Bomullstrusa Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Hvis en nedlastet film skal brennes på en dvd, som igjen må kunne leses av en dvd-spiller, hvordan går jeg frem da? Må det være et spesielt format på fila? Spesiell størrelse? Aldri gjort det før.. Takker for svar!
Gjest StockDama Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Nero cd/dvd brennprogram. de har gratisversjoner av de skulle jeg mene. ihvertfall trials.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Er ikke dette forbudt iht. Åndsverksloven og Lov om opphavsrettigheter?
Nausicaä Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Er ikke dette forbudt iht. Åndsverksloven og Lov om opphavsrettigheter? Det kommer helt an på hvilken type flim det er og hvem som eier den.
Gjest Spadamen Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 (endret) No er det lenge sidan eg har brent ein DVD. Kva filtype er det du har? Viss eg hugsar korrekt, kan avi. filer berre lesast av datamaskina. Eg hugsar ikkje kva filer som kunne lesast av DVD- spelarar. Du kan jo eventuelt google filformatet. Om filene du lasta ned er store (ca 4GB = ein time eller to med film), er det ein indikator på at dei kan spelast av i ein DVD- spelar når brent. Om det er kortfilm du lastar ned, er filene sjølvsagt ikkje så store. Har du ein ekstra DVD (eller DVD- ReWritable), så er det jo berre å prøve. Elles brukar man eit vanleg brenneprogram, som sagt. Det går an å velge "brenn DVD" eller noko i den dur. Endret 1. mars 2008 av Spadamen
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Er ikke dette forbudt iht. Åndsverksloven og Lov om opphavsrettigheter? Som hovedregel er dette forbudt! KG bør stenge tråden slik det pleier å bli gjort når noen oppfordrer til ulovlig virksomhet!
Gjest StockDama Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Som hovedregel er dette forbudt! KG bør stenge tråden slik det pleier å bli gjort når noen oppfordrer til ulovlig virksomhet! hvem er det som har sagt at denne filmen er lastet ned ulovlig?
Gjest StockDama Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 http://www.nero.com/eng/nero8-introduction.html her forresten, trial =)
Gjest Nedfall Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Denne gjør samme nytten som Nero, bare gratis ! En kort omtale her.
Bomullstrusa Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2008 Takk for svar, folkens Og nei, jeg sa ingenting om noen ulovlig nedlastet film. Men kan den leses av dvd-spiller om fila bare er på drøye 700MB, eller må det være over 1GB?
Gjest Nedfall Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Takk for svar, folkens Og nei, jeg sa ingenting om noen ulovlig nedlastet film. Men kan den leses av dvd-spiller om fila bare er på drøye 700MB, eller må det være over 1GB? Er den en fil på ca 700MB er det nok snakk om en avi fil. Den vil nok gå an å spille av på sånne billige "AVI/DivXMP3/WMA/JPEG" spillere, men sannsynligvis ikke på vanlige, litt dyrere spillere som følger DVD standarden. Dvs det sikreste er å brenne en ordentlig DVD plate av den fila der. Den biffen klarer både Nero og DVD Flick!
kevlar Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 De fleste nyere DVD-spillere leser avi, mpeg etc. Du kan ikke forvente noe særlig kvalitet av en komprimert film, men det er absolutt mulig å brenne dem ut og se dem. Når du skal brenne ut enkle mediefiler som dette kan du bare brenne dem i datamodus, spilleren skal klare å lese dem av seg selv. Dersom man får ned en speiling av DVD-R er det en masse .vob- og .ifo-filer som skal legges i en mappe som heter video_ts på roten av DVD-platen, men de fleste programmer kan gjøre dette for deg dersom du definerer at du skal brenne DVD-R for film. Et tredje alternativ er å få ned image-filer, oftest .iso-format. Disse er ferdigdefinerte hvordan de skal brennes ut, alt man trenger er plate og brenneprogram. Når det kommer til programvare er nok Nero den ypperste på Windowsplattformen, mens de som benytter OsX med fordel kan skaffe seg Roxios Toast. Roxio har også brenneprogram til Windows, men sist jeg var borti dem var det noe ræl.
Gjest a Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 bruk nero vision for og konvertere avitil dvd format
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå