Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg skal snart reise bort i 10 dager, og i den forbindelse lurer jeg på om jeg kan la laptopen stå på. Jeg har nemlig noen veldig store filer som jeg laster ned, og det ville vært fint om de 10 dagene kunne utnyttes til det. Vil dere fraråde meg det?
Cidric Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Med en god stasjonær PC ville jeg gjort det, mange av dem er tross alt laget for å være oppe konstant. En laptop ville jeg nølt lenge før jeg lot stå på for seg selv i lengre perioder. Om du på liv og død må det, sørg iallfall for å sikre den så godt som mulig. Overspenningsvern, sikre lufttilgang/avkjøling osv.
Noli Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ville glatt gjort det, bare sørg for at den står i et rom som ikke er for varmt, på en hard overflate der varme kan komme vekk og at alle programmer som ikke må kjøre er skrudd av.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Oj.. Ifølge folk her så burde laptopen min vært dø. Siden jeg fikk den for 2 år siden så har den kanskje vært skrudd av et døgn til sammen.
Gjest *Ulla* Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Jeg slår sjelden av den bærbare. En gang i måneden kanskje. Har aldri skjedd noe, har hatt den i over to år nå.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Oj.. Ifølge folk her så burde laptopen min vært dø. Siden jeg fikk den for 2 år siden så har den kanskje vært skrudd av et døgn til sammen. Har du brukt den til 24/7 nedlasting da ? Eller lar du den stå på til den går over i hvile/dvalemodus ?
Gjest StockDama Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Min står på konstant. Og jeg bruker ikke dvalemodus, ikke skjermsparer engang, og det er alltids et program som kjører. Har hatt min i over 2 år. Men jeg vil ikke anbefale å ha en maskin på 10 dager uten noen form for tilsyn, om den plutslig skulle finne ut at den skulle brenne, så går jo det rett til helvete.
Villa2000 Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Min står også på døgnet rundt. Noen ganger så laster den ned noe andre ganger ikke. Eneste problemet mitt er at batteriet ikke holder særlig lenge.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Har du brukt den til 24/7 nedlasting da ? Eller lar du den stå på til den går over i hvile/dvalemodus ? Den laster ikke ned hele tiden, men den går aldri i hvile/dvale modus. Kun skjermsparer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå