Gå til innhold

Mislykket gave

Anbefalte innlegg

Gjest Litt anonym kanskje...
Skrevet

For noen måneder siden fyllte et familiemedlem år og siden vedkommende har både sære vaner og sær smak foreslo jeg et gavekort på noe i byen der vedkommende bor. Forslaget ble imidlertid nedstemt av de andre som skulle være med å spleise. Greit for meg og jeg foreslo da helt internt, altså mellom samboeren og meg, at vi skulle ramme inn og gi bort et litografi jeg hadde og som jeg trodde ville passe. Uten at jeg egentlig hadde helt kontrollen, ble hele familien enige om å spleise på dette. For å være helt ærlig husker jeg ikke hva litografiet kostet, men det ble kjøpt på en utstilling for flere år siden. Jeg leverte det imidlertid til innramming, og siden jeg hadde betalt for litografiet og ikke husket hva det kostet, fordelte jeg enkelt og greit kostnadene til innramming på de som skulle spleise på gaven. En kjip gave i mine øyne, men det var ikke min familie og de var enige... Det litografiet en gang kostet (Som kanskje var et sted mellom 3 og 5.000, men som jeg da altså ikke husker), beregnet jeg ingenting for siden jeg ikke kan fordele et tenkt beløp.

Jeg har aldri satt mine ben i vedkommendes bolig og advarte mot at dette kunne bli litt vanskelig. Alle som har vært der sa imidlertid at dette blir perfekt.

For å gjøre historien litt kortere, så ringte vedkommende i dag, nesten fire måneder etter overrekkelsen og vil bytte bildet! Jeg har mengder av andre innrammede litografier og kunne til og med strukket meg til å kjøpe noe annet som vedkommende kunne bytte i, men etter FIRE måneder? Selv om jeg hadde kjøpt hele greia rett før den skulle overrekkes, så er det da vel ikke normalt returrett på kunst? :klø:

Jeg svarte rett og slett NEI på hele forespørselen. Var det sært og vanskelig av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis noen synes problemstillingen er litt merkelig og usammenhengende, så er det nettopp derfor jeg spør. Forstår rett og slett lite jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...