Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Skal forsøke å gjøre en lang historie kort:) Traff en type for en stund siden. Han var veldig interessert i meg. Jeg var egentlig ikke klar for å begynne å date igjen og hadde egentlig lyst å si nei til ham, men så var det en veldig sterk følelse inni meg (intuisjon?) som sa at dette måtte jeg bare si ja til, at jeg kom til å angre hvis jeg lot denne muligheten gå fra meg. Kan med hånden på hjertet si at en sånn sterk magefølelse har jeg aldri hatt før. Jeg stoler alltid på magefølelsen min, den er min veileder. Så jeg sa ja til å date ham. Vi hadde det veldig bra sammen og det føltes så rett. Alt var så naturlig og jeg hadde helt roen på han og oss to. Jeg var så glad for at jeg hadde sagt ja til ham og for at jeg stolte på signalene kroppen min hadde gitt meg. Så forteller han eksen sin om oss, de har to små barn sammen og det blir et helvete for å si det mildt. Nå har jeg kuttet ham ut fordi jeg ikke orker noe trekant-drama. Eksen hans var plutselig interessert i å få ham tilbake og bruker barna som pressmiddel. Så ikke dette komme i det hele tatt. Men den jeg er mest skuffet over er meg selv og at jeg kunne ta så feil når alt føltes så rett. Kan jeg ikke stole på magefølelsen lenger? Eller er ikke dette over ennå? Kommer det til å bli oss til slutt likevel? Vet ikke hva jeg skal tro lenger.
Nabodama Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 "Magefølelsen" sa vel at dette er en bra mann for deg, og det er han sikkert også. Innblanding fra andre, i dette tilfellet eksen, kunne jo ikke magefølelsen ta i betraktning:) Du får vente å se, hvis han er rett for deg, og han føler det samme, kan det godt hende det blir dere. Synes nå du skulle gi eksen litt konkurranse, jeg da. Det kan jo godt hende han er ferdig med henne.
Gjest Pet Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes du gir opp for lett. Du bør snakke med ham og finne ut hvordan han har tenkt å takle konfliktene med eksen. Er han konfliktsky og bare regner med at det kommer til å ordne seg og han ikke er villig til å ta tak problemet, hadde jeg nok droppet ham. Er han derimot av den mer løsningsorienterte typen og sier at han vurdrerer f eks samtaler på familiekontor med henne, klare samværsavtaler etc, hadde jeg helt klart gitt ham en sjanse.
Gjest Gjest-M- Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Magefølelse er ofte veldig riktig, og smart å stole på i de fleste tilfeller. Her dukket det derimot opp utenforstående hendelser som magefølelsen ikke har forutsetning til å håndtere.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Quote/Jeg var egentlig ikke klar for å begynne å date igjen og hadde egentlig lyst å si nei til ham, men så var det en veldig sterk følelse inni meg (intuisjon?) som sa at dette måtte jeg bare si ja til, at jeg kom til å angre hvis jeg lot denne muligheten gå fra meg./EndQuote Hva var intuisjonen, lysten til å si nei eller den sterke følelsen inne i deg (mulig egoet) til å satse? Det skal mye øvelse for å skille intuisjon fra indigestion!
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Så hvis det kommer en ex i bildet, da skal du trekke deg ut? Kanskje det er akkurat der og da han trenger deg mest?
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Det at eksen hans vil ha han tilbake, betyr ikke at du ikke burde stolt på magefølelsen din. Han kan fortsatt være alt det du har trodd, og det er han sikkert også. Kanskje du ikke skal gi opp så lett? Finn ut hvor han står hen, hva han vil gjøre, hvordan han har tenkt å håndtere situasjonen osv. Vis han at du er der og føler det samme for han selvom det blir vanskelig. Fortell han hva du er villig til å akseptere og hvor langt du er villig til å gå. Vær klar på hvilke grenser du har osv. Men ikke bare trekk deg ut fordi eksen hans vil ha han tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå