Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men kanskje noen har opplevd at slike personer forandrer seg.

Jeg har datet og blitt betatt av en utrolig hyggelig, koselig og oppegående fyr.

Vi er begge i førtiårene. Noen av han bekjente har tatt kontakt med meg og tipset meg om at han har slått to av sine ekser, tildels alvorlig, og han har mange kortvarige forhold bak seg..

Jeg vet at slike personer kan sjarmere en stein i senk, og jeg er mest innstilt på komme meg ut før det er for seint. Men siden jeg har begynt å få følelser for fyren, så sliter jeg litt.

Men er det noen som har erfaring med at disse kan hjelpes til å bli friske?

Jeg er en sterk person og vil nok kunne takle en del slike utfordringer, men hvis det ikke er håp, så er det ingen grunn til å bruke tid og energi på han.

Han har i perioder drukket veldig mye, men sjelden når vi har vært sammen..

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Det går sikkert an, om han går til terapi for det. Men er du villig til å satse helsa di på at han kanskje blir frisk en dag?

Skrevet

Sånne supersjarmerende fyrer som har et lite hyggelig rykte på seg vil jeg anbefale deg å holde deg langt unna! Ikke ta sjangsen på at du kan forandre han, det funker ikke!

Tenk om han er en psykopat da? Dritskummelt!

Skrevet

Jeg antar at du stoler på disse velmenende vennene hans som advarer deg mot ham?

Skjønner godt at du er i villrede og at du er fristet til å gi ham og forholdet en sjangse. Det er vel ikke så lett å avslutte noe man syns er bra fordi andre forteller ting du selv ikke (enda) har opplevd? Det er vel vanligvis tvilsomt om man forandrer geymtt, temperament og strategier sånn helt av seg selv uten hjelp, og ikke alle klarer det med terapi heller. Det skal mye arbeid og selvinnsikt og vilje til for å forandre seg sånn og statistikkene taler nok mot ham... Jeg ville nok i allefall spurt ham ut om hans tidligere forhold, bedt ham fortelle om eksene sine og fortelle hvorfor/hvordan det ble slutt. Det smarteste du kan gjøre er kanskje å avslutte forholdet før du får svar "the bitter way" og før du er enda mer knyttet til ham.

Skrevet (endret)

Ville holdt meg langt unna han var jeg deg. Slike menn endrer seg som regel ikke med det første for å si det sånn.

Min tidligere stefar var sånn mot ekskona si, og var sånn mot moren min. Hun har blitt banket, truet, trakkasert osv. Regner med du ikke ønsker noe sånt, for så å gå gjennom rettsak og alt det der.

Husk at det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;)

Endret av Cardine
Gjest Gjest
Skrevet

Joda, jeg stoler på de folkene som har advart meg. De er ikke vennene hans, men tidlere kolleger og famile av ene eksen.

Jeg er så pass bekymret at jeg gjør nok lurt i å trekke meg.

Også fordi jeg vet at han drikker mye og har problemer med temperamentet sitt.

Alle forhold har to sider, men det er litt betegnende at forholdene hans alltid tar slutt.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

HEI, mann her , ikke gå inn i noe slikt . du blir skuffet etter en tid og din selvfølelse ...kan bli skadet for livet .har en kompis som sliter veldig på dette området . han er open i dag om det ,han sier han gir full gass inn i forholdet

oppmerkomhet og masse ros osv. så går det en stund å da skal oppmeksomheten betales tilbake. spillet kan begynne...

han blir avikende bare litt om gangen for å gjøre deg oppmerksom på han.

du blir usikker og føler deg frem . skuff skuff ,skuff. han begynner med litt nelatende holdning på deg,,, mulig du er en fikse kvinne, så du kjører samme løypa tilbake, han blir usikker da kommer dritten ut..på degdu . svarer mulig litt dritt tilbake, for å værne om at dette gotar jeg ikke .... så kommer den første slaget... du blir sjakk matt,, å slik går det vidre uten proff hjelp... du kan ikke hjelpe han 100000000 prosent,,,

i dag er kompisen min litt bedre etter ymse behandliger han slår ikke han har lert å gå når de mørke skyene med nisser kommer opp av ryggsekken hans,

menn som slår damer, kvinner jenter,,, er å blir det svake kjønn

Gjest Gjest
Skrevet
Sikkert dumt spørsmål, men kanskje noen har opplevd at slike personer forandrer seg.

Jeg har datet og blitt betatt av en utrolig hyggelig, koselig og oppegående fyr.

Vi er begge i førtiårene. Noen av han bekjente har tatt kontakt med meg og tipset meg om at han har slått to av sine ekser, tildels alvorlig, og han har mange kortvarige forhold bak seg..

Jeg vet at slike personer kan sjarmere en stein i senk, og jeg er mest innstilt på komme meg ut før det er for seint. Men siden jeg har begynt å få følelser for fyren, så sliter jeg litt.

Men er det noen som har erfaring med at disse kan hjelpes til å bli friske?

Jeg er en sterk person og vil nok kunne takle en del slike utfordringer, men hvis det ikke er håp, så er det ingen grunn til å bruke tid og energi på han.

Han har i perioder drukket veldig mye, men sjelden når vi har vært sammen..

Høres ut som en som jeg kjente engang...........

Konfronter han med det du har fått vite. Spør om det er tilfelle.

Ikke alle rykter har rot i virkeligheten.

Spør også om alkoholen.

kan det hende han har levd i et destruktivt forhold og alkoholen har vert en flukt?

vær ærlig overfor deg selv og HAN. Spør han. Ingen her som kan svare for han

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg sier bare :HOLD DEG LAANGT UNNA HAN!

Skrevet
Jeg sier bare :HOLD DEG LAANGT UNNA HAN!

HELT ENIG!!

ikke noe vits i å involvere deg mer i han når du vet hvordan han har behandlet damene sine før! vanskelig å komme seg ut av et sånt forhold,de får jo en veldig makt over kjæresten sin.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Folk kan endre seg altså. Jeg slo faktisk min første samboer flere ganger.

Slo ikke først men dog, jeg var fysisk overlegen.

Kunne aldri ha funnet på å slå min nåværende samboer uansett hvor mye jeg måtte bli provosert, og vi har holdt sammen i mange år.

Skrevet

Ej har Erfaringer i dette med 2 Karer.

Og en ting er sikkert. Alene kan dei ikkje forandre sei. Enten med terapi eller det kommer til å slå igjen :sukk:

Har hørt fra en psykolog at dei som slår har dårlig selvtillitt i et forhold.

Hver gang dei føler at dei ikkje klarer situasjonen vil dei få makten tilbake på denne måten.

Ej råder dej å holde dej langt vekk ifra ham.

Det er det beste for dej!!!!

Skrevet

Tenk er det virkelig vert det?

Han slitter tidlighvis med noe psykisk.

Har du barn? Tenk også på dem.

Ej syns han virker skummelt!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Skeptikerene av dere hadde rett. Jeg har sjekket fortiden hans opp, grundig vil jeg påstå å si. Fyren er mye verre enn ryktene sier.

Han har bare klart å skjule sporene sine litt iallefall.

Det har vært fysiske overgrep, fyllekuler, utroskap, manipulering etc etc.

Så han er ute av mitt liv.

Men jeg tror det er viltig å ta slike signaler på alvor, og det er viktig å spørre de riktige folkene. Hadde jeg spurt han direkte, hadde svaret gitt seg selv. Jeg hadde vært i garnet.

Skrevet

ALDRI i livet. Har vært der før, og det er en vei du ikke vil gå. Joda, mennesker kan forandre seg, men den sjansen ville aldri jeg tatt.

Skrevet

Det farligste med slike menn er at når du først har involvert deg, er det vanskelig å komme seg ut av det uten dramatikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...