Gjest Lilleulv Skrevet 29. februar 2008 #1 Del Skrevet 29. februar 2008 Da jeg ble gravid ble huden min helt j****... var ganske fortvila. Så jeg fant meg en hudpleier som skulle være veldig flink, informerte henne om at jeg var gravid da. Så fikk ikke noe damp eller strøm, bare vanlig hudpleie. Jeg fikk også med meg noen produkter hjem som jeg har brukt siden den timen. Hun ville at vi skulle sette opp en ny time 3 uker seinere igjen. Dette pga huden min er nuppete og bulkete, men ingenting som er klart til å komme ut liksom. URK! Så hun snakket noe om lymfedrenasje og noe greier.... Siden hudpleietimen og de nye produktene har huden min blitt mye bedre. YAY! Så jeg er kjempefonøyd. Kunne tenke meg å dra tilbake igjen for mer behandling, men ble med ett skeptisk. Hva er lymfedrenasje, og er det trygt for gravide da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Del Skrevet 2. mars 2008 står en test av det i siste nummer av woman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Lymfedrenasje i ansikt eller hele kroppen? Jeg er hudterapeut selv, og mener vel kanskje ikke at det er nødvendig. Om det er på kroppen ville jeg ikke anbefalt det nå da man ikke skal tulle med å øke sirkulasjonen av avfallsstoffer ol når man er gravid. Men i ansikt går det bra siden det er så liten del av kroppen. Grunnen til at jeg kanskje syns det er unødvendig er fordi det du opplever nå er hormonelt om du ikke har problemer til vanlig da. Det er ting som vil gå over når ammingen er slutt i alle fall. Jeg ville vel heller anbefalt deg å ta en hudpleie til med litt utklemming og en utrensende maske kanskje. Alt etter huden din det. Og litt massasje kanskje? For å løsne litt på de punktene som gjerne blir litt belastet under graviditet.. Fint å se at du tar ekstra vare på deg selv denne tiden i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malibulita Skrevet 2. mars 2008 #4 Del Skrevet 2. mars 2008 Hva betyr lymfedrenasje, er det å "klemme ut kviser og urenheter"? Du som er hudpleier, hvordan gjøres dette, og kan huden bli helt fin etterpå, eller kommer urenhetene fort tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 8. mars 2008 #5 Del Skrevet 8. mars 2008 Lymfedrenasje i ansikt eller hele kroppen? Jeg er hudterapeut selv, og mener vel kanskje ikke at det er nødvendig. Om det er på kroppen ville jeg ikke anbefalt det nå da man ikke skal tulle med å øke sirkulasjonen av avfallsstoffer ol når man er gravid. Men i ansikt går det bra siden det er så liten del av kroppen. Grunnen til at jeg kanskje syns det er unødvendig er fordi det du opplever nå er hormonelt om du ikke har problemer til vanlig da. Det er ting som vil gå over når ammingen er slutt i alle fall. Jeg ville vel heller anbefalt deg å ta en hudpleie til med litt utklemming og en utrensende maske kanskje. Alt etter huden din det. Og litt massasje kanskje? For å løsne litt på de punktene som gjerne blir litt belastet under graviditet.. Fint å se at du tar ekstra vare på deg selv denne tiden i alle fall hm... er fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre jeg :o jeg fikk sist en vanlig hudpleie time med masker og peeling og diverse, men det gjorde ikke store underverker. Har jo maske og sånt selv hjemme også. Men siden du sier at man skal være forsiktig med sirkulasjonen av avfallsstoffer under graviditet så kanskje jeg bare dropper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2008 #6 Del Skrevet 8. mars 2008 Hva betyr lymfedrenasje, er det å "klemme ut kviser og urenheter"? Du som er hudpleier, hvordan gjøres dette, og kan huden bli helt fin etterpå, eller kommer urenhetene fort tilbake? Man kan gjøre dette manuelt eller med maskin. Er det i ansiktet blir det ofte gjort manuelt. Med strykninger, altså en form for massasje på en måte. Man kan også bruke maskin i ansiktet og da er det en maskin med glasskolber som det suges luft ut av samtidig som disse strykes over ansiktet. De kan brukes til å "suge" ut sorte prikker, men hovedsakelig for å øke blod og lymfesirkulasjon slik at avfallsstoffer og væske blir dremert bort fra ansiktet. Dette kan gjøre at personer med uren hud føler at huden blir friskere etter noen behandlinger. Men dette er absolutt ingen mirakelkur. For eldre klienter kan man føle at huden blir strammere rett og slett pga bedret blodsirkulasjon. Huden får den næringen den trenger osv osv. På kroppen kan det gjøres på samme måte, men da med kraftigere tak og vakuum. Behandlinger som er meget sirkulasjonsfremmende anbefales ikke å ta slike behandlinger. Om det er pga påvirkning på foster eller om det er frykt for igangsetting av fødsel for tidlig er jeg faktisk ikke blitt helt sikker på. Men jeg ville vel ikke gjort det selv under graviditet, annet enn litt lett massasje av beina for å fjerne litt vann kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå