Gå til innhold

Se hit-et hypotetisk spørsmål: ville du sagt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jon Are_*
Skrevet

Du er vitne til en ulykke og løper bort til ulykkesstedet. Der får du til din store forskrekkelse se en tidligere kjæreste ligge hardt skadet. Magefølelsen din sier at han ikke vil overleve dette, kanskje han vil dø innen minutter/timer. Du vet at denne mannen elsket deg inderlig, men det var dessverre ikke gjengjeldt fra din side...Men dere hadde et ganske langvarig forhold. Du ser altså på din eks, han ligger der på gata, hardt skadet! Du går nærmere, da hører du plutselig at han visker noe. Du går enda nærmere og du hører at han visker "jeg elsker deg"!

Hva ville du svart? Anta at han ikke hadde lenge igjen...Ville du sagt "jeg elsker deg" tilbake, selv om du aldri har gjort det?

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
deg"!

Hva ville du svart? Anta at han ikke hadde lenge igjen...Ville du sagt "jeg elsker deg" tilbake, selv om du aldri har gjort det?

Med hilsen fra Jon Are

Eksen ligger (kanskje) dødende, så selvsagt svarer du: "jeg elsker deg" tilbake.

Er det noe å lure på engang...??

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Skrevet

Hvis jeg skal gå ut fra mitt ståsted i dag med samboer og det hele, men likevel x elsker meg tror jeg ikke jeg hadde sagt det. Jeg tror jeg ville sagt noe om at sykebilen er på vei og alt vil bli bra. Kaaanskje....??!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke ha sagt det.

Jeg ville ha brukt andre ord for å fortelle hva personen har betydd for meg.

Er uhorvelig dårlig til å juge.

Skrevet

Nei, det tror jeg nok ikke. Litt nedtur om vedkommende overlever i grunnen.

Gjest scruella
Skrevet

Nei. Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke hadde sagt.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke sagt.

Gjest StockDama
Skrevet

Nei, kunne heller prøvd å trøste han, prøve å betrygge om at alt kommer til å gå fint. Men å si "jeg elsker deg" til en jeg ikke elsker lengre hadde jeg ikke klart.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke jeg ville sagt. Men derimot kunne jeg sagt at jeg var veldig glad i ham. Det er godt det og!

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg ville definitivt ikke sagt det.

Hvis han overlevde ulykken ville det jo blitt helt feil, og hvis han ikke overlevde, så ville det heller ikke gitt noen mening at jeg hadde sagt at jeg elsket ham.

Skrevet

Det ville jeg aldri kunne ha sagt til en eks. Selv om han var aldri så skadet, og det var sannsynlig at han skulle dø. Jeg ville heller ha forsøkt å trøste med at "dette går bra", "ambulansen kommer snart".

Men å si at "jeg elsker deg" til en person jeg ikke elsker, det er helt uaktuelt.

Skrevet

Jeg er av den oppfatningen av at det som skjer nå bare har noe å si om noen evner å huske det etterpå, samtidig som min tro tilsier at når man er død er man død og ikke bevisst på noen som helst måte, dermed har det som skjedde i minuttene før ingenting å si for andre enn dem som er igjen.

Skrevet

Når han sa "jeg elsker deg" så ville jeg sagt "jeg vet det"

Helt uaktuelt å si at man elsker noen når man ikke gjør det, hva hjelper vel det vedkommende??

Skrevet
Nei, det tror jeg nok ikke. Litt nedtur om vedkommende overlever i grunnen.

Nedtur...haha! Jeg skjønner hva du mener, Noli, men litt spesielt formulert kanskje?

Jeg ville sagt det. Hvis hans siste minutter kan bli bedre av at jeg sier det, så kan jeg "nedlate" meg til det. Tror min nåværende og min eks, om han overlevde, ville forstå at man tyr til en hvit løgn i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg ville vel sagt noe sånt som takk for det fine vi hadde sammen, jeg elsket deg også, eller noe sånt, men jeg hadde ikke løyet.

Skrevet
Nedtur...haha! Jeg skjønner hva du mener, Noli, men litt spesielt formulert kanskje?

Jeg ville sagt det. Hvis hans siste minutter kan bli bedre av at jeg sier det, så kan jeg "nedlate" meg til det. Tror min nåværende og min eks, om han overlevde, ville forstå at man tyr til en hvit løgn i en slik situasjon.

Nedtur å måtte fortelle ham at jeg ike elsker ham likevel.

Skrevet (endret)

Kanskje sagt det tilbake, betyr ingenting når man ikke mener det. Hadde vel antagelig bedt vedkommende om å ikke prate når man er skadd.

.. for øvrig er det sånt som skjer stort sett bare på film. I den virkelige verden sier folk stort sett "aaaaaaau" og andre ting relatert til situasjonen.

Endret av caso

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...