Gå til innhold

Sims2 - installere flere spill, får bare brukt det ene.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ceca_*
Skrevet

Datteren vår har Sims2 , Sims2 dyreliv og Sims 2 H&M mote&stæsj.

Jeg har installert alle på pc. Sims2 har jeg oppdatert via nettet.

Når vi setter i cd Sims 2, får vi opp at det kjøres feil versjon oog vi må starte Sims 2 dyreliv.

Når vi setter i cd Sims 2 H&M mote &stæsj, får vi opp at det kjøres feil versjon oog vi må starte Sims 2 dyreliv.

Sims2 Dyreliv er det ingen problemer med å få startet og spilt.

Jeg har avinstallert og innstallert pånytt sims2 H&M mote&stæs, men det hjelper ikke.

Alle spillene ligger under trykker"start" - så- "alle programmer" -så-"EA-games"

Hva er feil? Hva skal jeg gjøre for at hun skal få brukt alle spillene?

Har lest "les meg-filen" men jeg er temmelig blåst når det gjelder data. Skjønner at hun mister alt hun har laget på dyreliv hvis jeg avinstallerer alle spillene og installere dem pånytt. Men samtidig - vil alle spillene kunne brukes om jeg gjør det?

vet at det hun har laget kunne sikkerhetskopieres, men hvordan?

Noen som har hatt samme problemer og kan hjelpe?

eller vet hvordan dette kan løses?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det bare er slik, her har vi en haug med oppdateringeer til Sims2 også dyreliv, men vi har og Årstider, og det er den vi må bruke for å spille. Men alle oppdateringene er i spillet, det er bare slik at det er den største? oppdateringen som brukes for å spille.

Endret av ToveM
Skrevet (endret)

Man spiller med den nyeste/siste oppdateingen ja (jeg spiller derfor også med årstider) de andre man har (i mitt tilfelle dyreliv og livets skole) er likevel tilgjengelige i spillet, men man spiller med den "siste platen".

slike "stash"-oppdateringer er jo bare ekstra dill-dall, ikke eget spill heller, så det er derfor helt naturlig at det er dyreliv hun skal spille med. Selve sims er selvsagt tilgjengelig, og de hm-tinga er i spillet.

(For å spille uten dyreliv, må dyreliv avinstallrres, og lagrede spill kan da ikke spilles. Dette inforeres det om under installasjonsprosessen... og en oppfordres til å ta sikkerhetskopi av lagrede spill om en tror det er en aktuell problemstilling)

Endret av Malama
Gjest Gjest_ceca_*
Skrevet

ok. ble litt klokere nå.

Men - vi får ikke frem noen H&M stæsj, selv på dyreliv som er det største spillet. Ifølge datteren min skulle det gå ann å lage butikker ol.

Da jeg oppdaterete sims2 så forsvant alle husene hun hadde lagt *dårlig samvittighet* ...

Skrevet
ok. ble litt klokere nå.

Men - vi får ikke frem noen H&M stæsj, selv på dyreliv som er det største spillet. Ifølge datteren min skulle det gå ann å lage butikker ol.

Da jeg oppdaterete sims2 så forsvant alle husene hun hadde lagt *dårlig samvittighet* ...

mener H&M stasj bare er klær, det er en ganske liten oppdatering. For å lage butikker må en ha Sims 2 forretningsliv

Gjest Gjest_ceca_*
Skrevet

ok, det skal jeg sjekke opp Tusen takk !

Gjest Grafica
Skrevet

Det er riktig som de andre sier. For å lage butikker som simmene driver selv, må man ha Forretningsliv. Ellers er H&M bare ekstra klær, også noen møbler tror jeg, som sa er ment til å bruke i butikker for de som har forettningslivs.

Om dere nå kjøper Årstider eller noen av de senere, som Fritid eller Bon Voyage (husker ikke hva den heter på norsk), så er det da altså den seneste cd'en dere spiller med.

Gjest Gjest_ceca_*
Skrevet

Tusen takk. Kjempeflott med forklaring !

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei, jeg spiller sims 2 selv og har nesten alle sammen. jeg installerte netopp "livets skole" og "dyreliv" og hadde fra før årstider, forretningsliv, uteliv osv. jeg har også tenåringsstæsj og H&M stæsj, da jeg installerte sims 2 H&M stæsj lastet den det selvfølgelig opp og etterpå da jeg trykket på sims 2 H&M stæsj ble jeg bedt om å sette inn årstider cd-en.

det er ikke alltid man må sette inn den nyeste sims cd-en- det "bestemmer" dataen. som sagt så må man ha sims 2 forretningsliv for å kunne ha butikker, hvis du har det, kan du se i beholderen med "tomter med hus på" da står det der hvilke hus som er nye og som fulgte med.

hvis du starter spillet som dataen ber deg om, men H&M likevel ikke kommer opp- er det noe galt med spillet/ dataen.

det er noen ganger at spillet lover mer enn du får- de som skriver på pakken tar ofte utgangspunkt i at du har alle spillene og sier at du derfor omtrent kan kjøre bil (uteliv) til cafeen og jobbe der (forretningsliv) og deretter kjøpe hunden du alltid har ønsket (dyreliv) og så leke i snøen med kjæresten (årstider)

omtrent slik som det- så spillene henger på en måte sammen...

stæsjpakker er jo ikke like stort som en tillegspakke, i stæsjpakkene får man bare nye klær og kanskje nye butikker om du har forretningsliv...

LYKKE TIL!

Hilsen Ellen

Skrevet

"nyeste" er utfra hvillken som er nyest LAGET, ikke når du kjøpte den.

Årstider er den siste av utvidelsespakkene du har (om du ikke har edn feriegreia) derfor er det den du skal spille med, selv om det er andre som er nyere "for deg".

Skrevet

Takker for god forklaring.

Hun har fått forretningliv nå, den er innstalert, men hun spiller fortsatt med cd dyreliv !

Skrevet

Det er fordi forretsningsliv vel er eldre enn dyreliv. Forretningsliv kom vel ut som utvidelse nummer to, etter livets skole, og dyreliv etter denne

Gjest Grafica
Skrevet

Nei, første var Livets Skole, så Uteliv, så Forretningsliv, og så Dyreliv. Deretter Årstider, ferepakka og Fritid. Innimellom der kommer stæsj-pakkene.

Skrevet

Ja... uteliv hadde jerg glemt ja.

Uansett, dyreliv er nyere enn forretningsliv, derfor skal det spilles med denne selv om man har fått en "ny" pakke etter denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...