Gjest Guest1 Skrevet 29. februar 2008 #1 Del Skrevet 29. februar 2008 Heisann! Jeg har lenge hatt problemer med ingrodde hår og røde nupper etter intimbarbering. Jeg vet at det er en milliard tråder om akkurat dette, og jeg har lest utallige artikler og forum inlegg av folk med lignende problemer, og hvordan man unngår dette. Jeg har seriøst prøvd alt..og ingenting funker. Så langt, så har det virket som om nøkkelrådene til et glatt og nuppefritt underliv er disse: 1. barber etter en dusj eller bad, ettersom varmt vann myker opp hårene. 2. Bruk enten skum eller babyolje, og la dette virke noen minutter før du barberer 3. Ha et nytt og skarpt blad, desinfiser det hvis du har brukt det en gang før. 4. barber MED hårene 5: ta kaldt vann på når du er ferdig for å lukke porene 6. Ikke tørk med hånkle, men trykk det forsiktig mot huden for å tørke det, og samtidig unngå å irritere huden mer. 7. Påfør unirens, vibratorrens, pyrisept eller zinksalve. 8. Gå med løse klær akkurat etter barbering så det ikke gnisser mot og irriterer huden. Jeg har fulgt ALLE disse rådene (jeg bruker unirens), de ingrodde hårene har jeg nesten blitt kvitt. men jeg får fortsatt røde hissige prikker. Nå nylig har jeg fått meg kjæreste, og vi har ikke ligget sammen enda. Vi har gjort andre ting, men vi har ikke hatt samleie. Så langt har jeg sagt at jeg gjerne vil vente til jeg går på p piller, men nå føler jeg at jeg begynner å slippe opp for unskyldninger, or jeg vil jo selv veldig gjerne ha sex med han, men jeg er bare så redd for å vise meg sånn som jeg er nå... Dere lurer vel på hvorfor jeg lager denne tråden, siden jeg tydeligvis har prøvd alt som går an, men ja, har vel et lite håp om at kanskje noen der ute har hatt det som meg og funnet en eller annen løsning på det, og så har jeg noen spørsmål: 1. Skal jeg vente med å barbere til alle de sårene/røde prikkene er borte og håret har vokst ut igjen? for å la huden "roe" seg ned? 2. eller skal jeg fortsette å barbere annenhver dag slik at huden min kan bli vant til barberingen og bli "herdet"? Hva ville dere gjort? Tusen takk på forhånd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 1. mars 2008 #2 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Noen har dessverre bare mer ømfintlig hud enn andre, og det virker som du er blant disse. Jeg får det sånn som du sier om jeg barberer annenhver dag selv om jeg også følger alle disse rådene. Har funnet ut at jeg enten må barbere meg maks hver 4. dag eller rett og slett bruke voks.. Edit: Og huden min har aldri herdet seg nei, selv om jeg har barbert i vel 8 år nå.. Endret 1. mars 2008 av Ce'Nedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 1. mars 2008 #3 Del Skrevet 1. mars 2008 Med så mye styr og forsatt plager hadde nok jeg kuttet ut barberingen helt. Noen har ganske enkelt hud som letter blir irritert, og det virker som du har prøvd det som går ann. Hva med å heller la det vokse ut, om du ikek vil ha "full" busk kan du kanskje heller trimme lengden på hårene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #4 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg var også plaget med dette til jeg begynte å peele huden der jeg hadde fjernet hårene. Dette hjalp meg. Peel gjerne med et grovt badehandkle eller en mild peelingkrem hver dag. Det er når hårene vokser ut at problemet kommer. Det danner seg raskt nye hudceller over de barberte hårstråene, og hårene klarer ikke alltid å trenge gjennom uten at det blir "prikker". Ved å peele unngår en dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #5 Del Skrevet 2. mars 2008 Det er når hårene vokser ut at problemet kommer. Ikke hos alle. Jeg har samme problem som trådstarter, har prøvd ALT. Prikkene får jeg med en gang jeg har barbert, altså når jeg går ut av dusjen så er det allerede røde prikker der. Så det har ikke noe med utvoksing å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 2. mars 2008 #6 Del Skrevet 2. mars 2008 Når jeg barbere, smører jeg me alovera etterpå, ren alovera. Og det pleier å hjelpe meg...... Men det må jo gjøres ca 2-3 ganger om dagen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ... Skrevet 20. september 2009 #7 Del Skrevet 20. september 2009 Når jeg barbere, smører jeg me alovera etterpå, ren alovera. Og det pleier å hjelpe meg...... Men det må jo gjøres ca 2-3 ganger om dagen da... Jeg er også plaget med disse røde nuppene, de likner også av og til på kviser faktisk, kommer vel av at hårsekkene eller noe slikt blir betent, og det er meget plagsomt.. Har fått tips om å prøve å vokse, da skal man visst unngå disse nuppene, men får vente å se, har lite troa på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #8 Del Skrevet 20. september 2009 Men hvor ofte smører du på unirens? Har brukt vibratorrens selv, og det fungerer for meg, men smører mer enn kun med en gang rett etter at jeg kommer ut av dusjen, gjerne en gang til samme dag, og i en eller to dager til etterpå. Voksing er definitivt å anbefale, bikinilinjen er faktisk ikke det vondeste stedet å vokse så fjern på sidene og kjønnsleppene, og så friserer du resten, det gjør ihvertfall jeg! Har aldri mottat noen negative kommentarer på at jeg ikke er glattbarbert, og faktisk heller ikke på de gangene jeg har vært nuppete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sadistic Skrevet 20. september 2009 #9 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg er nødt til å barbere meg sjeldnere nedentil. Dvs hver 3. 4. dag. Da slipper jeg de røde prikkene som i tillegg KLØR!!!! Gjerne smøre på litt Aloe Vera og bruke barberskum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #10 Del Skrevet 20. september 2009 Heisann! Hva ville dere gjort? Brukt hårfjerningskrem eller voks. Eller latt det gro ut og kun trimmet. Ikke noe galt i kort hårvekst. Jeg var også plaget med dette til jeg begynte å peele huden der jeg hadde fjernet hårene. Dette hjalp meg. Peel gjerne med et grovt badehandkle eller en mild peelingkrem hver dag. Det er når hårene vokser ut at problemet kommer. Det danner seg raskt nye hudceller over de barberte hårstråene, og hårene klarer ikke alltid å trenge gjennom uten at det blir "prikker". Ved å peele unngår en dette problemet. Peeling? Hva er det egentlig, jeg ser for meg at det er fjerning av det ytterste hudlaget med skalpell. Men du snakker om å gjøre dette inngrepet med kun et håndkle? Unnskyld, jeg er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 #11 Del Skrevet 20. september 2009 Ikke hos alle. Jeg har samme problem som trådstarter, har prøvd ALT. Prikkene får jeg med en gang jeg har barbert, altså når jeg går ut av dusjen så er det allerede røde prikker der. Så det har ikke noe med utvoksing å gjøre. Hvis du har prøvd alt, så kanskje det ikke er for deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hedda_* Skrevet 25. oktober 2009 #12 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ikke hos alle. Jeg har samme problem som trådstarter, har prøvd ALT. Prikkene får jeg med en gang jeg har barbert, altså når jeg går ut av dusjen så er det allerede røde prikker der. Så det har ikke noe med utvoksing å gjøre. Jeg har hatt dette problemet og. Jeg lot hårene vokse ut og tok deretter å vokset meg to ganger (brasillian, grusomt, anbefaler å ta det i utlandet, der vet de hva de driver med) Så begynte jeg å barbere igjen, tok alle forhåndsregler, brukte babyolje og smurte på zinksalve etterpå. Nå har jeg bare noen nupper og inngrodde hår igjen. Mye bedre enn før. Håper dette kan funke for dere og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 25. oktober 2009 #13 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Ikke hos alle. Jeg har samme problem som trådstarter, har prøvd ALT. Prikkene får jeg med en gang jeg har barbert, altså når jeg går ut av dusjen så er det allerede røde prikker der. Så det har ikke noe med utvoksing å gjøre. Jeg er også litt rød med engang, men jeg smører på denne her, og det hjelper! Men jeg sliter ikke med dette, som det virker som om noen her gjør, men ja, kan kanskje være godt for noen å bruke et slikt produkt Endret 25. oktober 2009 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym :) Skrevet 23. desember 2010 #14 Del Skrevet 23. desember 2010 Heisann! Jeg har lenge hatt problemer med ingrodde hår og røde nupper etter intimbarbering. Jeg vet at det er en milliard tråder om akkurat dette, og jeg har lest utallige artikler og forum inlegg av folk med lignende problemer, og hvordan man unngår dette. Jeg har seriøst prøvd alt..og ingenting funker. Så langt, så har det virket som om nøkkelrådene til et glatt og nuppefritt underliv er disse: 1. barber etter en dusj eller bad, ettersom varmt vann myker opp hårene. 2. Bruk enten skum eller babyolje, og la dette virke noen minutter før du barberer 3. Ha et nytt og skarpt blad, desinfiser det hvis du har brukt det en gang før. 4. barber MED hårene 5: ta kaldt vann på når du er ferdig for å lukke porene 6. Ikke tørk med hånkle, men trykk det forsiktig mot huden for å tørke det, og samtidig unngå å irritere huden mer. 7. Påfør unirens, vibratorrens, pyrisept eller zinksalve. 8. Gå med løse klær akkurat etter barbering så det ikke gnisser mot og irriterer huden. Jeg har fulgt ALLE disse rådene (jeg bruker unirens), de ingrodde hårene har jeg nesten blitt kvitt. men jeg får fortsatt røde hissige prikker. Nå nylig har jeg fått meg kjæreste, og vi har ikke ligget sammen enda. Vi har gjort andre ting, men vi har ikke hatt samleie. Så langt har jeg sagt at jeg gjerne vil vente til jeg går på p piller, men nå føler jeg at jeg begynner å slippe opp for unskyldninger, or jeg vil jo selv veldig gjerne ha sex med han, men jeg er bare så redd for å vise meg sånn som jeg er nå... Dere lurer vel på hvorfor jeg lager denne tråden, siden jeg tydeligvis har prøvd alt som går an, men ja, har vel et lite håp om at kanskje noen der ute har hatt det som meg og funnet en eller annen løsning på det, og så har jeg noen spørsmål: 1. Skal jeg vente med å barbere til alle de sårene/røde prikkene er borte og håret har vokst ut igjen? for å la huden "roe" seg ned? 2. eller skal jeg fortsette å barbere annenhver dag slik at huden min kan bli vant til barberingen og bli "herdet"? Hva ville dere gjort? Tusen takk på forhånd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 23. desember 2010 #15 Del Skrevet 23. desember 2010 Jag har alltid röda prickar efter barbering, men det stör mig inte så länge de inte gör ont. Hittills har ingen klagat heller. Du har testat allt och det blir ändå inte bättre så som jag ser det har du två alternativ: 1. Sluta barbera dig. (Testa vaxning och se om det fungerar bättre? Eller trimma lite med saxen bara.) 2. Acceptera de röda prickarna. Nästan alla som barberar sig får röda prickar och det är inget konstigt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia Skrevet 8. juni 2011 #16 Del Skrevet 8. juni 2011 NÅr blir disse nuppene borte? Fikk de for første gang nylig,hårsekkene er betente så de ser litt ut som kviser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2012 #17 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg pleier å se over en gang i uken, og fjerne inngrodde hår med pinsett. Anbefaler å se over om det vokser ut to hårstrå i én hårsekk, og deretter nappe de ut. Opplever mange færre prikker etter at jeg begynte med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå