Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg er nok litt preget av at en vennine av meg har vært utsatt for en psykopat. Og det har fått meg til å tenke på at vi jo ikke vet hvordan de man treffer egentlig er før etter en god stund. og da kan det jo være for sent å komme seg ut av det. Har truffet en fyr på nettet for noen uker siden. Vi har god kjemi og han virker som en veldig OK fyr. Men hvordan kan jeg vite at han ikke er gal/voldelig/psykopat? Jeg er nok bevisst på å ikke gå for fort fram enda, ikke involvere meg for raskt. Jeg vet jo mange kan gå veldig raskt fram med en fremmed fyr de forelsker seg i. Hvordan tør de egentlig det, tenker nå jeg, når man vet at det finnes mange fæle menn der ute? Samtidig må man jo ta noen sjanser her i livet. Og hvis man ikke har sett noen tegn etter noen måneder kan man jo ikke annet enn å begynne å stole på mannen. Alternativet er jo å be om nummeret til alle eksene og ta en ringerunde (ikke aktuelt, bare så det er sagt. men kun for å sette det på spissen). Noen som har noen tanker rundt dette?
Gjest Gjest_Kaktus_* Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har også dette i tankene et par måneder uti forholdet med en fantastisk mann. Jeg er selvsagt veldig forelsket, og lar meg selv være det. Er imidlertid på vakt etter nevrotiske og kontrollerende trekk. Om de skulle slå ut i full blomst vet jeg hva jeg har å gjøre; nemlig ikke å gi etter. Jeg tror at så lenge jeg holder fast på min integritet, så vil "den glatte overflaten" tilslutt sprekke hvis han er psykopat. Hvis ikke, så har jeg faktisk funnet drømmemannen. Grunnen til at jeg våger å ta risikoen er at jeg føler meg tøff nok til å takle et brudd og er for forelsket til å la være å bli sammen med han.
Teriyaki Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Har selv møtt kjæresten min på nettet, og det har gått helt fint. Er kjempeglad i han etter å ha snakket med han på nettet i et år, møtt han for første gang for ca. ni måneder siden og vært kjærester i et halvt år. Det tok tre måneder før vi møttes første gangen. Jeg var egentlig ikke noe redd for at han var psykopat, syntes han virket som en veldig ordentlig fyr, noe han er også. Man kan så klart aldri vite, for vi hører jo om alle disse skrekkhistoriene, men hvis du tror han kanskje kan være en fin fyr, så gå for det. Man må som sagt ta noen sjanser her i livet. Bare pass på å møt han på offentlig sted den første og kanskje andre gangen dere møtes.
Malibulita Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har også dette i tankene et par måneder uti forholdet med en fantastisk mann. Jeg er selvsagt veldig forelsket, og lar meg selv være det. Er imidlertid på vakt etter nevrotiske og kontrollerende trekk. Om de skulle slå ut i full blomst vet jeg hva jeg har å gjøre; nemlig ikke å gi etter. Jeg tror at så lenge jeg holder fast på min integritet, så vil "den glatte overflaten" tilslutt sprekke hvis han er psykopat. Går du rundt og venter på at kjæresten din skal vise seg å være en psykopat? Om han plutselig viser negative sider får du ta det som det kommer, være sterk og komme deg unna, men du kan ikke gå rundt og mistenke en tilsynelatende fantastisk gutt.. Hadde jeg vært han og fått vite det, hadde jeg mistet respekten for deg!
Gjest Gjest_Kaktus_* Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Går du rundt og venter på at kjæresten din skal vise seg å være en psykopat? Om han plutselig viser negative sider får du ta det som det kommer, være sterk og komme deg unna, men du kan ikke gå rundt og mistenke en tilsynelatende fantastisk gutt.. Hadde jeg vært han og fått vite det, hadde jeg mistet respekten for deg! Jeg venter ikke på det, og tror det heller ikke, men et av kjennetegnene på en psykopat er jo at de er utrolig sjarmerende og oppmerksomme (ikke ulikt min kjæreste). Jeg slapper 100 % av med han, men vet samtidig at hvis en psykopat skulle dukke opp i han, hadde jeg klart å gå. Det handler om å ta ansvar for egen sikkerhet. På fly får man jo demonstrert hvor nødutgangene er selv om man ikke forventer at det skal styrte.
Malibulita Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg venter ikke på det, og tror det heller ikke, men et av kjennetegnene på en psykopat er jo at de er utrolig sjarmerende og oppmerksomme (ikke ulikt min kjæreste). Jeg slapper 100 % av med han, men vet samtidig at hvis en psykopat skulle dukke opp i han, hadde jeg klart å gå. Det handler om å ta ansvar for egen sikkerhet. På fly får man jo demonstrert hvor nødutgangene er selv om man ikke forventer at det skal styrte. Nå virker det som vi er enige, jeg og mener man skal være klar over at ting kan skje, og at man skal vite at man har noen nødutganger, men på det første innlegget ditt virket det som du gikk og ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå