Gå til innhold

Skadet på vei til jobb

Rotta

Anbefalte innlegg

Jeg falt på isen og slo meg kraftig på mandag. Jeg var da på vei til jobb. Har vært hos lege og på røntgen men ingen ting var ødelagt, kun forslått. Dekker jobben legeutgifter siden dette skjedde på vei til jobben? Søker på nettet her men finner ikke noe om det. Skal spørre arbeidsgiver men er nysgjerrig på dette NÅ!

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_prestekrage_*

Tviler på at jobben dekker dette.

Men har du en vanlig reiseforsikring så skal du være dekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jobben dekker ikke utgifter for skader på vei til/fra jobben. Unntak er hvis det er en yrkesskade og det står i tariffavtalen at reiser til/fra jobben skal regnes med. I ditt tilfelle har du nok ikke stort å hente hos arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard yrkesskadeforsikring dekker IKKE reise til og fra jobb. For en elektriker som ikke er innom arbeidsstedet (f.eks bedriftens kontor) og reiser rett ut til en kunde, vil ikke være dekt av yrkesskadeforsikring overhodet. Man har etter lovens definisjon ikke krav på noen erstatning da.

De fleste større forsikringsselskaper har imidlertid utvidet denne dekningen i sin standard yrkesskadeforsikring, så det kan hende du er dekt. Undersøk det gjennom firmaet du jobber for.

Ellers har du reiseforsikringen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reiseEKSTRA fra Vesta som reiseforsikring. Grunnen til at jeg tok denne utvidede reiseforsikringen var at man da regner alt som reise, dersom man ikke er hjemme. Altså på butikken, på vei til eller fra jobb, og ferieturer.

Vet ikke om dette er standard hos mange andre reiseforsikringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har europeiske reiseforsikring, og den dekker meg straks jeg går ut døra, enten jeg e rpå vei til jobb eller butikken, men ikke når jeg erhjemme, eller på jobb.

Men det er vel litt opp til hva slags reiseforikring du evt har (det er jo bare aktuelt om man har helårs reiseforikring da....) og hva slags fordikring jobben din har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært dekket av jobbens forsikring såfremt jeg var på vei mellom arbeidssted og hjem. (Stat og komune)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...