Gjest78 Skrevet 30. juli 2008 #41 Del Skrevet 30. juli 2008 og torrevieja i spania- torre-okse, vieja- gammel (hokjønn) Det er toro som betyr okse, torre betyr tårn. Så altså, det gamle tårnet. Egentlig ikke så rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 30. juli 2008 #42 Del Skrevet 30. juli 2008 hanekleiva i vestfold ( var den tunellen som kollapset 2 juledag) revetal, også i vestfold hakkavika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. juli 2008 #43 Del Skrevet 30. juli 2008 Et sted i Telemark kjørte vi forbi et skilt hvor det sto "Urdbøurdi". Måtte rygge tilbake og lese det en gang til. Ellers har jeg stor sans for Sengeløse i Danmark og Tjong på Vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanasol. Skrevet 30. juli 2008 #44 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Sommervoll i Trøndelag (les sommervold) Glad jeg ikke er der nå... joda... Endret 30. juli 2008 av Sanasol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppa_* Skrevet 30. juli 2008 #45 Del Skrevet 30. juli 2008 Mærrapanna utenfor Fredrikstad er et herlig navn. Det verserer en historie om den fine Oslofrua som skulle til Hestepannen . Ellers finner vi Driteren, en holmen på Kråkerøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #46 Del Skrevet 31. juli 2008 Tissvassklumptjønna i Namdalen. Og Stortissvatnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #47 Del Skrevet 31. juli 2008 Danmark har jo alle disse balle stedene sine. Høyballe, kortballe, langballe eller noe slikt. Husker det hvertfall var stor underholdning når jeg var liten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. mars 2009 #48 Del Skrevet 15. mars 2009 sageneset i vest-agder. da jeg var liten trodde jeg det het sage-nese (AU!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mars 2009 #49 Del Skrevet 15. mars 2009 Mærrapanna utenfor Fredrikstad er et herlig navn. Det verserer en historie om den fine Oslofrua som skulle til Hestepannen . Ellers finner vi Driteren, en holmen på Kråkerøy. Den uttales Dritærn, antar jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 16. mars 2009 #50 Del Skrevet 16. mars 2009 "Latsida" på Kreta i Hellas er jo fin. Og drar man litt nord, til Chios, finner man "Flatsia". Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 17. mars 2009 #51 Del Skrevet 17. mars 2009 Hurrahølet, Askim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 17. mars 2009 #52 Del Skrevet 17. mars 2009 Fredagshølet, Hvaler. Det er visst en yndet plass, har jeg hørt. Jeg har ingen kjennskap til stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå