Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Har egentlig lurt lenge på dette, men synes det er litt flaut å spørre Hva gjør dere etter trening på treningssenter når dere har mensen? Drar dere hjem for å så dusje der? Eller går dere i dusjen på senteret med tampongen? Eller går dere på toalettet for å vaske dere? Eller rett og slett unngår dere treningssenteret den uka? Selv synes jeg det er ganske utenkelig å dusje på treningssenter mens jeg har mensen, så jeg har som regel prøvd å unngått treningsstudioer den uka..
Gjest Tigress Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Eg har vanskeleg for å tru at eg ikkje trener i studio når eg har mensen, så eg trur eg sikkert dusjar som vanleg. Har ikkje tenkt så mykje på det, eigentleg... Jau, eg dusjar som vanleg.
Grønt blad Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Jeg dusjer aldri på treningsstudio (foretrekker å dusje hjemme), men dersom jeg hadde gjort det, så hadde ikke mensen stoppa meg.
Gjest AnneShirley Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Dusjer som vanlig og tar en tur på toalettet for å bytte tampong. Ser ikke helt problemet.. Bortsett fra tampongbyttingen fugerer vel alt annet som vanlig?
Gjest _Leela_ Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Ser heller ikke helt problemet, men for tiden dusjer jeg ikke på treningssenteret uansett. Bor i passe avstand fra senteret slik at turen dit og hjem igjen også blir brukt som trening (dvs løping/rask gange). Da er det kjekt å hoppe i dusjen hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Takk for svar. Jeg tenkte at dere sikkert bare skiftet tampong, men var litt usikker... Tråden er jo fortsatt synlig.. Men det virker som det ikke er noen big deal da.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Skjønner ikke helt jeg.... Det er da ikke noe problem å trene eller dusje selv om man har mensen? Eller er problemet det at det er flaut at tråden fra tampongen synes? Har aldri tenkt på det jeg. Alle jenter har da mensen! Og vi kan da ikke synes at det er flaut. Eller er du redd for at du skal begynne å blø så det synes?
Bomull Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Når jeg svømmer dusjer jeg og bader selv om jeg har mensen. Tråden kan man gjemme litt innimellom leppene så henger den ikke synlig. Da skifter jeg tampong før og etter svømming.
Bomull Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Skjønner ikke helt jeg.... Det er da ikke noe problem å trene eller dusje selv om man har mensen? Eller er problemet det at det er flaut at tråden fra tampongen synes? Har aldri tenkt på det jeg. Alle jenter har da mensen! Og vi kan da ikke synes at det er flaut. Eller er du redd for at du skal begynne å blø så det synes? For oss som har hatt mensen i mange mange år er det ikke flaut, men kanskje trådstarter er ganske ung og "ny" i forhold til menstruasjon? Jeg flasher ikke min menstruasjon/tampongtråd når jeg dusjer selv om jeg overhode ikke er flau over det, men jeg gjemmer tråden litt.
Noli Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Jeg gjemmer ikke engang tråden, jeg. Har aldri tenkt over det i grunnen, men alle de andre kvinnene som også dusjer har jo også mensen innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Eller er du redd for at du skal begynne å blø så det synes? Så sinnsykt ekkelt!! Nei, ærlig talt, å dusje offentlig når en har mensen er uaktuelt og temmelig ufint. Jeg trener i helsestudioet og reiser hjem for å dusje.
Harlekin Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Så sinnsykt ekkelt!! Nei, ærlig talt, å dusje offentlig når en har mensen er uaktuelt og temmelig ufint. Jeg trener i helsestudioet og reiser hjem for å dusje. Hvorfor er det ekkelt og ufint? Man er ikke mindre ren fordi om man har mensen. Hvis man bruker tampong synes jeg det er helt greit å dusje på treningsstudio, sannsynligvis legger ingen merke til det uansett. Om de skulle gjøre det, så tror jeg ikke det er mange som hadde giddet å bry seg - alle jenter har jo mensen. Til deg, gjest, så tror jeg du kan regne med at neste gang du dusjer på treningsstudio (og altså ikke har mensen), er det noen andre der som har det ... men du vet ikke hvem!
Gjest Tigress Skrevet 2. mars 2008 #13 Skrevet 2. mars 2008 Nei, ærlig talt, å dusje offentlig når en har mensen er uaktuelt og temmelig ufint. Ufint? Forklar! Det er då mykje verre å sitje svett på t-banen og kan hende vere til sjenanse for dei andre passasjerane? Det luktar jo ikkje noko av ny svette, men sit ein der med svett lugg, så ser ein jo litt lite delikat ut...
Ciara Skrevet 2. mars 2008 #14 Skrevet 2. mars 2008 Jeg dusjer som vanlig. Skifter tampong og inn i dusjen. Helt uproblematisk og usynlig for andre.
Wildy Skrevet 2. mars 2008 #15 Skrevet 2. mars 2008 Har aldri tenkt over at det skulle være et problem, jeg. Ja, jeg dusjer på trening og går også i svømmehall selv om jeg har mensen.
Gjest Bond Skrevet 2. mars 2008 #16 Skrevet 2. mars 2008 Jeg dusjer hjemme uansett, jeg bare gidder ikke å dra med alle bodylotionere og alt dette. Kan ikke leve uten heller, har tørr hud. Det er mye hyggeligere å ta tid å smøre seg godt inn hjemme, enn i garderoben der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå