Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #21 Del Skrevet 12. mars 2008 Storhue i hedmark! når jeg gikk på skole der hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 16. mars 2008 #22 Del Skrevet 16. mars 2008 Mannen min huskar godt at vi kjørte forbi eit skilt der det stod Glidbjørg..... Der har jeg også kjørt! Og på veien kjørte vi forbi Vatnedalsvatnet, Gåseflåfjorden og mange andre steder med morsomme navn som jeg har skrevet ned et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filur Skrevet 19. mars 2008 #23 Del Skrevet 19. mars 2008 Fitjar. Navnet er i direkte relasjon til ordet fitte, som oprinnelig betyr "fuktig eng" eller noe i den dur. Det er visst en fuktig plass, derav navnet. Fitteplass er det uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Rasoul Skrevet 19. mars 2008 #24 Del Skrevet 19. mars 2008 Manndalen og Kvinnedalen ligger rett ved siden av hverandre i Troms Og så har du jo Mandal og Kvinesdal i Vest Agder Bikjefisen som er en bekk mellom Holmen gård og Sandfossen Fantestein er et stedsnavn/stein beliggende mellom Holmenkrysset og Brattås Pikstein i Lardal. Helvete som er en badeplass i Svarstad Helveteshølen som er selve badedammen i helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dult Skrevet 19. mars 2008 #25 Del Skrevet 19. mars 2008 Her i nærheten har vi ett drikkevann som heter "støggtjønna". Høres egentlig litt ekkelt ut...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 19. mars 2008 #26 Del Skrevet 19. mars 2008 "Løvåsdal" er ganske teit. Hvordan kan noe være både en ås OG en dal? "Dåsettunet" har vi flirt godt av på vei hjem fra hytta... like morsomt hver gang. Vinneren er likevel plassert på Shetland: der finnes landsbyen "Rumpa". Med skilt og det hele. Antageligvis avbildet, i passende positur, av alle nordmenn som noen sinne har vært på øya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 23. mars 2008 #27 Del Skrevet 23. mars 2008 Mannen min brukte i en periode ordet "javel" i tide og utide (spør meg ikke hvorfor). Han følte seg derfor helt hjemme da vi kom til metrostasjonen "Javel" i Paris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. mars 2008 #28 Del Skrevet 26. mars 2008 Vi ler alltid når vi passerer Gåsetjønn like utenfor Kr.sand. Men det er mer interne greier, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #29 Del Skrevet 26. mars 2008 Skrævet ligger i Løten, og Purksvingen og Møssmørbakka i Hamar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eline1986 Skrevet 26. mars 2008 #30 Del Skrevet 26. mars 2008 på hadeland er det en liten bekk som heter Brennevinsbekken.. var veldig nysgjerrig på hva slags brennevin som rant der når jeg var liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 26. mars 2008 #31 Del Skrevet 26. mars 2008 Vi ler alltid når vi passerer Gåsetjønn like utenfor Kr.sand. Men det er mer interne greier, da... Langs samme veien ligger også en plass som kalles "Gåsestein". Og et annet sted jeg kjører mye forbi, kalles "Kåpe".(eller var det Kåpa?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sissel- Skrevet 3. april 2008 #32 Del Skrevet 3. april 2008 i nord-sverige ligger pessisjokka. det skiltet måtte vi ta bilde av da vi kjørte forbi i sommer. ellers synes jeg snubba er et fantastisk navn. tror det ligger i troms, hvis det ikke er nordland. er helt på grensa. gran canaria har sin del morsomme stedsnavn, som patalavaca- kuafoten eller maspalomas- mer duer... og torrevieja i spania- torre-okse, vieja- gammel (hokjønn) også har du jo benidorm som jeg synes høres ut som bendelorm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #33 Del Skrevet 3. april 2008 Norske: Rævfoss Lortegrauten Nerdvika Hell Rompeskogen Avløysinga Syltevorpa Konjakkbakken Danske: Rævhede! Blære! Bærs! Balle! Bøgevænget! Tatt fra: http://www.boogieland.no/undersider/bildes...e_stedsnavn.htm Fjuckby i Sverigog flere svenske er: Rumpsjön, Lem, Bögholmen, Muslickberget, Ballekkåtan, Kukasjärvi, Brittas Hål, Snålkuk, Valefittan og Djuparöven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Uhåndterlig utlogga Skrevet 3. april 2008 #34 Del Skrevet 3. april 2008 til Norge 1. Spermbanken ved Nesodden 2. Jokkegropa i Evenes 3. Knullskardet i Melhus 4. Runken i Lillesand 5. Pikkhaug i Sogndal 6. Skrukkefylla i Flå 7. Fetta i Tingvoll 8. Skrukkehølet i Lardal 9. Rompeskogen i Sandnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #35 Del Skrevet 3. april 2008 "Løvåsdal" er ganske teit. Hvordan kan noe være både en ås OG en dal? Nja, men de trenger jo hverandre for å finnes da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #36 Del Skrevet 10. april 2008 I følge kartet gikk jeg i påsken på ski over "Daumainnsmyra" og "Mainnlortmyra" i Rana kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 10. april 2008 #37 Del Skrevet 10. april 2008 Hva med Jokkmokk i Norrland i Sverige, og Kaaten i Våler kommune i Hedmark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dronning Margrethe Skrevet 30. juli 2008 #38 Del Skrevet 30. juli 2008 Her er et kart med over 100 rare danske steds- og veinavn: Rare steds- og veinavn i Danmark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. juli 2008 #39 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Et lite vann her heter Vatnevatnet... Et lite tjern heter Bångråttjønn (Barnegråttjern) Etter et gammelt segn. Skrukkefylla er også et litt artig et. Endret 30. juli 2008 av Mamma1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 30. juli 2008 #40 Del Skrevet 30. juli 2008 Kjærringskrevet og jomfruhølet ligger på Hvaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå