Gå til innhold

No country for old men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å se denne filmen.. Er det noen som har sett den? Hva var bra og hva var dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde, men jeg sovnet. Jeg synes rett og slett den var litt treg og brukte lang tid på å komme igang. Sambo så den ferdig dagen etter og sa at den var bra, så jeg burde kanskje gitt den en ny sjanse.

Skrevet
Vi prøvde, men jeg sovnet. Jeg synes rett og slett den var litt treg og brukte lang tid på å komme igang. Sambo så den ferdig dagen etter og sa at den var bra, så jeg burde kanskje gitt den en ny sjanse.

:fnise: Hørtes ikke så lovende ut men... Andre?

Skrevet
Vurderer å se denne filmen.. Er det noen som har sett den? Hva var bra og hva var dårlig?

Samme her! Sovnet etter rundt 20 minutter. Nå tror jeg kanskje jeg har gått glipp av noe, etter Oscar-resultatene!

Skrevet (endret)

Vi så den i går.. Måtte starte en tråd om irriterende kinovaner om akkurat dette - det var en mann som irriterte meg gjennom hele filmen.

men filmen da.. skal ikke skrive noe spoilere da ;)

Jeg ELSKET den. Desidert beste hollywood-filmen jeg har sett i løpet av mange år. Litt overraskende Oscar-vinner, kan ikke tenke meg siste gang 'beste film' gikk til en såpass annerledes film.

Kan nesten ikke finne ting jeg ikke likte. Historien var bra, slutt var bra, manglet standard-løsningene i historien, ingen ulogiske helter, alt var som det skulle faktisk gå i virkeligheten i en sånn situasjon.

Alle skuespillere var helt fantastiske - karakterene også. Det virket ekte for en eller annen grunn.

Måten å behandle kamera var også ganske fin og passet godt for filmen. Det bare hadde den helt riktige følelsen.

Den hadde litt humor, men det ble aldti teit eller for mye. Det var mange detaljer en kan merke som var helt vidunderlig behandlet, en måtte bare være oppmerksom, mange hints sin faktisk ga deg historie. Og mange paraleller til problemene i samfunnet.

Den tok tid der den måtte ta tid og var ikke kunstig.

Og absolutt den beste delen av filmen for meg var lyd - mangelen av en teit soundtrack som bare ødelegger filmen (blir for episk eller søt eller...).

En sikker sekser fra meg, og ganske sikkert en av mine favoritter gjennom 2008 :)

PS. Det er ikke bare meg, samboeren var helt begeistret også. Det var en film jeg faktisk kommer til å huske lenge. En film hvor selv etter å ha kommet hjem, du fremdeles føler deg som om du var del av filmen. Film hvor du føler at du har blitt tatt til et annet sted, som var litt annerledes, men som var såpass ekte at den var troverdig, uansett hvor utrolige hendelsene var.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg har sett den. Synes filmen var underholdende og god, og skuespillerprestasjonene var fantastiske. Et lite minus fra meg var slutten, den falt ikke helt i smak...

Skrevet

Jeg likte den kjempegodt. Jeg liker som regel det Coen-brødrene lager, da, men denne var virkelig god. Skuespillerne er dyktige, filmen er spennende, og ingenting går helt som man tror.

Jeg synes noe av det beste med filmen var slutten, vil ikke avsløre for mye for dem som vil se filmen, men jeg synes det var bra at den ikke sluttet slik man kanskje skulle forvente.

Anbefales på det varmeste!

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjedelig og teit film. Skjønner ikke at den ble årets beste film. I 2 timer prøver en som har stjålet noen narkopenger å rømme go en annen jakter på han og bare skyter alle i sin vei uten å blunke. Så bråslutter filmen som om regisøren hadde fått nok. Angre at jeg gadd å bruke tiden og penger på den. Man skal aldri tro filmanmeldere.

Skrevet

Ikke helt for min smak. Sambo syntes det var den beste filmen han hadde sett på flere år, men for meg ble det for lang, for lite spennende handling (mye dødtid syntes jeg).

Skrevet

Fantastisk film, og ikke minst han frenchien som spiller serialkiller, hadde han satt øynene sine i meg hadde jeg dødd på stedet...... :redd:

Nå skal det sies at jeg elsker spesielle filmer :) og særlig de som går i dybden, jeg oppdaget faktisk ikke hvilket år handlingen er lagt til før langt ut i filmen :) + mangel på soundtrack, kjempekuult!

Skrevet

Jeg likte den. Hvis jeg skal trekke frem noe negativt, synes jeg den var litt lang og dermed ble litt treig i enkelte partier.

Det jeg likte best med filmen var at den har en del fortelleteknikker som er rimelig uvant for Hollywood-filmer.

Skrevet
Fantastisk film, og ikke minst han frenchien som spiller serialkiller, hadde han satt øynene sine i meg hadde jeg dødd på stedet...... :redd:

He, he, måtte flire da jeg leste følgende overskrift idag på svenske Aftonbladets nettutgave: "Oscarsvinnaren Bardem led av sextorka i flera månader – på grund av frisyren." :ler:

Skrevet
:hoho: ja rimelig turn off frisyre!! Bardem hadde en lignende frisyre i en annen film om maleren Goya og hans musè. Da spillte han en leder i den spanske inkvisisjonen, skrekkelig type der også.
Skrevet

Slutten var nå helt idiotisk. Den var uvanlig, men ikke bra.

Synes filmen var dritkjedelig. Jaaada, skuespillerene var flinke de, men det er ikke nok for meg..gørr...

Skrevet

Fantastisk god film, synes jeg. Fotograferingen er nydelig, likte at de nesten ikke bruker filmmusikk, flott Tommy Lee Jones-rolle - i det hele tatt, what's to like? Men så pleier jeg jo like Coen-brødrene, da, og synes dette er det beste siden "Fargo" fra dem!

Skrevet (endret)

Dialogen er noe av det beste jeg har opplevd i en film. Synes også skuespillerne er enormt gode. Spesielt slemmingen, han er bare gjennomført evil. Øynene :overrasket: Skjønner ikke hvordan han fikk det til. De så bare helt tomme ut.

Jeg må se den en gang til. Gikk glipp av noen detaljer tror jeg, og slutten skjønte jeg ikke bæret av.

Endret av murray
Skrevet

Jeg synes den var grisebra og intelligent, men slutten skuffet meg.

Skrevet

Jeg likte den veldig godt. Ikke en film man går og ser for den lette underholdningens skyld, det må sies. Den er ganske intens, mørk og dyster.

Skrevet

ja litt langtekkelig, men bra. Guttefilm, og ganske spennende.

Så den på kino, og vil nok skaffe den på dvd, er sånn film du må ...elller, jeg, må se flere ganger for å få med meg alt. Ble litt forvirra på datoer og årstall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...