelse og hadde det vært idag hadde nok barnevernet vært inne i bildet, men ikke den gang. Resultatet er uansett at jeg ser veldig hardt på alt som har med fysisk avstraffelse av barn, for om barnet tar skade eller ikke har med hvordan barnet er. Du kan ha flere barn i familien og to har ingen problemer med knipsing, dasking o.l. mens et kanskje ikke takler det i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 18. april 2008 #284 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) JEG VIL IKKE GI MITT BARN MANGE REGLER OG STRENGE GRENSER, JEG VIL IKKE HA ET LYDIG BARN! MEN ET BARN MED STERK VILJE, ET BARN SOM ER KREATIVT, ET BARN MED SELVTILLIT, ET BARN SOM STILLER SPØRSMÅL, ET BARN MAN KAN FORHANDLE MED, ET BARN SOM HAR MEDBESTEMMELSESRETT, ET BARN JEG KAN FILOSOFERE SAMMEN MED OG LE SAMMEN MED, ET BARN SOM UTFORSKER, ET BARN MED EMPATI, EN SAMARBEIDSPARTNER OG VENN SOM JEG ELSKER OG SOM ELSKER MEG IGJEN. HILSEN MAMMA. *** Perfekt. Enda en forelder som tror barn har det best med frie tøyler. Om du ønsker en venn, drit i å få unger. Kjøp en hund. Det er din forbannede plikt å lære ungen å forholde seg til regler, en dag skal nemlig andre enn deg utgjøre hverdagen dens. Å lære barn at de kan forhandle om alt er uhyre dumt. Endret 18. april 2008 av nobilian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 21. april 2008 #285 Del Skrevet 21. april 2008 *** Perfekt. Enda en forelder som tror barn har det best med frie tøyler. Om du ønsker en venn, drit i å få unger. Kjøp en hund. Det er din forbannede plikt å lære ungen å forholde seg til regler, en dag skal nemlig andre enn deg utgjøre hverdagen dens. Å lære barn at de kan forhandle om alt er uhyre dumt. Skulle vært interessant å ta en skikkelig diskusjon med deg slik at du kan forklare meg nærmere det du sier her. Og hvorfor du ikke vil ha barnet ditt som venn...? merkelig! Og hvorfor er det uhyre dumt som du sier , å la barn få forhandle..., de skal da en gang bli voksne, eller? Først og fremst må du lese innlegget mitt skikkelig. Jeg skriver MANGE regler og STRENGE grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #286 Del Skrevet 21. april 2008 hva betyr din pekefinger? les hva jeg skriver da før du irettesetter meg! Den pekefingeren betød at du ikke skal skrive et helt innlegg med store bokstaver da det blir sett på som skriking! Barn skal lære å forhandle, men ikke om alt!Har de vettuge argumenter så skal foreldrene føye seg etter rimelighetens grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå