Gå til innhold

Håndkontrollen til Wii klikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Nintendo wii som til nå har funket helt fint. For et par dager siden begynte håndkontrollene å streike og jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

Det startet mens vi satt og spilte Mario Galaxy og hadde den der dingsen som vi styrer og skyter med og sånn koblet til håndkontrollen, plutselig mistet vi alt signal og fikk beskjed om å sjekke batteriene og trykke A. Byttet batterier, men ingenting skjedde. Prøvde å restarte maskina og bytte til den andre håndkontrollen (vi har to), men fremdeles gikk det ikke, så vi ga bare opp. I dag skulle vi sjekke om det funket igjen, fikk startet et spill (uten den dingsen denne gangen, trodde kanskje det var den det var noe galt med), og spilte en liten stund før håndkontrollen plutselig slo seg av og nektet å reagere igjen. Prøvde igjen med den andre, men nei. Er det noen som vet hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sa du prøvde begge og ingen av de funka? Hvis jeg forsto riktig så kan det være noe med den som står oppå tv'en kanskje.

Skrevet

Har du prøvd å resynkronisere?

Slå på konsollen. Åpne opp batterilokket på kontrolleren, du ser en liten rød knapp. Lukk opp den lille luken på forsiden av Wii-konsollen. Press og hold den lille røde knappen på kontrolleren, til de fire knappene begynner å blinke. Blinker de ikke, må du sende den til reperasjon. :) La oss anta at de blinker, trykk inn reset-knappen bak luken på konsollen. Nå vil de bli synkronisert på nytt.

Funker det nå?

Skrevet

Ja, har prøvd begge. De funker en stund, så slår de seg plutselig bare av.

Skrevet

Prøv å slå håndkontrollen hardt mot håndflaten noen ganger. Tror tastene skulle være vendt nedover og mener å ha lest at den skal slås fem ganger.

Skrevet
Har du prøvd å resynkronisere?

Slå på konsollen. Åpne opp batterilokket på kontrolleren, du ser en liten rød knapp. Lukk opp den lille luken på forsiden av Wii-konsollen. Press og hold den lille røde knappen på kontrolleren, til de fire knappene begynner å blinke. Blinker de ikke, må du sende den til reperasjon. :) La oss anta at de blinker, trykk inn reset-knappen bak luken på konsollen. Nå vil de bli synkronisert på nytt.

Funker det nå?

Takk! Skal prøve.

Skrevet

Nei, får ikke dette til å funke jeg altså. Hver bidige gang jeg starter Mario Galaxy kommer denne beskjeden opp etter noen minutter:

Communication with *bilde av fjernkontrolldingsen* have been interrupted. If the batteries are low, replace them and press A without touching the control stick on *joystickdingsen*.

Skrevet

Har du prøvd å slå den mot hånden noen ganger? Det tipset er det du får hvis du kontakter nintendo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...