Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne er forelsket i fettern til typen sin. Grunnen til at det skjedde er at typen er en opptatt mann, med jobb som krever mye overtid. Han har sjelden tid til henne. Men i det siste har hun fått god tilknytning til fettern. Og etterhvert har det utviklet seg følelser. Alle tre parter vet om saken. Fettern og venninnen min har bestemt seg for å være kun venner og møtes minimalt. Men dette går visst ikke så bra. Min venninne betror seg til meg og sier at hun ikke vet hva hun skal gjøre. Og jeg vet ikke hva slags råd jeg skal gi til henne. Innerst inne er jeg litt sint på henne for det hun har gjort. Jeg føler at hun har vært utro, selvom de to aldri har hatt sex, men kun litt fysisk berøring. Men samtidig er det vanskelig å se at hun lengter etter han. Typen hadde det vanskelig, men er bedre nå. Han er vant til situasjonen. Han vil ikke miste henne. Mens hun, hun klarer ikke å velge og klarer ikke å la noen av guttene gå. Jeg synes det hele virker så slitsomt. Jeg har ingen råd til henne. Og i tillegg, når hun er nyforelsket så er hun nesten blind for alt.

Noen som har vært i sånn situasjon eller noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i samme situasjonen, men jeg har hatt venninner som har opplevd akkurat det samme, å forelske seg i en person som har hatt mer tid til å tilbringe kvalitetstid med dem enn kjæresten.

Jeg ville først og fremst spurt venninna mi om denne forelskelsen bare var basert på oppmerksomheten hun får, eller om det virkelig er fordi hun føler at dette er personen hun vil være sammen med. Elsker hun kjæresten sin? Forelskelse er jo trossalt forbigående.. :)

Skrevet

De har ikke kommet til det stadiet der hvor de elsker hverandre. Men de er veldig glade i hverandre. Hun er ikke den typen som er "utro". Så de gangene hun kommer ned på jorden igjen så er hun full av anger og tårene strømmer til. Men når hun er blind, så tenker hun kun på sin nye flamme. Hun savner han hver dag og vil være med han hele tiden. De har felles venner så hele situasjonen er veldig vanskelig. Hun har tross alt en fremtid med kjæresten sin. Mens flammen, ja han er vel et forbudt område. Men jeg sier til henne at hun må vurdere sin nåværende situasjon. De er fortsatt unge og fremtiden er usikker. Hun har veldig god kjemi med flammen sin. Derfor hun ikke klarer å la han gå. Hun er villedet. Spør meg hva hun skal gjøre. Jeg vet ikke hva jeg skal si...føler meg som en dårlig venninne.

Gjest Veronica Mars
Skrevet
De har ikke kommet til det stadiet der hvor de elsker hverandre. Men de er veldig glade i hverandre.

Hun har ikke kommet til det stadiet hvor hun elsker kjæresten sin? Hvor lenge har de vært sammen egentlig? Synes det høres ganske dødsdømt ut egentlig da, hvis hun ikke elsker kjæresten sin, men er forelsket i en annen.

Skrevet

For å elske en person kan ta tid hos noen. Mens hos andre så går det fortere. De har vært sammen i 1 år. Jeg er veldig overrasket over at dette skjedde. De var så forelsket før. Plutselig så skjer dette. Alle tre er gode venner av meg. Hun har kjent fettern hans like lenge hun har kjent kjæresten sin. Men ting utviklet seg ikke før for noen mnd siden.

Skrevet

Hun burde gjøre kjæresten sin den tjenesten, hvis hun er glad i han i det minste, at hun lar han få sjansen til å få seg noe bedre, syns jeg :)

For det er nettopp et dødsdømt forhold når hun går rundt og dagdrømmer om en annen.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun burde gjøre kjæresten sin den tjenesten, hvis hun er glad i han i det minste, at hun lar han få sjansen til å få seg noe bedre, syns jeg :)

For det er nettopp et dødsdømt forhold når hun går rundt og dagdrømmer om en annen.

og ikk eminst, hva viss hun gjør det slutt og så blir kjæreste med han andre. Ja "hei foreldrene til min nye kjæreste, ja det er meg, jeg som har vært hjemme hos din søster fordi jeg var sammen med hennes sønn også." Sikkert veldig godt mottatt med de nye svigerforeldrene.

Dersom man er så forelsket i en annen etter så kort tid har man ikke de rette følelsene for kjæresten uansett. Så enkelt er det.

Skrevet

Man kan selvfølgelig bli småbetatt av noen, det er egentlig ikke et problem det, men når hun går inn for å ha kontakt med han, hatt fysisk berøring bak ryggen til kjæresten sin, da..

Gjest Gjest
Skrevet

Hun har ikke møtt foreldrene til kjæresten sin ennå. Bare møtt søskene. Og selvom hun har gjort ting bak ryggen hans, så har hun sagt i fra i ettertid. Kjæresten vet at hun er forelsket i en annen. Dette skjedde ikke med vilje. Hun hadde gått gjennom en vanskelig tid med familieproblemer. Hadde depresjon, men kjæresten hadde ikke tid til henne. Hun har alltid kommet gått overens med fettern. De snakket mye sammen. Hun trengte vel omsorg og oppmerksomhet. Hun var så glad i begynnelsen. Nesten som om hun livnet til helt. Men slik jeg ser det, så er det nok umulig for henne og flammen hennes. Begge har jo samvittighet. De kan nok aldri bli et ordentlig par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...