Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vega
Skrevet

Jenter! Vi blir alle en dag eldre kvinner.

Hva gjør vi da?

Jeg f.eks. har langt mørkblont med rødt i nå - naturlig farge. Det er dukket opp et grått her og der (hvitt) - men det glir fremdeles inn og gjemmer seg i alt det andre håret.

Jeg vil gjerne ha langt hår hele livet. Men vil ikke farge det f.eks. blondt. Heller hennarødt, men er usikker - vil ikke se for prangende ut og vil ta hensyn til alder - så kanskje farge det grått - eller la det gro som det vil - men har mistanke om at jeg blir hvit, hvit - og det vil jeg heller ikke...

Hva gjør man? Jeg kan takle grått - men HVITT!!! (niks)

Har dere noen tanker om eldre damer og grått hår - selv er jeg 38 - men jeg lurer litt... er litt lat av meg - og å drive med etterfarging hele tiden er også noe mas.

:o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ei dame fra hjemkommunen min. Hun nærmer seg vel femti nå. Hun har langt, tykt, grått hår. Og det håret er helt nydelig!

Hun "eldes" virkelig med verdighet!

eldes.. blir eldre.. hva enn.. hun er jo ikke akkurat supergammel heller.

Moren min er straks femti og slutta å farge håret sitt for noen år siden. I begynnelsen så håret hennes veldig hvitt ut, men nå har hun blitt lys blond! Litt morsomt at hun gikk veien fra farga brunt hår, til hvitt for så å bli lys blond med litt hvitt innimellom. Den originale hårfargen hennes var mørk blond mener jeg.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken "type" du er.

Men jevnt over synes jeg at "voksne" damer kler best frisyrer som ikke rekker lenger enn ned til skuldrene.

Men det finnes unntak. Sossen Krogh for eksempel. Vet ikke om jeg synes at hun kler langt, grått hår. Men det gir henne et slags særpreg som hun kler (vanskelig å forklare).

Det som jeg IKKE synes er pent er kvinner på 40++ som har langt, tynt, grått hår som bare henger ned eller som er samlet i en lav hestehale.

Og dette gjelder særlig hvis huden i ansiktet henger nedover også.

Oppsatt, langt hår synes jeg derimot er ganske pent på voksne kvinner.. grått eller ikke.

Kan du ikke farge håret i den naturlige hårfargen din da?

Skrevet

Bestemoren min er nå godt over 70, men hun både farger håret og tar permanent i ny og ne.. Hun går ikke engang ut av huset uten at hun har fått krøllet håret og ordnet seg.. Bruker sikkert mere hårspray enn jeg gjør... Synes eldre kler kort hår bedre enn langt, med enkelte unntak..

Tror jeg også kommer til å farge håret når jeg blir gammel.. Iallefall dersom jeg ikke er fornøyd med fargen slik den er.. Har gjort det i flere år til nå, forandrer farge nå og da... For tiden er det sort...

Skrevet

Vet om en eldre dame (rundt 70) med langt, tykt grått hår som hun fletter og så surrer hun fletten rundt hodet eller setter det opp. Synes hun er helt nydelig!

Gjest Tristessa
Skrevet

Når jeg blir gammel skal jeg ha langt hår, basta!

Gjest Missuganda
Skrevet

Har ikke begynt å tenke på alderdommen enda - carpe diem

Gjest Vega
Skrevet
Bestemoren min er nå godt over 70, men hun både farger håret og tar permanent i ny og ne.. Hun går ikke engang ut av huset uten at hun har fått krøllet håret og ordnet seg.. Bruker sikkert mere hårspray enn jeg gjør... Synes eldre kler kort hår bedre enn langt, med enkelte unntak..

Det er akkurat det - jeg vil ikke bruke hårspray og slett ikke ha permanent. Det er ikke meg. Bruker ikke sminke, går mest i dongeri og genser. Og vil fortsette med det. Men jeg har tykt hår - og jeg synes det ser litt dumt ut med farget hår på eldre (min mor f.eks er alltid blond, er 65, men er spinkel, slank og holder seg godt - hun må få lov - men synes hun ville sett bedre ut med grått ... jeg da. Men jeg påpeker ikke det.)

Og skal jeg farge håret i min farge - det går nå framover i ganske mange år - men når jeg begynner å SE eldre ut (ser yngre ut enn 38) - da vil jeg helst ikke skape meg...

Men har all respekt for de som føler annerledes.

Gjest Vega
Skrevet
Har ikke begynt å tenke på alderdommen enda - carpe diem

Neida men så er du sikkert ikke mer enn.... - jeg er 38 og bekymrer meg jo ikke - men jeg må kanskje begynne å farge håret snart ... om par tre år. Stilte spørsmålet på et generelt grunnlag - hva tenker unge damer - det skal bli kjempespennende å se dere om 35 år...

Gjest Missuganda
Skrevet

Neida men så er du sikkert ikke mer enn.... - jeg er 38 og bekymrer meg jo ikke - men jeg må kanskje begynne å farge håret snart ... om par tre år. Stilte spørsmålet på et generelt grunnlag - hva tenker unge damer - det skal bli kjempespennende å se dere om 35 år...

Jeg synes damer som har fått grått hår er lekre. Håper jeg synes det samme om meg selv når/ evt det skjer. :wink:

Skrevet

Jeg er enig med Lea i at damers hårpryd avhenger av type - i alle aldersgrupper, ikke bare blandt eldre.

Jeg vet om en eldre dame med grått hår som setter opp håret på en utrolig lekker måte - hun ser virkelig ut som en dame! Andre jeg kjenner kler veldig godt farget hår, men opp til en viss alder. Det ser liksom ikke helt naturlig ut med knallrødt hår når man har passert 70. Men det var vel kanskje ikke så gamle damer som var temaet her heller?

For min egen del kommer jeg nok til å ha kort hår når jeg blir litt eldre, gjerne farget hvis jeg ikke takler grått hår. Langt hår kan jeg ikke ha! Er jeg heldig så har jeg arvet faren min som ikke ble grå før han fylte 70. :krysser fingre:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...