Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hei, lurte bare på hvor lett det er å ta opp 35000 i lån? Er for ubetalte bøter.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Umulig å si uten å vite mer om din økonomiske situasjon.
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Er nok bare kursgjenger via nav, så jeg antar det ikke er noen stor sjanse for at jeg får... skal innom nordea i morra så får vi se.
SuperGjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Et forbrukslån kan du få hvor som helst, bare ved en telefon eller sms. Men rentene er skyhøye og man blir nesten gjeldsslave med en gang..
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Huffe, renter tenkte jeg ikke på... jeg får jo ca 2800 annenhver uke av NAV, men det vil jo ta laaang tid for det om! Æsj, at ikke bare fyren kunne fått samfunnstjeneste istedenfor.
SuperGjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Spurte en jeg kjenner som jobber i bank en gang, om hva slags lån man kan få hvis man skal ha småsummer, som 20.000 eller 40.000, og da sa han at så lenge man ikke har huslån, billån osv i banken (som man kan plusse det lille lånet på) så er det ikke annet enn forbrukslån med kjempehøye renter å få, om man i det hele tatt får det da.. Så nei, det ville jeg absolutt ikke anbefalt. Med 2800 kroner annenhver uke kan du ikke betjene et slikt lån. Dessuten, skal du betale bøtene for en annen? Endret 28. februar 2008 av SuperGjest
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Spurte en jeg kjenner som jobber i bank en gang, om hva slags lån man kan få hvis man skal ha småsummer, som 20.000 eller 40.000, og da sa han at så lenge man ikke har huslån, billån osv i banken (som man kan plusse det lille lånet på) så er det ikke annet enn forbrukslån med kjempehøye renter å få. Så nei, det ville jeg absolutt ikke anbefalt. Med 2800 kroner annenhver uke kan du ikke betjene et slikt lån. Dessuten, skal du betale bøtene for en annen? Han er jo samboern min, og vi pleier å dele på pengene våre. Og som svart til elfrida, bryr jeg meg bøtta om jeg har spenn. heller fattiglus, enn å glo på han gjennom glassvegg en time i uka i to måneder. Dommen hans går jo utover meg og, og da vil jeg gjøre mitt for at vi skal ha det greit. Har jo ikke luftet dette for han engang, men nå som de PLUTSELIG bestemmer seg for at han skal være der i to måneder, blir en rimelig desperat og føler tiden kommer til å snegle seg like fort som en snegle på krykker. Nei, får se hvordan det utarter seg, blir det for kjipt betaler jeg han gladelig ut!
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor skal jeg sitte på flere tusen jeg ikke har behov for når jeg aller helst vil være med kjæresten min? men du sitter jo ikke på flere tusen.. du låner penger av noen andre... eller misforstod jeg ? Hva er årsaken til at "fyren" ikke kan ta opp lånet selv ?
SuperGjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Han er jo samboern min, og vi pleier å dele på pengene våre. Og som svart til elfrida, bryr jeg meg bøtta om jeg har spenn. heller fattiglus, enn å glo på han gjennom glassvegg en time i uka i to måneder. Dommen hans går jo utover meg og, og da vil jeg gjøre mitt for at vi skal ha det greit. Har jo ikke luftet dette for han engang, men nå som de PLUTSELIG bestemmer seg for at han skal være der i to måneder, blir en rimelig desperat og føler tiden kommer til å snegle seg like fort som en snegle på krykker. Nei, får se hvordan det utarter seg, blir det for kjipt betaler jeg han gladelig ut! I banken vil du ikke få lån, ikke engang forbrukslån sikkert, pga usikker og lav inntekt. Det eneste alternativet er da å få et lån via en annonse på nett eller i avisen med enda høyere renter. Problemet ditt blir jo at du ikke kan betale rentene? Jeg forstår at du vil ha kjæresten din ut, men kan man ikke betale et slikt lån så kan man ikke det. Å ikke se kjæresten på to måneder er nok tøft, men han bør betale for det han selv har gjort, slik at du ikke ender opp med en gjeld som vokser og vokser helt ute av kontroll.
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 I banken vil du ikke få lån, ikke engang forbrukslån sikkert, pga usikker og lav inntekt. Det eneste alternativet er da å få et lån via en annonse på nett eller i avisen med enda høyere renter. Problemet ditt blir jo at du ikke kan betale rentene? Jeg forstår at du vil ha kjæresten din ut, men kan man ikke betale et slikt lån så kan man ikke det. Å ikke se kjæresten på to måneder er nok tøft, men han bør betale for det han selv har gjort, slik at du ikke ender opp med en gjeld som vokser og vokser helt ute av kontroll. nei skjønner jo at jeg er ganske ufornuftig og naiv, men som nevnt er det jo kun glassvegg, og tanken på å ikke engang kunne gi han en klem på 55 dager får meg til å både grøsse og grue!
SuperGjest Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Forstår det, men enkelte ting må man bare gjennom.. å bli gjeldsslave er ikke noe man tuller med heller. Gjelden kan lett bli langt over 100 000
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Shit, ok! Glem det, jeg ombestemte meg plutselig her! Takk for info iallfall, glad jeg spurte her først, hvis ikke hadde jeg sikkert gjort det, og fått problems
Gjest lissi32 Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Nå er det sånn at jeg er villig til å betale så mye for personen jeg elsker. Sikkert mange som syns det er villt, men jeg driter egentlig i penger så lenge jeg har tak over hodet og røyk. Hvorfor skal jeg sitte på flere tusen jeg ikke har behov for når jeg aller helst vil være med kjæresten min? Du sitter vel ikke på disse pengene? Høres ikke ut som du har flere tusen til overs? Da trenger du vel ikke ta lån?
Gjest milkyway Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Nei, men jeg sitter på 2800 annenhver uke som jeg lett kan spare, det var det jeg mente:)
Gjest lissi32 Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Man sitter da ikke på hver sin side av en glassvegg når man besøker innsatte i fengsler i Norge!! Du har sett for mye på film! ÅÅ joda det gjør de virkelig. Har jobbet på Ullersmo. Spørs hva man soner for det, og hvilken dom man har. Noen får ikke lov å ha nærkontakt med andre. Men at de har vegg i en åpen soning? aldri verden.
Søs Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 har ikke lest alle svarene dine, men har et tips; du kan kan kontakte dem som bøtene skal betales til og spørre om du kan får betale en viss sum i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 har ikke lest alle svarene dine, men har et tips; du kan kan kontakte dem som bøtene skal betales til og spørre om du kan får betale en viss sum i mnd. Det er for sent når han allerede er i gang med å sone den subsidiære fengselsstraffen. Når det først har gått så langt, han likevel er i gang med å sone og så vidt jeg forstår heller ikke er i arbeid eller går på skole, er det jo like greit å bli ferdig med det. Uansett tar man ikke opp lån for å hjelpe kjærester. Sånn er det bare.
Gjest Pet Skrevet 1. mars 2008 #20 Skrevet 1. mars 2008 Hvis man har veldig dårlig råd, er det dumt å låne penger man ikke MÅ låne, uansett hor edelt formålet er og pengene skal gå til å sette ens elskede fri. Sjansen for at man ikke klarer å betjene lånet er stor og hvis man pådrar seg betalinsanmerkninger får man problemer med å få lån den dagen man virkelig trenger det, f eks hvis man knekker en tann, kjøleskapet går i stykker osv. Uansett høres det ut som om akkurat denne elsklingen har godt av å være innesperret er stund siden han er tilbøyelig til å ruse seg i meste laget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå