Gjest Gjest_maria_* Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Kan ikke unngå å legge merke til at nesten alle mellom 14 og 18 går med det samme..vet jo at det er vanlig men...Er 23 selv,men føler meg for voksen til å gå med "uniformen" for 2007,2008,++.Stoooor jakke,diiiiger veske,tights,80 talls hår som er "tilfeldig" stylet,og nå går alle med sjal/tørkle.Og guttene ,mange som jeg har sett går med sokker utenpå buksa,også stor jakke,gjerne pannebånd,diamantøredobber og stort hår.En ny trend ser det ut til.Med sideskill og litt stort bustete hår bak.De ser ut som jenter... Og de over 60 har også en uniform...Kort hår på eldre damer(alltid en slager),bukser som gjør de flate bak og stor mage foran,for ikke å snakke om de "fine" rød,lilla,svarte osv.boble jakkene av type kjerringfasong.Og eldre menn med svart skinnjakke , stive olabukser og caps...hehe.Virker som alle ser like ut fram til 18 år,og etter 60.Hvilke andre "uniformer" har dere sett?Og hva er den verste klesstilen?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Det kalles "mote", og at du føler deg for voksen til å gå med det samme som tenåringene er helt normalt, for hver aldersgruppe har sin egen mote. Da du var tenåring gikk du nok med høye buffalo, leggings og hadde en frisyre som gikk spiss ned til haka og en tupert høysåte bak. Så jeg syns ikke det er noe rart at ungdommen i dag følger moten heller, ingenting i dag som er "verre" enn det som var da jeg og du var ung.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg vet det kalles mote.Men "uniform" var ment som en spøk,siden alle går med det samme.Da jeg var 18 var det ikke in med buffalos,så jeg gikk ikke med det,og hadde ikke gått med det uansett.Husker heller hvordan det tuperte håret bak ser ut.Det er mote mellom 18 og 40 også men alle går da ikke med det samme der...
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Da jeg var 18 var det ikke in med buffalos,så jeg gikk ikke med det,og hadde ikke gått med det uansett. Nei men det var mote da du gikk på ungdomskolen. Og at ungdommen går med det samme er vel helt normalt, de prøver å søke bekreftelse ved å leve opp til det regjerende motebildet. Det er også snakk om ulike grupperinger blant de unge. Du har de som har tights, oversize friisveske og en enda mer oversize boblejakke, men jeg vil ikke si at de har samme aldersuniformen som de som kler seg i punk/emostil. Sånn er det vel med de på 23 også, det finnes forskjellige typer, og om man ikke jobber for å ha en helt egenartet stil vil man kunne finne flere andre med mye av den samme stilen. De som prøver å være helt annerledes på alle måter går inn under en samlet stil til slutt de og, for mismatch, spesielle detaljer og kreative måter å kle seg på gir et helt spesielt inntrykk.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Ja det er sant.Men det var ikke ment som et veldig seriøst innlegg.Bare glem hele greia.
mysan Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Hvorfor gamle damer ofte har kort hår er ikke så vanskelig å finne svaret på. Langt hår fremhever rynker og en hud som er på vei ned mot bakken
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Damer over middagshøyden kan godt ha halvlangt hår, men da bør de spandere litt dyrere hårprodukter, balsam og kur på seg selv. Mange går rundt med inntørka stålull og halvgammel permanent. Hvis man ikke gidder ta vare på håret, er det like greit å ha det kort. Men hvis man steller både kropp og hår skikkelig, kan man godt ha både smarte klær og ungdommelige hårfrisyrer, uten å virke desperat resirkulert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå