*Emma* Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg vil "motbevise" min brors påstander og er ganske sikker på at jeg har rett derfor prøver jeg meg på en poll Han vil kun legge ønskelisten til bryllupet KUN på bryllupswebsiden sin. Han mener det er pes for folk å måtte handle i en bestemt butikk (feks Tilbords og/eller Glassmagasinet). Jeg mener det er mye bedre å legge ut lister i butikk. Gjerne både Tilbords og Glassmagasinet feks fordi da kan folk velge mellom de 2 (hvis de ikke har den ene der de bor osv.) Jeg tror ikke pålangtnær alle gjestene "er aktive" på internett og vil besøke websiden (sorry bror) og jeg mener at det bare blir mye jobb for brudeparet som kommer til å måtte bytte gaver i fleng etterpå fordi folk handler det samme fra listen deres på nett. (Der har man jo ingen mulighet til å se hva andre allerede har kjøpt.) + at det blir ekstra jobb for gjestene å måtte printe ut listen å ta med i butikken - gå rundt å sjekke priser osv osv. Som gjest blir jeg kjempe glad når jeg kan gå i en butikk - få en liste og plukke noe jeg vet brudeparet vil ha og noe som ikke andre har kjøpt. Så hva syns dere??? Er jeg en sta og vanskelig gjest - eller er broren min sær? (Bruden hans er her inne og hun er enig med meg ) Edit: har endret spørsålet fra "Vil du ha ønskeliste" til "Vil du ha ønskeliste i butikk" - siden det er det "diskusjonen vår" går i... Endret 29. februar 2008 av *Emma*
*Emma* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. februar 2008 Æsj jeg fikk ikke til å lage poll.....da får folk som gidder bare svare isteden da...blæ....
Malama Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jatakk, jeg vil ha ønskeliste, så kan jeg greit finne en gave de vil ha. Om de velger å legge den på hjemmesiden sin er greit nok for meg, det er de som må løpe og bytte alle tingne de fikk 2-3-4-5-6 av, jeg er aktiv på nett jeg, men noe sier meg at flertallet av gjestene i vårt bryllup aldri så nettsiden vår, så det er sånnsett greit at vi hadde en ønkeliste de kunne forholde seg til. Vi fikk mer enn nok av ting utenfor listen også, og det var jo helt greit, vi sa ikke de MÅ holde seg til listen heller. Som gjest vil jeg absolutt foretrekke en liste. (Men de fleste som svarer deg her inne er jo såpass aktive på nett at de hadde funnet frem til nettsiden også om de fikk beskjed om den. Det gjelder neppe tante Gudrun og bestemor...)
Kosemose Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Hvis jeg blir bedt i bryllup vil jeg gjerne ha tilgang på ønskeliste i et par butikker og gjerne en ønskeliste på en bryllupswebside. Meeen: For meg er det helt greit at jeg må spørre etter ønskeliste/spørre hvilke butikker de har liste i. Da føler jeg meg friere til å gi hva jeg vil. Blir det for mye fokus på ønskeliste føler jeg at det blir et krav om å kjøpe noe fra den. Det blir feil for meg.
Gjest nextlife Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Ja takk begge deler Jeg tar gjerne en liste på en av butikkene, men veldig gjerne en ønskeliste også. Mange brudepar har så det holder med glass og serviser, og ønsker seg helt andre ting enn det man finner på slike butikker, f. eks opplevelser, penger, gavekort o.l. I tilegg til å legge ønskelisten på sin nettside burde man sørge for å distriburer den til f. eks foreldre, forlovere, søsken og noen gode venner slik at de kan fungere som opplysningstjenest for tante Gudrun og bestemor som ikke er på nett.
Elliebellie Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Vi har laget en egen hjemmeside med oversikt over gaveønskene våre, og med informasjon om at disse tingene ligger oppført på gavelista vår på Glassgalleriet. Adressen til hjemmesiden vår, skrev vi nederst på invitasjonene. Vet at alle gjestene våre (untatt bestemor da, men hun får nok info likevel)er aktive internettbrukere, så alle finner nok gavelisten/infoen vår, ja... Syns det var veldig greit med en hjemmeside slik at gjestene kan se gavene på forhånd og også se priser på de forskjellige tingene. Samtidig har vi også mulighet til å legge til andre ønsker, som f.eks. penger. Men å ha kun hjemmeside med ønskeliste er ikke aktuelt. Da ender vi opp med flere gaver av samme sort - garantert! Endret 29. februar 2008 av Elliebellie
*Emma* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. februar 2008 Ja takk begge deler Jeg tar gjerne en liste på en av butikkene, men veldig gjerne en ønskeliste også. Mange brudepar har så det holder med glass og serviser, og ønsker seg helt andre ting enn det man finner på slike butikker, f. eks opplevelser, penger, gavekort o.l. Det er jeg enig i - gjerne en tilleggsliste med ting som ikke fås i de typiske "ønskelistebutikken". Ønskene i dette tilfellet er i hovedsak bestikk/service og glasstøy
*Emma* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2008 Ok jeg har kanskje formulert meg dumt...... Jeg burde skrevet: Hva foretrekker dere (siden "det er en diskusjon pågang" ) - liste kun på nett - liste i butikk Redigerer hovedinnlegget mitt....
Malama Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Vi hadde også en "liste for andre ting" ja, men den ble mer bare spredd i familiene rett og slett. Bl.a slik fikk vi kenwooden av min bror (og var sikret at vi ikke fikk flere, fordi da han sa til mamma at han ville kjøpe den så sa hun ikke til flere at vi ville ha den, og meddelte det også til svigermor) Jeg synes en kombinasjon absolutt er greit, og som andre har nevnt, spre det i familien, slik at noen kan formilde til "tante gudrun og bestemor" også, det ordner seg. Men liste på butikk for servise og glass og bestikk er veldig greit, så slipper man at det kjøpes 3 ostehøvler og ingen isskjeer. (Ikke at slike lister er noen garanti, vi har likevel 13 eller 14 kaffekopper, og 16 fat. Og et kakefat vi ønket oss 1 av fikk vi 6 av, av samme giver...) Tror derfor "jatakk, begge deler" er et svar de fleste er enige i?
Gjest Alvebruden Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg syntes det er ganske kjekt med ønskelister. Men til vårt bryllup blir nok ikke det lagt ut. Sambo vil ikke ha det, han syntes det er teit. Jeg er egentlig i mot å bytte ting, jeg blir alltid glad for det jeg får, og til bryllup blir det nok ekstra ille hvis vi må bytte noe. Det er jo kost å kunne si at dette fikk vi fra den og den personen. Ikke at vi fikk det av den, men det måtte vi bytte, for vi fikk 5 like feks. Og jeg vil tro at det kanskje ikke er så kult for gjestene heller, hvis de ser at det er mange som har kjøpt det samme, og de vet at det må byttes. Endret 29. februar 2008 av Alvebruden
Frey Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Er familie og andre gjester veldig datavante kan man bare legge listene på nett, med linker til de forskjellige butikkene. Er det opptil flere som fremdeles anser datamaskiner og internett som noe merkelig nymotens noe bør man ha listene tigjengelige også andre steder - som f eks mødre, søsken osv for info til andre.
Noli Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er faktisk enig med broren din jeg da. Synes ønskelister i butikk er tungvinne greier. Var gjest i bryllup for en tid tilbake, og alle gavene på ønskelisten i butikken var fra 5000,- kr og oppover, samt at det var mye rot med butikker som ikke fant dem i listene sine osv.
Angelheart Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er veldig for ønskelister i butikk, men da er det viktig at det er noe på ønskelisten i alle prisklasser. Dersom det kun er dyre ting på ønskelisten så vil uansett endel falle utenfor og da heller kjøpe noe på eget initiativ innenfor egen prisklasse. Men det ene utelukker ikke det andre for min del, altså gjerne begge deler. Jeg vet at dersom vi hadde lagt ut ønskelisten KUN på web så ville det nok blitt masse bytting og "rare" gaver........
*Emma* Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er faktisk enig med broren din jeg da. Synes ønskelister i butikk er tungvinne greier. Var gjest i bryllup for en tid tilbake, og alle gavene på ønskelisten i butikken var fra 5000,- kr og oppover, samt at det var mye rot med butikker som ikke fant dem i listene sine osv. At det bare er dyre ting på listen betyr jo ikke at det er noe galt med listen - men med dem som har laget den Står det bare ting på listen (enten den ligger på nett eller i butikk) som er for dyre handler man jo ikke fra den uansett. At butikkene roter er jo ikke bra.
Malama Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Det er jo et poeng at når man lager ønskeliste skal man være flink til å finne ting ialle prisklasser. Noe som passer for foreldrene til en du gikk på barneskolen med, og naboen til foreldrene dine, noe som passer for bestemors søsken, noe som passer for middagsgjester, og noe som passer for deres nærmeste familie. Spre ønskelisten over et stort prisnivå er rett og slett snakk om "skikk og bruk"...
Lilith Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Ah ... I så fall: Jeg vil gjerne kunne studere ønskelisten i ro og fred hjemme, men man bør selvsagt ta hensyn til de av gjestene som kanskje ikke har tilgang til internett også. Så ja takk, begge deler! Endret 29. februar 2008 av Lilith
Rosalie Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 JA, jeg vil ha ønskeliste i butikk! Jeg har jo ikke akkurat med meg PCen når jeg går på Glasmagasinet, liksom, slik at jeg får sjekket ønskelista på bryllupshjemmesiden deres. Og det er jo heller ikke alle som har tilgang til printer (eller internett, faktisk!) Dessuten syns jeg det er greit å vite at noen andre har kjøpt ting A og B, så da får jeg heller kjøpe gjenstand C. Hvem trenger vel 10 kaffekanner og 5 sausenebb, liksom..?
mia83 Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Ja takk begge deler! Men det er veldig greit når de er i butikken altså!
Gjest Bygdedyret Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Ja takk til ønskeliste. Hvor den ligger derimot spiller ingen rolle for meg så lenge jeg får beskjed om hvor den befinner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå