Jolly Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Vi er en liten familie på 3. Poden blir 3 år i sommer. Vi har tenkt litt på Danmark, men blir litt overveldet av alle valgmulighetene. Noen som har et sted de elsker å være?? Eller andre spennende destinasjoner som er verdt et besøk? (Behøver ikke være Danmark).
Søs Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Er jo en del i Norge som kan være spennede. Feks; Dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd, Hunderfossen og Lilleputthammer (nesten rett ovenfor Hunderfossen)
nasse-nøff Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde enda mindre familie på sykkeltur i Danmark, som absolutt er å anbefale. Jeg og poden ,var da 5 år, koste seg bak i slik sykkeltralle, og jeg syklet med telt, stormkjøkken, soveposer, regntøy, etc, etc, i grei oppakning på sykkelen og tralla. Vi startet med båten fra Oslo til København. Da vi kom til Køben ble vi i 2 dager, men deretter syklet jeg nordover til Skjellands Odde, og tok båten over til Ebeltoft på Jylland, og endte på toget til Fredrikshavn etter et stopp i Grenaa, hvor Kattegatcenteret ligger, FANTASTISK. Dyreparken i Ebeltoft må også nevnes. Danmark er et flott land å reise rundt i, og massevis av hyggelige mennesker og ikke minst alle disse flotte campingplassene, sykkelstiene og matstedene. Få dere et sykkelkart over Danmark og sett i gang planleggingen. LYKKE TIL PÅ REISEN!!!
nasse-nøff Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde enda mindre familie på sykkeltur i Danmark, som absolutt er å anbefale. Jeg og poden ,var da 5 år, koste seg bak i slik sykkeltralle, og jeg syklet med telt, stormkjøkken, soveposer, regntøy, etc, etc, i grei oppakning på sykkelen og tralla. Vi startet med båten fra Oslo til København. Da vi kom til Køben ble vi i 2 dager, men deretter syklet jeg nordover til Skjellands Odde, og tok båten over til Ebeltoft på Jylland, og endte på toget til Fredrikshavn etter et stopp i Grenaa, hvor Kattegatcenteret ligger, FANTASTISK. Dyreparken i Ebeltoft må også nevnes. Danmark er et flott land å reise rundt i, og massevis av hyggelige mennesker og ikke minst alle disse flotte campingplassene, sykkelstiene og matstedene. Få dere et sykkelkart over Danmark og sett i gang planleggingen. LYKKE TIL PÅ REISEN!!!
Gjest Sisu Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Astrid Lindgrens verden i Vimmerby, Sverige, eller Mummidalen i Finland kan vel være noe også? Hunderfossen og Dyreparken i Kristiansand er jo også fint, som det ble nevnt her tidligere.
Jolly Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Takk for svar. Jeg ble helt tent på sykkeltur ideen, men min kjære var noe mer skeptisk. Så mens jeg bearbeider tar jeg (vi) gjerne i mot flere forslag. Astrid Lindgrens verden er et sted jeg gleder meg til å besøke, men jeg tror vi skal vente til poden har blitt litt større.
søndagsengel? Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Den sykkelferien hørtes herlig ut! Håper jeg kan ta med familien på det om noen år! Vi har leid hus i Danmark i en uke til sommeren, på Fjellerup Strand (Djursland). Bestilte gjennom http://www.ferienwohnung.dk/. Vi har bl.a. tenkt oss til Kattegatsenteret og Jesperhus. Drar med barn på 2 år og 10 år. Jeg tror dere kan finne ting som passer dere uansett hvor i Danmark dere reiser, jeg synes det er et kjempeflott ferieland her er en annen link. Ellers synes jeg Hunderfossen er passende for de minste barna. Det er ikke så stort at det blir for mye av det gode, og de kan være med på mange av aktivitetene der. Lilleputthammer var også populært hos sønnen min. Endret 2. mars 2008 av søndagsengel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå