Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil slanke meg, veier 96kg, etter å ha regnet litt på ca hvor mange kalorier jeg får i meg iløpet av en normal dag har jeg komt til en plass mellom 800-1000 kcl...noe som jeg synes virker som alt for lite. Men tingen er at jeg føler meg aldri særlig sulten (altså vondt i magen, svimmel osv osv)...jeg får en sånn sult som jeg kan glemme ut hvis jeg bare begynner med noe annet....altså den hemmer meg aldri.

Jeg spiser bare grovt/spelt brød, minst 3 gulerøtter hver dag, 2 fiskemåltider i uken, velger karbonadedeig, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig, mager kesam, spiser sjeldent matvarer med mer enn 20g fett pr 100 g (prøver å holde meg til dem som er under 10g fett per 100g), pålegg er hvitost eller hamburgerrygg (aldri smør), vann eller grønn te uten sukker/honning er tørstedrikk.

Så jeg spiser jo forholdsvis sunt, trener 2-3 ganger i uken med ca 30-45 min kardio og ca 30-40min styrketrening(belastning ca 55kg på lår og15 på overkropp) hver økt.

det jeg lurer på er om jeg vireklig har regnet så feil på kaloriene, og hvis jeg ikke har det, kan jeg fortsette med å få i meg så lite siden jeg ikke synes det er noe ubehagelig? vil så veldig gjerne gå ned i vekt, men det er ikke noen ting som hjelper...så jeg går ut i fra at jeg en eller annen plass gjør en feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du bør ikke fortsette å spise så lite.

Når du spiser så lite, går kroppen over på "sparebluss", dvs at forbrenningen din går ned.

For å gå ned i vekt, må du rett og slett spise mer. Absolutt minimum er 1300 kcal per dag.

Jeg hadde det som deg. Trente masse og gikk ikke ned i vekt. Spiste rundt 900 kcal om dagen, og var aldri sulten. Så ga jeg litt f***, og begynte å spise mer, og da begynte jeg å gå ned.

Endret av Minien
Skrevet

Men..hvor lenge har du trent? Husk at om du trener en del vekter så vil disse musklene veie mer enn fettet. Jeg ville tatt frem målebåndet og heller målt resultatene enn å bli for opptatt av vekta...

Når det er sagt så spiser du for lite i forhold til aktivitetsnivået ditt...

Prøv å få inn enda mer mat i kostholder ditt...en hånfull nøtter(Sunt fett...man trenger fett for å forbrenne fett), frukt, mer grønt...

Og ikke vær redd for å spise minst 500 gram med kylling/kalkun edelgris...masse sunne proteiner, men ingen fett....Masse grønt på tallerken din...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...