Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har aldrig flytt langt, og lurer på hva er det fint ha med seg i håndbagasjen. Skal fly ca 10-13 timer mot østen med enn nattfly fra Amsterdam, turistklasse selvsagt.
Edie Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hvilket flyselskap? Litt forskjellig hva man får tildelt. Vanlig er å tå tildelt en liten pakke med varme nattsokker, tannbørste og tannpasta, sovebriller, øreplugger pluss litt diverse. Veldig greit å ha noe å putte i øra for å dempe lyd og sovebriller for å få det mørkt. Jeg synes i alle fall ikke det er spesielt lett å sovne på fly.. Ta med deg noe å lese på. Ellers er det ofte film som vises, evt. velge blant filmer og tv selv hvis det er individuelle tv-skjermer. Musikk og radio er vel oftest tilgjengelig. God tur!
Nenita2 Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hvis det er nattfly, ta med deg en sånn oppblåsbar nakkepute. Det er vanskelig nok å få sove på flyet med pute... nesten umulig uten! Ellers husk vannflaske - enten kjøp på flyplassen eller ta med tom flaske som du fyller opp etter sikkerhetssjekken. Det er ikke morsomt å mase på flyvertinnene hver gang du har lyst på en slurk vann.
Gjest Elfrida Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Jeg ville tatt med: oppblåsbar nakkepute ørepropper sovemaske tannbørste reisestørrelse tannkrem nesespray pastiller leppepomade reisestørrelse håndkrem prøvestørrelse på ansiktsrens prøvestørrelse på ansiktskrem Noe å lese på Ett skift med klær - som passer klimaet der du lander. Det er veldig forskjellig hva man får utdelt, så regn med at du bare får teppe og pute. Ellers tror jeg man ikke får lov å ta med tomflasker større en 1 dl gjennom sikkerhetssjekken heller, men det kan hende jeg tar feil. En flaske med vann er uansett veldig fint å ha.
mamut75 Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Tror vi fikk utdelt sovebriller , ørepropper, teppe , pute og høretelefoner . da vi fløy med KLM til Østen , teppe , pute og høretelefoner . Jeg pleier å pakke håndbagasjen i trillebag , kabinstørrelse . I denne har jeg ekstra sksift , toalettsaker , krem , leppepomade , musikk , bok , vannflaske (må kjøpes etter security) . Vet det er noen som alltid har med seg sovetabletter hvis de har vanskeligheter med å få sove på fly. Endret 29. februar 2008 av mamut75
Lilith Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Ellers tror jeg man ikke får lov å ta med tomflasker større en 1 dl gjennom sikkerhetssjekken heller, men det kan hende jeg tar feil. En flaske med vann er uansett veldig fint å ha. Du har rett. Fra oslo lufthavns nettsider: Mengden bestemmes av størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske som er i den. Beholdere over 100 ml og alt som ikke får plass i litersposen vil måtte avleveres i sikkerhetskontrollen eller sjekkes inn. En nesten tom flaske vil derfor bli vurdert etter hva den kan inneholde, ikke hva den faktisk inneholder. Det aller viktigste for meg på en lang flyreise, er en god, fet ansiktskrem, leppepomade, bok og tannbørste og tannkrem.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Bare pass på at du får lov til å ha med vannflasken på flyet. Når vi mellomlandet i Amsterdam måtte vi gjennom enda en sikkerhetssjekk rett foran gaten, og da fikk vi ikke ta med vannflasker og lignende. Det var toalett innenfor gaten, så du kan nok ta med vannflaske og fylle på vann. Nå vet jeg ikke om vannet i Amsterdam er drikkbart...
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Veldig varierende hva man får av "ekstrautstyr" på KLM sine flighter. jeg hadde tatt med alt du vil ha av sovemasker etc, ikke gå ut fra at du får utdelt noe. Oppblåsbar nakkepute er bra å ha! Har flydd med KLM en del ganger til Asia, noen ganger har servicen vært ok, andre ganger fullstendig elendig (ille nok til at jeg ALDRI vil fly med dem igjen!) Jeg ville tatt med meg noe nøtter og "snacks", faktisk - på ene flighten fra Kuala Lumpur til Amsterdam fikk vi omtrent ikke noe mat (!!) - folk ombord var hysterisk sultne, aldri vært med på maken.
FoxyFish Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 I tillegg til ørepropper og det obligatoriske som er nevnt her ville jeg tatt med meg leppepomade (tørr luft!), pastiller for å unngå soveånde og et lite speil for å se hvor mye som har skjedd med det ytre i løpet av natta. Jeg er forfengelig, og jeg vet det, men greit å se at man ikke har mascaraguffe i øyekroken og sikleflekker nedover haka Det er vel ikke for mye forlangt!
Mixelite Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Du har rett. Fra oslo lufthavns nettsider: SITER Mengden bestemmes av størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske som er i den. Beholdere over 100 ml og alt som ikke får plass i litersposen vil måtte avleveres i sikkerhetskontrollen eller sjekkes inn. En nesten tom flaske vil derfor bli vurdert etter hva den kan inneholde, ikke hva den faktisk inneholder. Det gjelder _nesten_tom_ flaske. Helt tom flaske går utmerket. -men er det bittelitt i den, så regnes den som over grensen.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Du har rett. Fra oslo lufthavns nettsider: Er jeg helt på trynet, eller er 100ml det samme som 1 liter?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Er jeg helt på trynet, eller er 100ml det samme som 1 liter? Jeg var hlet på trynet. 1 liter = 1000 ml
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Om det er lov eller ikke, så har jeg hatt med meg en tom flaske mange ganger etter at væskestyret ble innført (osl/trd/bgo). En gang glemte jeg å tømme den, gikk bra det og. Prøv i vei, hvis du vil.
Rosenrød Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Må ha denne på mine innlegg, skal ut på laaaang flytur i sommer.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde en gang ved en feiltagelse med en halvlitersflaske som var nesten tom, da sa mannen i sikkerhetskontrollen at jeg måtte drikke opp eller tømme den. Jeg drakk, og dermed var det greit
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 Et praktisk spørresmål: Står alle ca 200 passangere i toalettkø for tannpuss og kleskift?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #18 Skrevet 3. mars 2008 Et praktisk spørresmål: Står alle ca 200 passangere i toalettkø for tannpuss og kleskift? Alle trenger ikke pusse tenner samtidig! Tror ikke det er alle som pusser tenner eller skifter klær i løpet av en lang flytur heller.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Flystrømper/støttestrømper som forbedrer blodsirkulasjonen i bena. Ekstra vann. Lesestoff evt. lydbok. Reise i behagelige klær og sko. Noe salt snack. Lebepomade. Fuktighetskrem til hender og ansikt. Fuktighetsgivende spray.
Mixelite Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Flystrømper/støttestrømper som forbedrer blodsirkulasjonen i bena. Ekstra vann. Lesestoff evt. lydbok. Reise i behagelige klær og sko. Noe salt snack. Lebepomade. Fuktighetskrem til hender og ansikt. Fuktighetsgivende spray. Høres bra ut! Siden jeg er kontaktlinsebruker har jeg i tillegg alltid med øyedråper til å fukte linsene med underveis. Ang. salt snack: Ta noe annet enn peanøtter! Ikke for min skyld, men for dem som er peanøttallergikere. For dem holder det visstnok at det kommer sporstoffer(?) av peanøttene du spiser inn i ventilasjonssystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå