Gå til innhold

Barnetilsyn stønad fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg var innom NAV sin hjemmesider og kikket litt på forskjellige stønadene man får derfra. Jeg snublet da over dette. Barnetilsyn stønad. Jeg skjønte ikke helt forklaringen om dette på Nav sin hjemmside.

Du kan få stønaden når du må overlate barnet til andre på grunn av arbeid eller utdanning, eller fordi du er reell arbeidssøker hos NAV-arbeid.

Man må vel overlate barnet til andre allikevel?? man begynner jo på jobb igjen etter endt mammapermisjon.

:lete:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_prestekrage_*
Skrevet

Neida- noen velger å bli hjemme i noen år ekstra og lever da på overgangsstønaden. For før barnet blir 3 år trenger man ikke å være arbeidssøker, i jobb eller studere for å få overgangsstønad

Skrevet

Man får ikke overgangsstønad i normalfall, kun hvis man er alene om omsorgen for barnet. Er også nesten sikker på at man må være i jobb/utdannesle også når barnet er under 3 år for å få overgangsstønad.

Stønad til barnetilsyn kan man får til ungen er ferdig med SFO, igjen forutsatt at man er aleneforsørger. Da får man dekt ca 60 % av utgiftene til barnepass.

Skrevet

åja, så det gjelder bare når man er alene om omsorgen?

åja, da skjønner jeg.

tusen takk for svar. :)

Skrevet
Man får ikke overgangsstønad i normalfall, kun hvis man er alene om omsorgen for barnet. Er også nesten sikker på at man må være i jobb/utdannesle også når barnet er under 3 år for å få overgangsstønad.

Stønad til barnetilsyn kan man får til ungen er ferdig med SFO, igjen forutsatt at man er aleneforsørger. Da får man dekt ca 60 % av utgiftene til barnepass.

Frem til yngste barn er 3 år stilles det ingen krav til aktivitet for å få overgangsstønad. Men man får ikke stønad til barnetilsyn om man ikke er i jobb/studerer/arbeidsledig meldt til NAV.

Frem til og med 4. klasse kan man motta stønad til barnetilsyn. Denne er på inntil 64 % av dokumenterte utgifter. Maks beløpet står på siden til NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...