Julie Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hei. Vurderer med tid og stunder å kjøpe anskaffe enda en hund. Har pr. i dag korthåret Vorsteh, men kunne tenkt meg å prøve noe annet enn fuglehundrase også. I så måte synes jeg Boxeren er en interessant rase, både gemyttet og usteendet tiltaler meg. Noen her som har eller har hatt Boxer? Pluss og minus med rasen? -Julie
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg puffer opp denne. Er fryktelig intressert i ny hund, men har aldri hatt en valp før. Er disse ok som "1 hund"? (skal såklart på valpekurs o.l) Jeg bor relativt nær en småby, men har god tilgang til fjellturer og har hage.
lovenemo Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Boxere er herlige hunder de, så lenge de får utløp for energien sin. De har et høyt aktivitetsnivå som må stimuleres. Min erfaring tilsier at det ikke nytter å bare gå på tur, den må få brukt hodet også. Klarer man å møte aktivitetsnivået og finner en brukbar måte å samarbeide på, så er nok ikke boxeren noe problem som første hund. Anbefaler deg/dere å kontakte en oppdretter av rasen, eller noen andre som har, og be om å få møte hundene. Da får dere kanskje et bedre inntrykk av hvordan en boxer er og om det er noe å satse på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå