Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Naturris er mindre raffinert og har et høyere innhold av mineraler, vitaminer og fiber samt lavere energiinnhold. Skal du velge en sunnere ris, bør du velge naturris. Dette fant jeg på vektklubben.. Vet ikke om det hjalp noe da men
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Nja. Jeg ville gått for fullkornsrisen jeg. Naturris er ofte en blanding av "vanlig" ris og villris, da er fullkornsrisen bedre.
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Ah, så det er samme greien altså. Da vil det være så og si identisk næringsinnhold i de to, inkl kalorier
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Forandrer kcal seg før og etter koking? Jeg spiser havregryn til frokost, og måler da opp 1 dl tørr havregryn, og fører dette inn i vektklubben. Men etter at havregrynene er kokt, vil kcal være forandret??
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Nei, ikke kalorier, om du ser bort fra koking av alkohol (fordi alkoholkaloriene fordamper da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå