Gjest Gjest_eva_* Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 hallo! jeg kjøpte ei lampe som har vært liggende noen dager. Måtte ha hjelp til montering. Da først så jeg at lampa var alt for lang til å ha på den bestemte plassen. Så på kvitteringa. Der sto det penger tilbake ved retur innen 10 dager. Nå har det gått 3 uker. Kan jeg likevel få pengene tilbake. Kommer det an på hvor real ekspeditøren er. Noen tips for å overtale ekspeditør eller har amn ikke noe man skulle sagt?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Du har ikke krav på å bytte, det er en service butikken yter og butikken lager selv reglene for bytte/deponering. I butikken der jeg er butikksjef kan kunden få pengene tilbake innen 8 dager, forutsatt at varen er ubrukt, i original emballasje og at kunden har kvittering. Dersom en kunde kommer tilbake etter tre uker får h*n ikke pengene igjen, men vi bytter gjerne i andre varer eller tilgodelapp. Vi er ikke spesielt fleksible på dette, i alle fall ikke hvis kunden kommer i etterkant. Dersom kunden spør på kjøpstidspunktet kan det hende vi kan utvide deponeringstiden med noen dager, men som sagt, det må avtales på forhånd. Det har ikke noe med hvor "real" ekspeditøren er, h*n forholder seg bare til reglene i butikken, som h*n sannsynligvis ikke har vært med å lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå